Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Jeg var til rutinekontroll hos legen, og han målte bl.a. blodtrykket mitt. Da han måte spurte han meg om jeg er plaget med at det kan svartne litt for øynene om jeg f.eks. reiser meg fort opp, og det stemmer! Han nikket og sa at det ikke var så rart fordi jeg visst nok hadde lavt blodtrykk (110/65 så jeg at han skrev opp). Akkurat da kom sekretæren inn for å spørre om noe, og så ble tema skiftet, så jeg glemte helt å spørre mer om dette. Er det veldig lavt blodtrykk, og er det i så fall "farlig" på noen måte? Jeg er 35 år. Anonymous poster hash: 5996f...f05
Gjest Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Sååå lavt er da ikke. Vet ikke hva du pleier til å ha vanlig, men vanlig bt er 120/70.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Nei, det er ikke veldig lavt og det er ikke farlig. Det er høyt blodtrykk som er farlig, ikke lavt. Jeg har vært nede i 98/58, da lurte legen på om det gikk greit. Men når man er vant til lavt blodtrykk lever man gjerne helt greit med det. Tar selvfølgelig noen forholdsregler som at jeg aldri hiver meg rett opp i stående fra sittende stilling o.l., men det er så naturlig for meg at det er sånn jeg beveger meg uten at jeg tenker over det. Både jeg, mamma og morfar har lavt blodtrykk, det er bare fint det Anonymous poster hash: 288b0...d8d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Ok, takk for svar! Prøvde å Google, og da stod det at 120/80 var normalt, så da ble jo 110/65 en del lavere enn det. HI Anonymous poster hash: 5996f...f05
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Jeg hadde 190/110 når jeg hadde svangerskapsforgiftning, og nede i 110/60 nå to måneder etter. Kan ikke si at jeg merker det lave blodtrykket, men det høye merket jeg godt i form av hodepine .. Anonymous poster hash: e6900...b82
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Det kvalifiserer ikke en gang for lavt BT. Jeg ligger vanligvis rundt 90/60. Da kan man begynne å snakke om lavt, og jeg er en del plaget av svimmelhet. Uansett er det ingenting man gjør med det, og i det lange løp er det sunt, for BT stiger med alderen (ettersom årene blir stivere) og høyt BT kan være farlig. Anonymous poster hash: 03889...4d5
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Helt ufarlig, og om tallet du så stemmer er det heller ikke særlig lavt. Litt under normalen, men knapt så du burde merke noe særlig til symptomer fra det. Anonymous poster hash: 6c5a3...99d
Urwa Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Tror ikke det er farlig. Jeg har hatt ett blodtrykk på 60/90 i flere år og det går kjempe fint. Men som alle er jo ikke like og kan bli dårlige. Hjelper å drikke cola med salt oppi ( kjerringråd ).
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Jeg har 90/60 og har hatt det i mange år. Syns det er en vanesak. Kjenner på forhånd når kroppen trenger en pause, så da slipper jeg å gå i bakken. Det skjedde en del da jeg var yngre. Anonymous poster hash: 48927...f53
Rubella Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 110/65 er helt ufarlig. Det er litt under optimalblodtrykket, men ikke slik at man snakker om for lavt blodtrykk. Det er veldig vanlig blant unge jenter/kvinner. Pass på å drikke nok, spis nok salt (ikke bra med for mye heller), tren og pass på å ikke reise deg for brått. Ingenting å bekymre seg for.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #11 Skrevet 24. april 2015 Det er ikke farlig, det eneste er at du kan oppleve svimmelhet. Kanskje også å svime av om du ikke drikker nok eller stresser mye. Jeg har lavt blodtrykk i dette svangerskapet, ligger sånn på 110/55. Undertrykket er dermed litt vel lavt så jeg er mye trøtt og kan oppleve svimmelhet og hodepine, men det er ikke farlig. Det eneste som er farlig for min del er om jeg svimer av og detter på magen. Uansett så er rådet å drikke mye vann. Spis regelmessig og hvil når du må. Lakris kan hjelpe litt også når du kjenner at blodtrykket er skikkelig lavt. Jeg kjenner at det synker ytterligere noen ganger og da hjelper det litt å ta en Dent eller noe Anonymous poster hash: 30327...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå