Gå til innhold

Amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle her på 12 dager som jeg fullammer. Før jeg rekker å amme hu igjen neste gang, så er brystene mine fulle av melk. Skal jeg pumpe og fryse ned melka? Sliter ikke med at hu ikke får i seg nok mat. Men morsmelk er jo edle dråper, så jeg føler ikke at jeg bare kan pumpe i dusjen og "kaste" melka.

Anonymous poster hash: 17727...572
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du for mye går det jo an å donere!

Anonymous poster hash: d42cb...63e

Skrevet

strevde med det samme selv. Jeg håndmelket for å få bort det værste presset også legger jeg babyen til :) F. eks la babyen spise litt også tar du hu bort og lar melken renne også legge henne til igjen. Melken skal stabilisere seg etterhvert. Begynner du å pumpe må du fortsette med det for da produserer kroppen bare mer melk. Sykehuset anbefalte meg å ikke begynne med pumiping. jdg

Skrevet

jeg fryser ned melken og skal senere bruke den i grøten :) 

Skrevet

Jeg frøys ned og fikk et lite lager i frysen som var kjekt og ha, senere stabiliserte melkeproduksjon seg og hadde ikke mer i puppene enn det baby spiste.

Anonymous poster hash: e4bb4...46f

Skrevet

Frys ned eller gi bort?

Du bør ikke gå for lenge med spreng, kan få brystbetennelse:) Hvis det føles ubehagelig er det bare å tømme.

Anonymous poster hash: a0940...03b

Skrevet

Anbefaler heller å presse ut litt melk dersom det er ubehagelig. Pumping stimulerer melkeproduksjon slik at problemet bare vedvarer ist at produksjonen stabiliserer seg.

Har hatt samme problemet, og det går seg til etterhvert :)

Skrevet

Bruke morsmelk i grøt er ikke spesielt lurt. Har du prøvd det før? Grøten blir kjapt til suppe, og matinga blir grisete...

Til HI. Prøv å la være å pumpe. Melka stabiliserer seg etter etterspørselen. Hvis du både ammer og pumper tror kroppen at det er så mye som må produseres, og du må fortsette med pumpa.

Anonymous poster hash: 39a97...8b5

Skrevet

Luksus da! Håper det blir meg!

Redd det ikke blir det etter brystløft og reduksjon av brystene..

Anonymous poster hash: fb9c5...529

Skrevet

Bruke morsmelk i grøt er ikke spesielt lurt. Har du prøvd det før? Grøten blir kjapt til suppe, og matinga blir grisete...

Til HI. Prøv å la være å pumpe. Melka stabiliserer seg etter etterspørselen. Hvis du både ammer og pumper tror kroppen at det er så mye som må produseres, og du må fortsette med pumpa.

Ååh, blir det til suppe? Nei aldri prøvd. Var helsesøster som sa at det var så lurt ;-)

Skrevet

Ååh, blir det til suppe? Nei aldri prøvd. Var helsesøster som sa at det var så lurt ;-)

Jeg har brukt mm i grøt, og det fungerer på akkurat samme måte som mme. 

Skrevet

Kjekt å ha litt i frysa hvis du f.eks vil ut noen timer alene da, så kan pappa mate.

Anonymous poster hash: ec5c3...48c

Skrevet

Spørsmålet er vel hva som er best for barnet. Morsmelk i den første grøten er anbefalt for en grunn.

Anonymous poster hash: 94ba4...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...