Gå til innhold

Be i bursdag eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal snart ha bursdag og vi tenkte å be alle jentene på avdelingen hennes i bhg. Men der er også en sterkt handikappede jente som alltid har en personlig assistent sammen med seg. Jeg tror ikke hun er så mye med de andre, hun har ikke språk og er vel som en 1,5-2åring mentalt. Jeg er usikker på om vi skal be henne? Jeg vet at barnet mitt ikke har så mye med henne å gjøre, men samtidig synes jeg det er litt fælt å utelate henne. Trenger innspill...

 

Anonymous poster hash: d4cb6...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart invitert :)

 

Anonymous poster hash: 4cdfd...320

Skrevet

Inviter, så får foreldrene avgjøre. 



Anonymous poster hash: b683d...a2d
Skrevet

Selvfølgelig skal du invitere henne.



Anonymous poster hash: 4e60e...895
Skrevet

Selvfølgelig skal hun inviteres på lik linje med de andre barna



Anonymous poster hash: 2524f...afc
Skrevet

Selvsagt inviterer du!

 

Så blir det helt opp til foreldrene å avgjøre om det går eller ikke.

 

Skjønner ikke helt at du tviler engang?

Skrevet

Selvfølgelig skal du invitere henne om du skal invitere alle jentene på avdelingen. Hun er da også en av jentene?!

Skrevet

Inviter!

 

Anonymous poster hash: 2ec4c...6bd

Skrevet

OK, men hun kan ikke komme alene.. Jeg har ingen peiling på hvordan jeg skal håndtere henne, men det forstår vel foreldrene?

 

Anonymous poster hash: d4cb6...d70

Skrevet

OK, men hun kan ikke komme alene.. Jeg har ingen peiling på hvordan jeg skal håndtere henne, men det forstår vel foreldrene?

 

Anonymous poster hash: d4cb6...d70

Selvfølgelig forstår foreldrene det!

 

Anonymous poster hash: 15b02...ec0

Skrevet

OK, men hun kan ikke komme alene.. Jeg har ingen peiling på hvordan jeg skal håndtere henne, men det forstår vel foreldrene?

 

Anonymous poster hash: d4cb6...d70

Det er de nok fullstendig klar over. 

 

Anonymous poster hash: b683d...a2d

Skrevet

Du sier at dere tenker å be alle jentene. Da gjør dere det.

Å invitere alle bortsett fra 1 er ufattelig slemt gjort.

 

Anonymous poster hash: 537d7...6ed

Skrevet

Jeg tror at foreldrene vil sette stor pris på at datteren blir invitert. Da datteren min gikk i barnehagen var det en sterkt handicappet gutt på avdelingen hennes. Han ble invitert på lik linje som de andre. Foreldrene valgte at han ikke kom, men jeg fikk tilbakemelding fra de at de var veldig glad for at han var blitt invitert😃

Så jeg ville helt klart ha invitert jenten😃

Skrevet

Selvfølgelig skal hun også bes.

Foreldrene vet smertelig godt at jenta dems ikke er som alle andre, en utfordring og ikke kan delta på alt på lik linje som andre på hennes alder.

MEN du trenger ikke understreke det og gni det inn vet å invitere alle jentene utenom henne.

Skrevet

Selvfølgelig inviterer du. Så kan du jo skrive noe sånt som "Jeg regner med at xxx har behov for følge, en av foreldrene,eller en annen voksenperson hun kjenner, er selvsagt hjertilg velkommen". Foreldrene ville høyst sannsynlig sørget for det uansett, men på den måten er du helt sikker på at du ikke blir sittende alene med et barn du ikke vet hvordan du skal ta deg av.



Anonymous poster hash: f8b02...427
Skrevet

Det er ikke noe å lure på engang, selvfølgelig inviterer du henne.

Skrevet

Har en slik jente på avdelingen til datteren min også, hun er et år eldre enn min datter.

 

Min datter hadde sin første barnehagebursdag da hun fylte 4 år, og inviterte alle jentene på avdelingen. Mammaen til denne jenta som er psykisk utviklingsgemmet og hørselshemmet pga en hjerneskade ble så glad at hun fikk tårer i øynene. Jenta var 5 år, gått i barnehagen fra hun var ett, og hadde fått sin første innbydelse til bursdag. Ingen andre hadde invitert henne før.

 

Jenta kom, sammen med pappaen sin. Han var ved hennes side hele tiden og hun lekte overhodet ikke med de andre barna, men hun strålte av glede over bursdagshatten, ballongene og kakene.

 

Selvfølgelig skal du invitere henne!

 

Anonymous poster hash: 5425c...2f4

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at det at et barn ikke er som alle andre skulle gjøre at det plutselig er greit å vurdere å utelate ett barn. Det burde jo være en ekstra sterk grunn til å ikke utelate akkurat dette barnet.

 

På den annen side er det jo bra at du spør i stedet for å bare la være å invitere henne. Og det selvsagte svaret har du vel fått til gangs nå...



Anonymous poster hash: 9547f...05f
Skrevet

Har en slik jente på avdelingen til datteren min også, hun er et år eldre enn min datter.

 

Min datter hadde sin første barnehagebursdag da hun fylte 4 år, og inviterte alle jentene på avdelingen. Mammaen til denne jenta som er psykisk utviklingsgemmet og hørselshemmet pga en hjerneskade ble så glad at hun fikk tårer i øynene. Jenta var 5 år, gått i barnehagen fra hun var ett, og hadde fått sin første innbydelse til bursdag. Ingen andre hadde invitert henne før.

 

Jenta kom, sammen med pappaen sin. Han var ved hennes side hele tiden og hun lekte overhodet ikke med de andre barna, men hun strålte av glede over bursdagshatten, ballongene og kakene.

 

Selvfølgelig skal du invitere henne!

 

Anonymous poster hash: 5425c...2f4

Fikk helt tårer i øynene når jeg leste dette. Hvor viktig det er å bli inkludert. Så klart inviterer man alle jentene.

Skrevet

 

Har en slik jente på avdelingen til datteren min også, hun er et år eldre enn min datter.

 

Min datter hadde sin første barnehagebursdag da hun fylte 4 år, og inviterte alle jentene på avdelingen. Mammaen til denne jenta som er psykisk utviklingsgemmet og hørselshemmet pga en hjerneskade ble så glad at hun fikk tårer i øynene. Jenta var 5 år, gått i barnehagen fra hun var ett, og hadde fått sin første innbydelse til bursdag. Ingen andre hadde invitert henne før.

 

Jenta kom, sammen med pappaen sin. Han var ved hennes side hele tiden og hun lekte overhodet ikke med de andre barna, men hun strålte av glede over bursdagshatten, ballongene og kakene.

 

Selvfølgelig skal du invitere henne!

 

Anonymous poster hash: 5425c...2f4

Fikk helt tårer i øynene når jeg leste dette. Hvor viktig det er å bli inkludert. Så klart inviterer man alle jentene.

 

Fikk også tårer i øynene når jeg leste dette. Det er ufattelig viktig å inkludere uansett handikap.

Skrevet

Skjønner ikke at det er noe å lure på en gang - SELVFØLGELIG inviterer du!!

 

Anonymous poster hash: 1b82c...31e

Skrevet

Jeg håper virkelig du inviterer denne jenten. Det er forferdelig vondt å vite at barnet ditt ikke blir invitert pga at hun er annerledes.

Mitt barn ble aldri invitert i bursdagsbesøk når hun gikk i bhg, jeg synes det var utrolig vondt. Min datter forstod heldigvis ikke at hun ble ekskludert pga diagnosen hun har.

Når hun ble invitert i et bursdagsbesøk for første gang gikk hun i 1.klasse. Når jeg fant innbydelesen i sekken ble jeg så glad at jeg begynte å gråte.

Det er vondt nok som det er å ha et annerledes barn som krever sitt, så vær så snill å ikke ekskluder denne jenten bare fordi hun ikke er helt som andre barn.

 

Min datter stråler som en sol når hun skal i bursdagsbesøk til jentene i klassen. Og jeg ser det er utrolig godt for min datter å bli inkludert og å få være med jentene i klassen utenom skolen.

Så vær så snill, inviter denne jenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...