Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Skal man virkelig betale for det når det er h sammenheng med graviditet? Hadde det i foregående svangerskap, tok da en belastning på sykehuset, betalte ingenting, denne gang på legekontoret, var ikke hos legen, og fikk en giro på 150 kr nå i posten en uke etterpå.....? Anonymous poster hash: b21b6...06d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Nei, det er svangerskapsrelatert og skal ikke koste noe. Anonymous poster hash: d5200...4f2
stratosku Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Alt som er svangerskapsrelatert skal være gratis, så nei, du skal ikke betale for dette.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Ja jeg også er jo klar over dette, så derfor jeg stusset, men overrasker meg egentlig ikke når det gjelder den gjengen der på det bestemte legekontoret😂 får ta en tlf til mandag😊 Anonymous poster hash: b21b6...06d
*Miss Marple* Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Jeg måtte betale for sukkervannet da det ikke ble dekket, men selve testen bar gratis 😂 tror det var 80 kr jeg betalte.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #6 Skrevet 24. april 2015 Hei. Du må betale for selve testen, men du betaler ikke egenandelen som er på 100,- da dette går på svangerskapet. Sukkerbelastningen går som forbruksmateriale og må dekkes av pasienten selv. Så det stemmer at du skal betale, men dumt du ikke fikk beskjed. Hilsen helsesekretær Anonymous poster hash: cb49f...374
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #7 Skrevet 24. april 2015 150 kr for sukkerlake? Men hvorfor har jeg ved to tidligere anledninger ikke betalt for dette? Blir litt prinsipp for meg, da kunne jeg tatt testen på sykehuset der jeg to de to foregående for der var det gratis...... Anonymous poster hash: b21b6...06d
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 På sykehuset har jeg aldri betalt, på legekontoret jeg jobbet tok vi betalt. Grunnen er at det koster å kjøpe inn, 80 kr pr boks den gang. Vi kjøpte rett fra apoteket, så ingen rabatt. Mulig de har andre ordninger på sykehuset, eller bruker noe annet enn vi gjorde (druesukker)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 Jeg betalte 123 kr, det er sukkervannet du betaler for. Helt latterlig.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #10 Skrevet 24. april 2015 Skjønner jo nå at det er sukkervannet jeg betaler for og det gjør det jo enda mer latterlig..... Og for all del, økonomien min velter ikke for skarve 150 kr, men du og du så latterlig😂 Anonymous poster hash: b21b6...06d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #11 Skrevet 24. april 2015 Du fikk jo ca 50,- i fakturagebyr tenker jeg siden du fikk tilsendt faktura. Men det koster for legekontorene å kjøpe inn disse boksene. Skjønner ikke at folk "syter" for at de må betale hos legen, det er egentlig ganske mye mer vi skulle betalt for en enkel legetime hvis vi ikke hadde hatt den ordningen. Tenk litt på det. Er jo ikke legekontorene som bestemmer dette. Er noen ting jeg ikke skjønner at blir dekt, f.eks ekg må pasientene betale for selv, syns det er litt rart, men men.... Anonymous poster hash: cb49f...374
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #12 Skrevet 24. april 2015 Ang det at du har ikke har betalt på sykehus er fordi de mest sannsynlig har takster som dekker dette, men det har ikke legekontorene. Anonymous poster hash: cb49f...374
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #13 Skrevet 24. april 2015 Du fikk jo ca 50,- i fakturagebyr tenker jeg siden du fikk tilsendt faktura. Men det koster for legekontorene å kjøpe inn disse boksene. Skjønner ikke at folk "syter" for at de må betale hos legen, det er egentlig ganske mye mer vi skulle betalt for en enkel legetime hvis vi ikke hadde hatt den ordningen. Tenk litt på det. Er jo ikke legekontorene som bestemmer dette. Er noen ting jeg ikke skjønner at blir dekt, f.eks ekg må pasientene betale for selv, syns det er litt rart, men men.... Anonymous poster hash: cb49f...374 Men hvorfor kunne de ikke tatt betalt når jeg var der, de sa jeg bare kunne gå når jeg var ferdig fordi dette var svangerskapsrelatert? Ikke min skyld at de ikke gjør jobben sin.... Syter ikke kjære du, syns bare det var rart at jeg skulle betale når jeg ikke har gjort det før, jeg aner vel ikke hvilke regler som gjelder på sykehus vs legekontor..... Anonymous poster hash: b21b6...06d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #16 Skrevet 24. april 2015 Er du innlagt på institusjon, altså f.eks sykehus, skal du ikke betale noen ting. Ikke for medisiner, bandasjer eller f.eks glukosebelastningstest. På poliklinikk derimot, eller på legesenter, må du betale for alt dette, selv om du har frikort eller er gravid. Du får bare gratis det som refunderes til legekontoret av Helfo, og det gjelder desverre ikke forbruksmateriell/medisiner og enkelte artister. Så det er helt riktig at du skal betale for denne testen. Dumt du ikke ble opplyst om det da. Anonymous poster hash: ae3c9...4e5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #17 Skrevet 24. april 2015 Er du innlagt på institusjon, altså f.eks sykehus, skal du ikke betale noen ting. Ikke for medisiner, bandasjer eller f.eks glukosebelastningstest. På poliklinikk derimot, eller på legesenter, må du betale for alt dette, selv om du har frikort eller er gravid. Du får bare gratis det som refunderes til legekontoret av Helfo, og det gjelder desverre ikke forbruksmateriell/medisiner og enkelte artister. Så det er helt riktig at du skal betale for denne testen. Dumt du ikke ble opplyst om det da. Anonymous poster hash: ae3c9...4e5 Artister=attester 😂😂 Anonymous poster hash: ae3c9...4e5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #18 Skrevet 24. april 2015 Jeg betalte ikke for drikken. Men mitt legekontor er sånn at gravide betaler ingenting uansett hva. Jeg var hos legen to ganger pga noe ikke-svangerskapsrelatert, betalte ikke. Vet ikke hvorfor de dekker alt for gravide men skal ikke klage Anonymous poster hash: 5bf9a...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå