Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Nesting? Du vet.... Rydde og fikse alt. Jeg er lettere frustrert over nylig brudd med barnefar. Er i 1. Trimester og fått blod på tann. 3 maskiner med klær i dag. Vasket skap dører på kjøkkenet. Ryddet et stort overskap. Og vasket alle Lego klossene til barna. Hvorfor opplever noen Nesting og ikke andre? Hva kommer dette fenomenet av?? Vil det gi seg eller oppta? Ikke hatt det før...godt men slitsomt å tenke på alt som nå plutselig bare må gjøres. . Anonymous poster hash: 08683...38f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Nesting? Hørt om nøsting, men nesting er ukjent. Jeg lider nok ikke av det. Tror jeg? Anonymous poster hash: 080ab...d26
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Det du beskriver er jo ikke nesting. Nesting kan oversettes til redebygging på norsk, og handler om å (gjerne litt overdrevent) forberede seg på en kommende baby. Rydding og klesvask er neppe innafor. Uansett, hvorfor noen får mye energi og behov for å gjøre unna en del ting i stressituasjoner? Fordi det er noens måte å avreagere på, ikke alles måte. Anonymous poster hash: 8a65d...034
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Joda, redebygger-genet er kjent det, Dr Nylander forteller om kvinner som baker og fryser kilovis med brød og boller før de skal føde... Anonymous poster hash: 80037...4aa
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Vel, det er ikke vanlig i 1.trimester. Har to uker til termin og her har det meldt seg et behov for å fikse det meste. Anonymous poster hash: aa08a...040
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Jeg hadde det med første. Hadde overhodet ikke det med andre barnet. Da han kom 3 uker før termin hadde vi ikke skrudd opp grindsenga engang. Nå med nr 3 er jeg som med nr 1 igjen, stressa. Anonymous poster hash: e0a49...730
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Ikke vanlig så tidlig i svangerskapet. Men i ukene før fødsel derimot. Av husarbeid gjør jeg mer enn deg på en vanlig dag, men er ikke gravid. Anonymous poster hash: b5f9f...61f
HunMedDeBlå Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Nestingen kommer seinere i svangerskapet. Det du gjør er en måte å takle en dårlig situasjon på. Jeg rydder best når jeg er lei meg og stresset. Når jeg og samboeren gikk fra hverandre rensket jeg ugress fra hele uteplassen, og den er stor... Vasket og hadde det helt ryddig. Men det går over da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå