Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Er det noen her med erfaring med denne medisinen? Syntes det var mye skumle bivirkninger osv.... Anonymous poster hash: 3ffee...83b
beef sister Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Ja. Jeg bruker en kombinasjon av topamax og lamictal. Har egentlig ikke hatt noen bivirkninger, kun god effekt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Ja. Jeg bruker en kombinasjon av topamax og lamictal. Har egentlig ikke hatt noen bivirkninger, kun god effekt. Så godt å høre da..... Syntes bivirkningene var skumle, alle bortsett fra det med redusert appetitt og vekt tap...hehe det hadde vert greit å gå ned 10 kg da. Nei men fra spøk til alvor, kan jeg spørre hvilken dose bruker du og hvordan merker du virkning? Er det att anntall annfall hver mnd går ned? Og evt fra hvor mange til hvor få pr mnd? Anonymous poster hash: 3ffee...83b
beef sister Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Ja. Jeg bruker en kombinasjon av topamax og lamictal. Har egentlig ikke hatt noen bivirkninger, kun god effekt. Så godt å høre da..... Syntes bivirkningene var skumle, alle bortsett fra det med redusert appetitt og vekt tap...hehe det hadde vert greit å gå ned 10 kg da.Nei men fra spøk til alvor, kan jeg spørre hvilken dose bruker du og hvordan merker du virkning? Er det att anntall annfall hver mnd går ned? Og evt fra hvor mange til hvor få pr mnd? Anonymous poster hash: 3ffee...83b Dose er nok ganske individuelt, det er noe du må snakke med lege/spesialist om, og så prøve dere frem for å se hva som gir best virkning for deg. Jeg tror heller ikke kombinasjonen er vanlig, men det er det eneste som har fungert på meg (jeg går forsøkt betablokkere, og så bare topamax alene). Jeg har færre anfall, og et helt nytt liv. Tidligere hadde jeg gjerne 3-4 anfall i uken, nå har jeg kanskje 1-2, jeg har til og med hatt anfallsfri måneder. Anfallene mine er derimot enda mer intense enn hva de var tidligere. Når jeg først har anfall nå, er det ekstremt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Takk for svar. Jeg har gått 1 åt på betablokkeren Inderal, og 1 år på Atacand. I tilegg til å prøve Maxalt, imigran sparay, radis, og tabletter, Naramig, Relpax.... Botox injeksjoner i hodetmi 9 mnd.... Ja..... you name it.... Ligger på mellom 13 og 17 annfall pr mnd siste 3 år..... Anonymous poster hash: 3ffee...83b
beef sister Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 *1-2 ganger i måneden. Dvs. enorm forbedring. Lykke til - jeg har også prøvd omtrent alt som en tilgjengelig, men har aldri opplevd god virkning (før jeg begynte på dette). Kosthold er også avgjørende for meg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Ja kosten er viktig her også, regelmessig, sunn, lite sukker og lite fett. Og mosjon, mennikke hard mosjon, det trigger derdom pulsen blir for høY. Er så spent på når jeg kan vente virkning. 12.5 mg i dag og i morra. Deretter 2 dagerbmed 25 mg, deretter oppmtil nax 100 mg pr dag fikk jeg beskjed om..... Oppmuntrende at du har slik brdring. Kanskje jeg kan komme tilbake i jobben i barnehagen. -selv om jeg nok bør finne en mindre stressende jobb. En jobb som funker selv om jeg er grenseløst lysømfintlig. Anonymous poster hash: 3ffee...83b
beef sister Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 (endret) Det er fint du i hvert fall merker bedring av å tenke over kosthold. Min migrene trigges heldigvis ikke av intensiv mosjon, men jeg vet at mange plages av det samme. Det kan nok ta en stund før du merker bedring, men jeg krysser fingrene for at det vil hjelpe for deg også. Jeg hadde, som sagt, ingen effekt før jeg også begynte på Lamictal, men jeg kjenner og vet om flere som har hatt svært god effekt av Topamax alene. Lykke til! Endret 23. april 2015 av beef sister
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Ja kosten er viktig her også, regelmessig, sunn, lite sukker og lite fett. Og mosjon, mennikke hard mosjon, det trigger derdom pulsen blir for høY. Er så spent på når jeg kan vente virkning. 12.5 mg i dag og i morra. Deretter 2 dagerbmed 25 mg, deretter oppmtil nax 100 mg pr dag fikk jeg beskjed om..... Oppmuntrende at du har slik brdring. Kanskje jeg kan komme tilbake i jobben i barnehagen. -selv om jeg nok bør finne en mindre stressende jobb. En jobb som funker selv om jeg er grenseløst lysømfintlig. Anonymous poster hash: 3ffee...83b Aner ingenting om medisinen Topimax. Ville bare si at jeg vet veldig godt hvordan du har det. Jeg jobber og i barnehage, og føler det er verdens værste jobb når man har migreneanfall. Selv har jeg akkurat begynt på sarotex mot migrene, i tillegg en haug med andre medisiner føles det som. Hilsen hi fra tråden om Sarotex mot migrene. Anonymous poster hash: 7a372...8c7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #10 Skrevet 24. april 2015 Bedring i migrenen. Men mistet meg selv ellers. Ble flat i følelsene. Følte ikke sterkt for noe som helst mer. Mistet sex lyst totalt. Anonymous poster hash: d63a5...ae4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #11 Skrevet 24. april 2015 Jeg har brukt topimax mot migrene i mange år og er veldig fornøyd. Betydelig færre anfall. Bruker 50 mgx2. Har gått på beta blokkere i mange år og prøvd atacand men mest fornøyd med topimax. Ikke merket noen spesielle bivirkninger. Anonymous poster hash: 210d5...a67
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Blir optimistisk av å lese dette. Takk. Men dere er ikje annfallssfri, bare færre......?? Anonymous poster hash: 3ffee...83b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Blir optimistisk av å lese dette. Takk. Men dere er ikje annfallssfri, bare færre......?? Anonymous poster hash: 3ffee...83b Fra å ha 3-4 anfall i uken og ikke ha noe liv. Til å ha 1-2 anfall i mnd og jobbe 100 % er det helt klart stor forskjell. Har ikke hatt fravær fra jobb pga migrene på mange år etter at jeg begynte med topimax. Får jeg anfall på jobb bruker jeg paralgin forte. Brukte maxalt før men de blir jeg så kvalm av. Anonymous poster hash: 210d5...a67
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Åh, tusen takk. No gleder jeg meg til å se om de virker....... Anonymous poster hash: 3ffee...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå