Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Er så hormonell, sint i et øyeblikk og grineferdig i det andre! Bruker kondom som prevensjon for øyeblikket så ingen hormoner fra det. Sliter på meg å ha det sånn. Anonymous poster hash: 4452b...f28
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Jeg får mindre pms av p-piller. Har du prøvd flere forskjellige prevensjonsmidler med hormoner? Kanskje det kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: d6196...344
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Sjokolade er det eneste som hjelper her... Anonymous poster hash: 97e2d...5fd
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Jeg har ingen råd desverre. Har prøvd det meste innen for hormonell prevensjon men da har jeg det sånn konstant. Når jeg ikke bruker noe, så er det "bare" de 14 dagene fra eggløsning til mens. Jeg mister all energi, lunta bli en millimeter lang og følelsene herjer i kroppen når jeg har pms. Små bagateller jeg ellers ikke bryr meg om blir enorme osv. Fælt å ha det sånn. Prøvde også nattlysolje en periode uten virkning. Snakket med legen flere ganger om dette og eneste han kan tilby som jeg ikke har prøvd er hormonspiral, men det tørr jeg ikke prøve da verken p sprøyte, forskjellige p piller, p ring og mini piller har hjulpet. Det har kun blitt verre. Akkurat nå går jeg gravid igjen. Det er som å være i himmelen. Humøret er stabilt og jeg har det generelt ganske så bra, men det varer jo ikke evig. Her er det mannen det går utover når jeg har pms. Stakkars mann... jeg klarer jo til en viss grad å styre meg, men det er vanskelig å gå å ha der sånn. Fra eggløsning til mens, forsvinner følelsene mine for han og alt han sier og gjør går meg på nervene. Helt merkelig.. men så fort dagen for mensen kommer så forsvinner alt det vonde og alt er bra igjen. Håper noen har en mirakelkur for der er fælt å ha det sånn. :-p Anonymous poster hash: e191d...c4a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Streng lavkarbo (20-50 g pr dag) og mye tran + nattlysolje er løsningen. Med årene reagerer jeg mer og mer på p pillene, ellers har det vært redningen i flere år. Anonymous poster hash: bdd53...d0a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Hormonelle preventiver er førstevalget. Om det ikke fungerer og man er svært plaget, finnes det de som står på antidepressiva pga PMS. Anonymous poster hash: 2efb3...1c4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Jeg har ingen råd desverre. Har prøvd det meste innen for hormonell prevensjon men da har jeg det sånn konstant. Når jeg ikke bruker noe, så er det "bare" de 14 dagene fra eggløsning til mens. Jeg mister all energi, lunta bli en millimeter lang og følelsene herjer i kroppen når jeg har pms. Små bagateller jeg ellers ikke bryr meg om blir enorme osv. Fælt å ha det sånn. Prøvde også nattlysolje en periode uten virkning. Snakket med legen flere ganger om dette og eneste han kan tilby som jeg ikke har prøvd er hormonspiral, men det tørr jeg ikke prøve da verken p sprøyte, forskjellige p piller, p ring og mini piller har hjulpet. Det har kun blitt verre. Akkurat nå går jeg gravid igjen. Det er som å være i himmelen. Humøret er stabilt og jeg har det generelt ganske så bra, men det varer jo ikke evig. Her er det mannen det går utover når jeg har pms. Stakkars mann... jeg klarer jo til en viss grad å styre meg, men det er vanskelig å gå å ha der sånn. Fra eggløsning til mens, forsvinner følelsene mine for han og alt han sier og gjør går meg på nervene. Helt merkelig.. men så fort dagen for mensen kommer så forsvinner alt det vonde og alt er bra igjen. Håper noen har en mirakelkur for der er fælt å ha det sånn. :-p Anonymous poster hash: e191d...c4a Akkurat slik har jeg det og! Håper noen vet om en "kur". For meg virker det som det har blitt verre og verre hvert år etter jeg ble 30. Hater perioden mellom el og mens. Nesten så jeg ønsker å bli gravid bare pga det. Kan ikke bruke noen hormonelle prevensjonsmåter. Anonymous poster hash: a83be...0e9
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Jeg har ingen råd desverre. Har prøvd det meste innen for hormonell prevensjon men da har jeg det sånn konstant. Når jeg ikke bruker noe, så er det "bare" de 14 dagene fra eggløsning til mens. Jeg mister all energi, lunta bli en millimeter lang og følelsene herjer i kroppen når jeg har pms. Små bagateller jeg ellers ikke bryr meg om blir enorme osv. Fælt å ha det sånn. Prøvde også nattlysolje en periode uten virkning. Snakket med legen flere ganger om dette og eneste han kan tilby som jeg ikke har prøvd er hormonspiral, men det tørr jeg ikke prøve da verken p sprøyte, forskjellige p piller, p ring og mini piller har hjulpet. Det har kun blitt verre. Akkurat nå går jeg gravid igjen. Det er som å være i himmelen. Humøret er stabilt og jeg har det generelt ganske så bra, men det varer jo ikke evig. Her er det mannen det går utover når jeg har pms. Stakkars mann... jeg klarer jo til en viss grad å styre meg, men det er vanskelig å gå å ha der sånn. Fra eggløsning til mens, forsvinner følelsene mine for han og alt han sier og gjør går meg på nervene. Helt merkelig.. men så fort dagen for mensen kommer så forsvinner alt det vonde og alt er bra igjen. Håper noen har en mirakelkur for der er fælt å ha det sånn. :-p Anonymous poster hash: e191d...c4a Akkurat slik har jeg det og! Håper noen vet om en "kur". For meg virker det som det har blitt verre og verre hvert år etter jeg ble 30. Hater perioden mellom el og mens. Nesten så jeg ønsker å bli gravid bare pga det. Kan ikke bruke noen hormonelle prevensjonsmåter. Anonymous poster hash: a83be...0e9 Jeg er også sånn! Sur og grinete, men det verste er at jeg mister følelsene for mannen i den perioden Jeg tåler ikke hormoner, så p-piller og sånt er uaktuelt.. Anonymous poster hash: 9c70c...dfb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Jeg som skrev over at jeg hadde prøvd det meste av hormonell prevensjon og mister følelsene for mannen fra eggløsning til mens, og nå er gravid. Jeg har også for noen år siden prøvd både cipralex og efexor. (Anti depressive) Det ble nesten verre. Jeg ble helt flat i følelseslivet og følte I grunn ingenting for noen. Fikk meg også til å si og gjøre mye jeg ellers ville ha sperrer for så for meg så var heller ikke dette løsningen. Jeg har grått hos legen, bedt om å få fjerne både eggstokker og livmor og det som er på håp om å gå slippe å ha det sånn. Det var heller ingen løsning for da ville jeg komme i overgangsalderen sa han og det eneste han kunne tilby var altså hormonspiral. Det er mange som sier "det er da bare å ta seg sammen de ukene man har pms". Men de som sier det vet ikke hva de snakker om altså. Jeg føler meg faktisk ikke som meg selv fra eggløsning til mens. Det ER et problem at følelsene for mannen forsvinner, kan liksom ikke bare ta meg sammen selvom jeg vet de kommer tilbake så fort mensen kommer. Jeg er konstant irritert og på hugget, orker veldig lite i forhold til ellers. Det går også utover arbeidskapasiteten min. Energien er borte, jeg er ukonsentrert og sliten og generelt negativ. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med det. Her også har det blitt verre og verre med årene. Og spesielt etter hvert svangerskap. I tenårene og I begynnelsen av 20 årene så hadde jeg vel normal pms. Litt grinete et par dager før mens og det var det. Etter svangerskapene så har det blitt helt fra eggløsning og frem til mens. Og symptomene er mye sterkere. Som sagt er jeg gravid nå og det er helt fantastisk. Ingen merkbare svingninger og alt føles bra. Men jeg vet det at det vil ta slutt om noen mnd og da begynner helvete igjen. Mannen er klar over at jeg har det sånn og forstår til en viss grad at det vil gå over igjen hver mnd, men det er selvfølgelig vanskelig for han når jeg elsker han halve mnd og avviser han resten av mnd. Min mor slet også med dette, men har heller ingen råd da det ikke var noen hjelp å få for henne heller. litt godt å lese at jeg ikke er den eneste som går å har det sånn, selvom jeg selvsagt ikke unner noen det. Ikke så lett når man har prøvd d meste som tilbys, også blir det bare verre. Fra halve tiden til hele tiden. Har ikke prøvd lavkarbo i kombinasjon med nattlysolje, det skal jeg forsøke etter jeg har født. Er villig til å gjøre hva som helst for å slippe pms. Anonymous poster hash: e191d...c4a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 Jeg ser at dette er en gammel tråd, men jeg kjenner meg så altfor godt igjen i det som er blitt skrevet i tråden. Er det noen som har funnet noe som virker? Anonymous poster hash: 1ead8...228
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har ingen råd desverre. Har prøvd det meste innen for hormonell prevensjon men da har jeg det sånn konstant. Når jeg ikke bruker noe, så er det "bare" de 14 dagene fra eggløsning til mens. Jeg mister all energi, lunta bli en millimeter lang og følelsene herjer i kroppen når jeg har pms. Små bagateller jeg ellers ikke bryr meg om blir enorme osv. Fælt å ha det sånn. Prøvde også nattlysolje en periode uten virkning. Snakket med legen flere ganger om dette og eneste han kan tilby som jeg ikke har prøvd er hormonspiral, men det tørr jeg ikke prøve da verken p sprøyte, forskjellige p piller, p ring og mini piller har hjulpet. Det har kun blitt verre. Akkurat nå går jeg gravid igjen. Det er som å være i himmelen. Humøret er stabilt og jeg har det generelt ganske så bra, men det varer jo ikke evig. Her er det mannen det går utover når jeg har pms. Stakkars mann... jeg klarer jo til en viss grad å styre meg, men det er vanskelig å gå å ha der sånn. Fra eggløsning til mens, forsvinner følelsene mine for han og alt han sier og gjør går meg på nervene. Helt merkelig.. men så fort dagen for mensen kommer så forsvinner alt det vonde og alt er bra igjen. Håper noen har en mirakelkur for der er fælt å ha det sånn. :-p Anonymous poster hash: e191d...c4a Akkurat slik har jeg det og! Håper noen vet om en "kur". For meg virker det som det har blitt verre og verre hvert år etter jeg ble 30. Hater perioden mellom el og mens. Nesten så jeg ønsker å bli gravid bare pga det. Kan ikke bruke noen hormonelle prevensjonsmåter. Anonymous poster hash: a83be...0e9 Hadde det som du beskrev til jeg var over 40. Gikk ut over mann og barn. Så ble jeg plutselig gravid som 44-åring. Etter fødselen venta jeg på at PMS skulle komme tilbake, det gjorde den aldri! Så kan jo hende du er like heldig. Anonymous poster hash: af78f...598
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 Har lest at kalsium er like effektivt som antidepressiva. Stod om det i en artikkel i bladet til legeforeningen. Google det og sjekk det ut. Jeg bruker det og synes det hjelper noe. Anonymous poster hash: a83be...0e9
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #14 Skrevet 7. mars 2016 Nada øreakupunktur hjelper for meg. Enten det eller Cipralex Anonymous poster hash: 33f24...b11
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #15 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har prøvd både Cipralex og Fontex samt kalsiumtilskudd, magnesiumtilskudd, sinktilskudd, b-vitaminer, nattlysolje, Femal Balanse Forte, Pms relief-tabletter,minipiller, psykolog og tankefeltterapi uten resultater. Er temmelig desperat nå. Anonymous poster hash: 1ead8...228
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 I tillegg til trening og mindfulness. Anonymous poster hash: 1ead8...228
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Du, som anbefaler Nada øreakupunktur, hvor i landet tilbys det? Hvor ofte må du gjøre det og hva er eventuelle bivirkninger man kan få? Har du merket stor forskjell på humørsvinginger? Anonymous poster hash: 1ead8...228
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #18 Skrevet 9. mars 2016 Du, som anbefaler Nada øreakupunktur, hvor i landet tilbys det? Hvor ofte må du gjøre det og hva er eventuelle bivirkninger man kan få? Har du merket stor forskjell på humørsvinginger? Anonymous poster hash: 1ead8...228 Jeg tar det en gang i uken. Har tatt det i snart tre mnd, og har ikke brukt Cipralex denne tiden. Jeg kan kjenne at jeg blir pms-sur, men ikke i nærheten av slik jeg ble før. Da var jeg nesten farlig. Har ikke merket noe bivirkninger, bare positive ting. Dette er i Nord-Norge, men du kan sikkert Google det Anonymous poster hash: 33f24...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå