Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Foreldrene står som min arbeidsgiver og betaler derfor skatten. Hvordan ordner jeg det da for å få særfradrag på skatten? Anonymous poster hash: 1af37...748
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Foreldrene står som min arbeidsgiver og betaler derfor skatten. Hvordan ordner jeg det da for å få særfradrag på skatten? Anonymous poster hash: 1af37...748 Betaler de skatten? Det er ikke vanlig å gjøre det sånn som dagmamma, er du sikker på at de gjør det? Det vanlige er at du betaler inn forskuddsskatt en gang i kvartalet selv, foreldrene melder bare inn til skatteetaten hva de har lønnet deg også regnes din forskuddsskatt mot foreldrenes melding om hva de har lønnet deg. Du er selvstendig næringsdrivende, men som dagmamma er det forenklede regler på dette. Det er bare om du passer barnet i barnets eget hjem de blir regnet som arbeidsgiver og må betale inn skatten for deg. Anonymous poster hash: 5b7ba...d3e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Familie-og-helse/Barn/betalt-barnepass/?chapter=3889#kapitteltekst Anonymous poster hash: 5b7ba...d3e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Takk for svar Ser nå at det står jeg skal være selvstendig næringsdrivende, men siden jeg kun er dagmamma i et halvt år så anbefalte skatteetaten at foreldrene bør være arbeidsgivere (da jeg ringte dem), så håper det går greit og jeg ikke har fått feil info om det, får google litt til om det. Ser ihvertfall det står i linken du sendte at særfradraget skal trekkes av på selvangivelsen, så da ble jeg litt klokere Anonymous poster hash: 1af37...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå