Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Skal i konfirmasjon (borgerlig) og trenger gavetips.. Konfirmanten er mitt kusine, som er mange år yngre enn meg, og som bor såpass langt unna at vi ikke treffes så ofte. Har bare gutter selv, og de er yngre også, så aner ikke hva jenter liker ;-) Er det sikrest å gi penger ( i så fall hvor mye hadde du gitt?), eller har noen jenter på denne alderen og har tips til konkrete smykker, ringer, armbånd, øredobber eller andre ikke-smykke-ting? Tips tas imot med takk :-) Anonymous poster hash: 39581...991
Gjest Zaria Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Jeg har kjøpt et gullhjerte til datteren min😃
elinna Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Søsteren min er konfirmant i år og ønsker seg klassiske smykker som aldri går av moten. Husker selv at jeg fikk noen turting jeg ble glad for. Backpackersekk, telt, sovepose... Siden det er en kusine du sjeldent ser tror jeg at jeg ville holdt meg rett under 1000-lappen.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Rett under tusenlappen til en kusine man aldri ser??!! Jeg tror folk er gjort av penger. Jeg skal i konfirmasjon til min kusine som jeg ser 1-2 ganger i året snart, jeg bruker max 500 på gave. Anonymous poster hash: 83835...1f9
Monica Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Hadde gitt penger, og 500 kr er mer enn bra nok.
Appelsinpiken Skrevet 24. april 2015 #6 Skrevet 24. april 2015 Hva med å spørre hva hun ønsker seg? Jg fikk mye smykker og slikt til min konfirmasjon, og mye av det er fremdeles ubrukt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #7 Skrevet 24. april 2015 En god turkniv Bunadsølv Arvegods En fin utgave av Snorres kongesagaer Duk Telt Pulsklokke Verktøyskrin Drill Fotokurs Teaterbiletter Anonymous poster hash: a429c...11f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 Duk? Telt? Verktøyskrin? Pulsklokke? Stakkars. Gi henne smykke, penger el bunadsølv om hun får bunad. Anonymous poster hash: f8b18...40d
3døtre1sønn Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 Er ikke helt siker på hva jeg synes om smykker... Fikk selv noen enkle gullringer som jeg ikke har brukt etter jeg ble voksen. To av døtrene mine er konfirmerte, de har også fått litt "klassiske" gullsmykker/armband/ringer. De ligger i et skrin... Dersom jenta får bunad, så har hun jo fått sølvet, da hun skal ha d på seg på selve dagen. Men kanskje der er tilhørende bunadsøredobber eller bunadsring hun ikke har fått.. Konfirmantene selv ønsker jo ofte penger. En kjip gave til en 15åring kan være Hardangerbestikk, MEN d vil bli satt pris på, og brukt, i årevis senere! Du kunne jo eventuelt kjøpt henne et fint sølvsmykke, et enkelt hjerte el.l. og så penger. Eller et kult statementsmykke (fra Glitter el.l.) som hun vil synes er kult NÅ (og som er billig nok til å bli lei av ) og så penger.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #10 Skrevet 24. april 2015 Duk? Telt? Verktøyskrin? Pulsklokke? Stakkars. Gi henne smykke, penger el bunadsølv om hun får bunad. Anonymous poster hash: f8b18...40d Det er ikke alle ungdomer som er like. Jeg satte i hvertfall mer pris på den typen gaver enn på smykkene jeg fikk til konfirmasjonen. Smykkene jeg fikk har jeg aldri brukt (annet enn bunadsøljen som jeg arvet etter oldemor). Penger var forsåvidt grit å få, men jeg har hatt mye mer glede av teltet, duken og verktøyet jeg fikk. Anonymous poster hash: a429c...11f
Giss Skrevet 24. april 2015 #11 Skrevet 24. april 2015 Jeg gir ofte ting a la liten trillekoffert eller veske. Det er for meg et slags symbol på at de blir større og mer selvstendige og reiser/ferdes på egen hand. Har kun fått positive tilbakemeldinger på det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #12 Skrevet 24. april 2015 Er det ikke bare PENGER som gjelder for dagens konfirmanter?? Anonymous poster hash: eb805...83e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #13 Skrevet 24. april 2015 Konfirmantene min ønsker seg overhode ikke smykker. Her er det penger som gjelder. Anonymous poster hash: 08583...3a6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #14 Skrevet 24. april 2015 jeg fikk suppe terin? av min kusine utrolig kipt gave! godt over 10 år siden jeg fikk den å den står på loftet hos mamma enda. hva med gavekort på en smykke butikk? så kan hun velge selv hvilke smykke hun vil ha? noe til bunaden, smoothie maskin? de er ikke så dyre & min lillesøster (14) elsker den hun fikk til jul, om hun driver med en hobby eller sport, så blir hun sikkert glad for noe som kan brukes til det. Anonymous poster hash: e6524...6f7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #15 Skrevet 24. april 2015 Penger er alltid stas. Anonymous poster hash: ffcd0...792
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #16 Skrevet 24. april 2015 Er det ikke bare PENGER som gjelder for dagens konfirmanter?? Anonymous poster hash: eb805...83e Nei, det er det ikke.Jeg har snakket med mye ungdom de siste årene og de fleste har satt veldig pris på personlige gaver, ikke bare penger. Anonymous poster hash: a429c...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå