Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Hos lavprisselskapene? Anonymous poster hash: 038b5...fc1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Kommer helt an på hvem jeg sitter ved siden av😏 Anonymous poster hash: 48d86...a60
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Det er jo ingen standard på dette. Setebredden og lenden fram til neste seterad varierer mellom flyselskapene. Dessuten avhenger det ikke bare av bredden på selve setet men også på breddden på armlenet mellom setene og hvor god plass det er under setet forran deg (om du kan plassere bena under setet) "Lavprisselskap" er ikke en ens standard! Anonymous poster hash: 4ccfb...093
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Aldri hatt problemer med størrelse på setet, uansett flyselskap. Men kan slite med dårlig beinplass, og får lett vondt i knærne (og jeg er ikke særlig høy - 165cm) og det er det samme hvilket flyselskap det også. Den beste plassen i et fly er ved nødutgangen, uansett! Anonymous poster hash: aa288...0ca
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Aldri hatt problemer med størrelse på setet, uansett flyselskap. Men kan slite med dårlig beinplass, og får lett vondt i knærne (og jeg er ikke særlig høy - 165cm) og det er det samme hvilket flyselskap det også. Den beste plassen i et fly er ved nødutgangen, uansett! Anonymous poster hash: aa288...0ca Nei, den er i førsteklasse. Anonymous poster hash: 128cf...49f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #6 Skrevet 24. april 2015 Den eneste gangen jeg har slitt med størrelsene på flysetene var da jeg ble sittende mellom to feitinger som begge este over i mitt sete. Anonymous poster hash: daff3...f6f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #7 Skrevet 24. april 2015 Ja. Er overvektig og kvier meg hvis det blir et fullstappet fly. Sitter aldri i midten, helst ved vindu. Da kan jeg lene meg over til siden så jeg slipper å berøre personen ved siden av. Anonymous poster hash: bec2c...b9e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 Altså personer som " må berøre " personen ved siden av burde faktisk betale for to seter. Ja så kynisk er jeg. Jeg betaler for ett da vil jeg nemlig bruke det helt selv... Anonymous poster hash: 5dfdf...2d1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 Nei, men det jeg er rask til å felle ned armlenene for å sikkre meg mot overvektige som tyter ut av sitt eget sete. Benplassen synes jeg derimot ofte er snau, men det går. Anonymous poster hash: 91769...53c
Elsker livet Skrevet 24. april 2015 #10 Skrevet 24. april 2015 Ja, jeg syns faktisk det er liten plass når store mannfolk eller de med mye overvekt ikke får plass i ett sete. Det burde være et minikrav at 3 bredskuldrete mannfolk kan sitte ved siden av hverandre uten å måtte lene seg utover midtgangen. Det burde også væra mulig for de med lange bein å kunne sitte med knærne 90 grader uten å presse på setet foran. Det burde dessuten bli slutt på seter som kan legges ned der det er til ulempe for passasjeren bak.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #11 Skrevet 24. april 2015 Jeg har kun flydd med Norwegian, SAS og Wideroe (lite propellfly, så skal ikke regne med dette her). Men bare på økonomiklasse (usikker på om flyene har hatt noe annet enn økonomiklasse også...)Eneste jeg har å klage på ang. plass, er BEINPLASS! Fy, så trangt det er. Jeg er 168, og har ikke de lengste beina. Sitter jeg ved siden av min mann, som er 190 og langbeint, blir det ekstreeeeemt trangt, for han må sitte med beina spredt godt ut til siden for å ikke måtte trykke knærne i setet foran seg. Ellers har jeg også sittet ved siden av et par solide overvektige - de tyter ut av setene sine. Godt jeg bare har hatt på èn side om gangen, ellers ville jeg blitt flatmost. Men da er jo ikke MITT sete for trangt for meg, men det er altfor trangt for den overvektige sidemannen. Anonymous poster hash: 3960a...902
mamma_bergen Skrevet 24. april 2015 #12 Skrevet 24. april 2015 Jeg trenger ikke store plassen, så for min del er de store nok, men til tross for at jeg er liten syns jeg det er liten benplass og det må være helt forferdelig for dem som er større enn meg..Og som nevnt over, får jeg litt klaus om jeg må sitte mellom to som er store..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #13 Skrevet 24. april 2015 Nei det syns jeg ikke, er bare jeg som er for stor, hihi. Er ikke for lite benplass for meg, men min mann på nesten to meter sliter jo litt under legnre turer. Anonymous poster hash: 372b9...184
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #14 Skrevet 24. april 2015 For min del er ikke flysetet for trangt, men jeg er ingen stor dame. På normale flystrekninger kan jeg faktisk trekke beina opp i setet og sette meg sideveis så jeg kan hvile sidelengs inntil seteryggen. Min mann har problemer med at seteradene ofte blir plassert for nære hverandre, han er rett under to meter, men klarer nesten ikke å presse beina på plass. Selvsagt hadde det vært bedre med bredere seter! Anonymous poster hash: 1b5e3...f96
Gjest marie-s Skrevet 24. april 2015 #15 Skrevet 24. april 2015 Det eneste jeg kunne tenke meg var å få delt opp armlenene i to, hadde vært godt med et eget. Selve setene er helt ok.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #16 Skrevet 24. april 2015 Altså personer som " må berøre " personen ved siden av burde faktisk betale for to seter. Ja så kynisk er jeg. Jeg betaler for ett da vil jeg nemlig bruke det helt selv... Anonymous poster hash: 5dfdf...2d1 Jeg er stor, men passer alltid på å få plass ved vindu eller midtgang så jeg kan lene meg over og ikke oppta andres del av plassen. Likevel opplever jeg ofte at de ved siden av meg (ofte normalvektige) breier seg ut og bruker armlenet så de går over på min side av plassen. Det er stort sett menn, kvinner er flinkere til å holde seg til sin del av plassen. Ville bare nevne det fordi mange her ser ut til å ha fordommer mot å sitte ved siden av overvektige på fly, men min erfaring er at det er de normalvektige som breier seg mest, de overvektige passer på å ikke bruke mer plass enn de skal... Anonymous poster hash: e0642...c85
Monica Skrevet 24. april 2015 #17 Skrevet 24. april 2015 Nå er jeg bare 161 cm, så jeg har god plass. Men det er jo virkelig ikke lett for høye menn, eller overvektige.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #18 Skrevet 24. april 2015 Setene er store nok for normalvektige, men ikke om man får overvektige ved siden av som går inn på andres seter. Det er selvfølgelig grader av dette også. Som en overvektig sier, så prøver hun å ta hensyn. Det er det langt fra alle som gjør. Og jeg er enig med henne i at menn som regel tar mindre hensyn på fly enn damer. Overvektige menn mindre enn normalvektige er min erfaring. Det jeg synes er verst er at flyselskapene fremdeles har lov til å la folk sitte med så lite benplass. Det finnes mer enn nok studier som viser at faren for blodpropp øker når passasjerene har så lite benplass. Likevel får flyselskapene lov til å fortsette med det. Jeg mener vi som flyr bør bli bedre til å si fra! Som forbrukere har vi makt. Men når folk fortsetter å fly på absolutt billigste måte (ofte så billig at det sier seg selv at de ikke tjener penger på det), så sier vi også til selskapene at det er helt greit, at vi aksepterer at de tjener penger på vår helserisiko. Jeg flyr av prinsipp ikke Ryanair. Anonymous poster hash: 31577...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå