Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Er ringevikar i barnehage, og jobber i snitt 2-3 dager i uka. Hvis jeg blir sykemeldt nå i forb med svangerskapet (bekkenløsning), noen som vet hvordan det blir med utregning av "sykemeldingspenger"? Blir det snitt av de siste 6 mnd, eller får jeg eventuelt bare betalt for allerede planlagte vakter? Anonymous poster hash: 36f91...aa6
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 I arbeidsgiverperioden (de første 16 dagene) får du bare for de vaktene du er satt opp på. Etter det er det nav som betaler sykepengene og da får du gjennomsnittslønnen din. Anonymous poster hash: cc8fb...9b4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Takk for svar! Det hørtes jo logisk ut HI Anonymous poster hash: 36f91...aa6
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Jeg fikk ikke sykemelding siden jeg ikke var fast ansatt med stillingsprosent, bare ringevikar (jobbet 4-5 dager i uka). Anonymous poster hash: 82921...eda
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Hm her var det litt sprikende svar... Noen andre med erfaring å dele? Hi Anonymous poster hash: 36f91...aa6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #6 Skrevet 24. april 2015 Jeg fikk ikke sykemelding siden jeg ikke var fast ansatt med stillingsprosent, bare ringevikar (jobbet 4-5 dager i uka). Anonymous poster hash: 82921...eda Hvem nektet deg sykemelding? Alle som har inntekt har krav på sykepenger, spiller ingen rolle om du er fast ansatt, vikar eller ekstrahjelp. Taper du inntekt pga sykdom får du sykepenger fra nav, sykepengegrunnlaget blir gjennomsnittslønnen din. Jeg er butikksjef og har 6 ansatte i butikken min, også en ekstrahjelp. Dette har jeg vært gjennom flere ganger og vet med 100% sikkerhet at man har krav på sykepenger også som ekstravakt på løse vakter. Nav spør da meg hva den sykemeldte har hatt i gjennomsnittslønn, jeg må fylle ut et skjema til dem. Anonymous poster hash: cc8fb...9b4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #7 Skrevet 24. april 2015 Jeg har en fast stillingsprosent + ekstravakter. Da jeg bke sykemekdt fikk jeg for de faste vaktene og planlagte ekstravakter de første 16 dagene. Da arbeidsgiverperioden var over fikk jeg et gjennomsnitt av de siste mnd. Så det at du ikke kan bli sykemeldt er tull. Har du jobbet, vil du få sykepenger. Anonymous poster hash: c960b...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå