Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Jeg har børstet støv av sykkelen og driver nå å sykler til jobb, i denne sammenheng prøver jeg å finne ut hvilket utstyr/klær som er kjekt å ha når en skal sykle i alt mulig vær. Hva er ditt tips til en nybakt syklist? Er en mil hver vei i herlig vestlandsvær 😄 Anonymous poster hash: 29883...67d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Jeg er nybegynner hobbysyklist til jobben. Har funnet ut at det er kjekt å ha sykkelsko med pedaler som du "låser" fast skoene til. Og tynt regntøy. Anonymous poster hash: 7f785...148
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Må en da kjøpe egne pedaler til det? Og er det dyrt? Har vurdert å kjøpe sykkelbukse da jeg blir ganske støl i rumpa, noen som har erfaring med sykkelbukse, blir det klumpete og hjelper det på sykkelrumpa? HI Anonymous poster hash: b1f12...bad
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Lette goretex-klær. Gjerne i knallfarger så du synes i trafikken. Sykkelsko og pedaler hvis du tør å prøve (ikke noe farlig altså, men du må venne deg til det - og du får veldig mye bedre fart og effektpå syklingen ettersom du bruker beina både opp og ned når du tråkker.) Jeg bruker en osprey-sekk på ryggen som "veske". En sånn lang refleks som du kan klipse på så den går rundt beinet som bukseklemme. Du synes bedre og buksa går ikke inn i kjedet. Husk å smøre kjedet jevnlig (spray) og å sørge for å ha nok luft i dekkene. God tur! (Hilsen helårssyklist - til og fra jobb) Anonymous poster hash: 9a50d...3e2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 PS! Sykkelbukse hjelper, men om det ikke er så langt, så herder stumpen seg ganske fort. Anonymous poster hash: 9a50d...3e2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Jeg sykler til og fra jobb, men jeg bruker bare vanlige klær. Hvis det regner, bruker jeg regntøy. Tenker at man ikke trenger så mye mer enn en sykkel for å sykle. For synlighetens del er det lurt å ha jakke med sterk farge, f.eks. knall gul, rød eller oransje. Refleksstriper på klærne er lurt, eventuelt refleksvest. Anonymous poster hash: 8f496...ff4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Hva som er et must? Sykkel! Ellers ingenting. Anonymous poster hash: df535...84e
Superdolly Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Hva som er et must? Sykkel! Ellers ingenting.Anonymous poster hash: df535...84e Og hjelm.
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Setetrekk med gelè inni har hjulpet meg enormt! Gnagsår i glyfsa er vondt... Ellers bruker jeg sportsbriller, også når det ikke er sterk sol. Da slipper jeg å få pollen, trafikkstøv eller piskende regn i øynene.
Sint naken biltyv Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Gubben er en garvet syklist og han sier klikkpedaler, skoovertrekk, buff, sykkelhansker med fingre, briller med blankt glass, hjelm og ettersittende tynne vind og vanntett klær. Da er du sikret uansett vær😊 Pluss piggdekk om du skal sykle på glatta
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 Hva som er et must? Sykkel! Ellers ingenting.Anonymous poster hash: df535...84e Og hjelm. Hjelm er ikke et must. Ingenting i veien for å bruke det selvfølgelig, men det er verken påbudt eller spesielt hensiktsmessig. Syklende er i liten grad utsatt for hodeskader, like utsatt som gående og klart mindre utsatt enn bilister. Så med mindre du også mener det er et must å bruke hjelm når du kjører bil, er det ingen grunn til å si det om sykling. Anonymous poster hash: df535...84e
Sint naken biltyv Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 Hva som er et must? Sykkel! Ellers ingenting.Anonymous poster hash: df535...84e Og hjelm.Hjelm er ikke et must. Ingenting i veien for å bruke det selvfølgelig, men det er verken påbudt eller spesielt hensiktsmessig. Syklende er i liten grad utsatt for hodeskader, like utsatt som gående og klart mindre utsatt enn bilister. Så med mindre du også mener det er et must å bruke hjelm når du kjører bil, er det ingen grunn til å si det om sykling. Anonymous poster hash: df535...84e Du snakker som du har vett til.... 👍🏼
Sint naken biltyv Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 For du vet vel at det er påbudt med hjelm i samtlige sykkeløp og organiserte treninger med sykkel? Over hele verden... Tror du det er fordi det er unødvendig?
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 25. april 2015 #14 Skrevet 25. april 2015 Hva som er et must? Sykkel! Ellers ingenting.Anonymous poster hash: df535...84e Og hjelm. Hjelm er ikke et must. Ingenting i veien for å bruke det selvfølgelig, men det er verken påbudt eller spesielt hensiktsmessig. Syklende er i liten grad utsatt for hodeskader, like utsatt som gående og klart mindre utsatt enn bilister. Så med mindre du også mener det er et must å bruke hjelm når du kjører bil, er det ingen grunn til å si det om sykling. Anonymous poster hash: df535...84e Det er riktig at det ikke er påbudt med hjelm. Men altså, bilister er skjermet i bil, og har kollisjonspute. En syklist som havner i sammenstøt med en bil eller annet, har IKKE samme skjerming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå