Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Avføringsprøven viste forhøyet kalprotektin på 1854.. Noen som kan fortelle litt hva dette kan bety? Har hatt problemer med magen i flere tiå, alltid fått høre fra legen at det er irritabel tarm, men han fikk sjokk når han såg denne prøven.. Anonymous poster hash: 03a72...65a
Piken på landet Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Vel, det tyder jo i aller høyeste grad på irritabel tarm, muligens en innflamatorisk tilstand som morbus chron eller ulcerøs kolitt. Dette er kroniske betennelse i tarmen. Ulcerøs kolitt i tykktarm, og morbus chron i hele fordøyelseskanalen. Regner med du er henvist videre til undersøkelser av tarmen med kamera?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Skal på coloskopi undersøkelse.. Har tatt coloskopi og gastroskopi for ca 6 år siden, da fant de ingenting, fikk da diagnosen irritabeltarm. Kalprotektin prøver for noen mnd siden var litt forhøyet, mener et par hundre. Nå tok de ny kalprotektin test da jeg ble innlagt på sykehus med sterke smerter. Anonymous poster hash: 03a72...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå