Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Er gravid med mitt andre barn, og har de siste dagene fått vondt i rompa... Måtte kjenne etter hvor det kom fra, og da kan jeg kjenne to ømme kuler på hver sin side av endetarmen, et par cm fra åpningen. Det er ikke noe på utsiden, kjennes ut som sånne "underjordiske kviser". Kan dette være hemoroider? Eller er det noe annet spenstig kroppen min har funnet på? Anonymous poster hash: f81cf...4eb
smiia Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Jepp, det kan absolutt være hemoroider, såkalt innvendige som sitter på innsiden av endetarmsåpningen. Jeg var veldig plaget med dette under to siste svangerskap, måtte bruke smertestillende kremer og diverse remedier. Jeg er bare unntaksvis plaget med det nå da, snart to år etter siste svangerskap. Så trøsten er at plagene sannsynligvis vil forsvinne. Det er veldig viktig å ikke sitte lenge på toalettet, noe som er lett å gjøre dersom du er treg i magen (og det blir man jo gjerne under svangerskapet). Det er også viktig å ikke presse mye, da popper hemoroidene fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå