Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Ikke for å støte noen, men jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så populært og hvorfor folk har lært seg å like det. Kan du fortelle meg hvorfor du lærte å like det egentlig? De første gangene smaker det jo bare surt og litt beskt. Selv drikker jeg så og si ingenting. Jeg føler aldri noe behov for å drikke noe jeg ikke syns er godt, og tar heller et glass brus. Sier ikke at det er normalt å være som meg heller altså, men jeg lurer virkelig på hva som er så stas med et glass vin ? Anonymous poster hash: 24711...c3e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Godt med god vin til god mat. Setter en helt annen smak på måltidet. Jeg skjønner ikke helt dette med brus. Brus drikker jeg ikke. Det er klissete, søtt og legger et ekkelt belegg på tennene. Anonymous poster hash: 1cf32...498
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Jeg syns at det er godt med et glass eller to, men ikke til mat. Til mat drikker jeg vann el brus. Men jeg klarer meg fint uten alkohol, kjenner de som drikker vin hver helg "fordi det er så koselig". Joda er koselig men jeg må ikke drikke vin hver helg for det. Drakk et glass forrige helg, for første gang i år. Anonymous poster hash: c543a...8cb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 De trenger det for å slappe av og mange kan ikke kose seg uten vin/alkohol. Til og med maten er dårlig uten alkohol. 17. Mai, grilling,helger,jul,ja alt egentlig er ikke det samme uten den alkoholen..Også må jo barna deres lære at alkohol er bra,om du har barn og ikke drikker med dem, vil de bli alkoholiker når de blir tenåringer. Anonymous poster hash: 894d7...2fc
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Det var egentlig ikke det siste her jeg ville fram til, men heller det at jeg ikke forstår hvorfor alle syns det er så godt i voksen alder. Jeg syns ikke maten smaker godt med alkohol til og jeg drikker veldig sjeldent brus også, men om jeg blir tilbudt noe å drikke i en bursdag feks tar jeg brus for å være hyggelig Anonymous poster hash: 24711...c3e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Jeg føler aldri noe behov for å drikke noe jeg ikke syns er godt, og tar heller et glass brus. Sier ikke at det er normalt å være som meg heller altså, men jeg lurer virkelig på hva som er så stas med et glass vin ? Anonymous poster hash: 24711...c3e Det er samme grunn som at jeg ikke drikker brus. Synes det er alt for søtt. Brus til maten kunne jeg aldri ha drukket, blir bare helt feil. Det blir for meg på nivå med å be om sjokolademelk til maten på restaurant. Vanligvis drikker jeg vann eller Farris til mat. Men en god rødvin er suverent den drikken jeg kan få som smaker best. Ingen annen drikk kommer i nærheten. Anonymous poster hash: 236fb...9aa
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 De trenger det for å slappe av og mange kan ikke kose seg uten vin/alkohol. Til og med maten er dårlig uten alkohol. 17. Mai, grilling,helger,jul,ja alt egentlig er ikke det samme uten den alkoholen..Også må jo barna deres lære at alkohol er bra,om du har barn og ikke drikker med dem, vil de bli alkoholiker når de blir tenåringer. Anonymous poster hash: 894d7...2fc Hva slags vrøvl er dette? Hvem snakker du om, egentlig? Folk som liker vin, sånn rent generelt? Anonymous poster hash: 236fb...9aa
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Jeg har aldri lært meg å like brus. Synes kullsyra er hard og ubehagelig, liker ikke at det smaker så søtt, for meg er det helt uforståelig at folk kan kose seg med brus. Vin derimot likte jeg med en gang jeg smakte det, jeg opplevde det hverken som surt eller beskt. (men så starta jeg også med god vin og ikke billigskvip) Som deg HI føler jeg ikke behov for å drikke ting jeg ikke synes er godt, derfor drikker jeg aldri brus eller syntetisk saft, men holder meg til vann, og når anledningen passer; vin. Anonymous poster hash: 8b3ae...d23
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Jeg liker ikke søte (kvalmende) drikker som saft, brus eller kaffe m melk. Elsker frisk eller syrlig drikke, som Farris, vann, kruttsterk svart kaffe eller vin. Smaken er forskjellig vet du. Anonymous poster hash: 25ade...56a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Smaken er som baken.... Jeg har likt cava spesielt fra første slurk. Fikk smake når jeg var 17 og GLEDET meg til å kunne drikke det. Anonymous poster hash: a5028...dce
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 Vin er for meg et tilbehør til måltidet som saus, potet eller tyttebærsyltetøy, flatbrød mm.. Et tilskudd som tilfører ekstra smak og nytelser. Jeg drikker vann som drikke. Øl drikker jeg til mat på samme måte som vin. Men øl er noe jeg synes er godt, og kan derfor også drikke i stedet for brus eller i stedet for og kose meg med en is en varm sommerdag, kan jeg ta en øl. Alkoholfri, ja takk, gjerne. Dessverre så har jeg pr i dag ikke smakt en eneste alkoholfri vin, som jeg har funnet verdi som erstatter for de jeg liker. Drikker alkohol, men har vel mer eler mindre sluttet og drikke for og "drikke meg full" da jeg ble gravid første gang for 12 år siden.. Anonymous poster hash: 5b588...181
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 Det eneste du trenger å skjønne er vel at folk har forskjellig smak det ene er jo ikke riktig eller galt. Jeg drikker vin en og annen gang i året. Men liker brus bedre. Drikker ikke det så ofte heller, da Anonymous poster hash: cd8e8...592
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 Jeg drikker vin eller annen drikke fordi jeg liker det. Drikker ikke brus og sjelden saft og da må det være uten kunstig tilsetninger. Drikker lite jus for er ikke noe glad i det. Drikker ikke så ofte vin til maten men som regle for seg selv for å kunne nyte smaken. Noen matretter blir selvfølgelig bedre med vin. Ellers drikker jeg vann (veldig glad i vann) Er glad i god kaffe. Liker best fyldige og smaksrike rød viner, noen få hvit viner og en del cava. Er også whiskey entusiast Anonymous poster hash: 79580...acd
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #14 Skrevet 25. april 2015 Støtter meg på det som de andre sier og vil gjerne legg til at vin ikke bare er vin! For det første er det stor forskjell på hvitvin, dessertvin, musserende vin og rødvin. For de andre er det en stor forskjell på ulike f.eks. rødviner. Etter å ha drukket ganske mange ulike typer, har jeg klart å finne ut av hvilke typer rødvin jeg normalt foretrekker. Kraftige og runde rødviner, f.eks. en del spanske, blir ofte for sterke og beske/bitre for meg. Da står jeg heller over. Derimot elsker jeg de lette og fruktige rødvinene, f.eks. en del av Australia som noen av Shiraz'ene. På samme måte kan jeg styre min begeistring for tørre hvitviner, men elske de søte hvitvinene. Så rent vinmessig har jeg nok en "ung" smak Dersom du faktisk har lyst til å lære deg å drikke vin, vil jeg anbefale deg med å starte med lette dessertviner eller de søte hvitvinene. Anonymous poster hash: 350e6...9be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå