Gå til innhold

Konfirmasjon, stemor, hvor mye hjelpe til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebarnet som jeg har kjent over fem år blir konfirmert på juni. Hittil har jeg holdt meg langt unna planlegging og tenker at det skal jeg forsette med. Men får litt dårlig samvittighet. Skal selvfølgelig i konfimasjonen, men er usikker på hvor mye det forventes av meg.... Så det jeg lurer på er hvor mye du hadde forventet sv stemor hvis du har konfirmant? Far deltar selvfølgelig på planlegging.

Helst vil jeg bare være en støttespiller på sidelinja. Jeg har sagt de må si i fra hvis de trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 440ee...2b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du allerede har sagt de skal si fra hvis de trenger hjelp så mener jeg du har gjort det du kan. Du skal ikke blande deg inn i planlegging hvis de ikke ber deg om det. Når det nærmer seg, hvis du fortsatt ikke har blitt bedt om å hjelpe så spør du igjen - om de vil ha hjelp til pynting av lokaler, eller om du kan få bake en kake eller to.

Skrevet

Hva med å sende en melding til mor. Si at du gjerne hjelper til og at hun må gi beskjed viss det er noe hun trenger hjelp til.

Du kan feks bake kake! :-)

Anonymous poster hash: 3810b...feb

Skrevet

Jeg er aldri bra nok for mor å bli involvert i noe ellers, så da har jeg heller ikke tenkt å tilby min hjelp i konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: b73cf...69c

Skrevet

Send ei melding om at du gjerne bidrar, t d med kake. Spør også hvilken kake ho treng, er det ei du er spesielt flink å lage kan du foreslå den. Spør også om det er anna som trengs.

Då blir det opp til mor å avgjere kor involvert ho vil du skal vere, samstundes som det er lett å spørre deg. For eg forstår deg slik at du ønskar å hjelpe?

Skrevet

Stebarnet som jeg har kjent over fem år blir konfirmert på juni. Hittil har jeg holdt meg langt unna planlegging og tenker at det skal jeg forsette med. Men får litt dårlig samvittighet. Skal selvfølgelig i konfimasjonen, men er usikker på hvor mye det forventes av meg.... Så det jeg lurer på er hvor mye du hadde forventet sv stemor hvis du har konfirmant? Far deltar selvfølgelig på planlegging.

Helst vil jeg bare være en støttespiller på sidelinja. Jeg har sagt de må si i fra hvis de trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 440ee...2b1

Konfirmert PÅ juni?

Anonymous poster hash: 2d650...f19

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Jeg er aldri bra nok for mor å bli involvert i noe ellers, så da har jeg heller ikke tenkt å tilby min hjelp i konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: b73cf...69c

Så koselig du er.

Skrevet

Har en stesønn som blir konfirmert i mai og jeg skl bake et pr kaker og holde hus for noen gjester. Resten tar foreldrene seg av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...