Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Det ser ut som en svinesti der inne. Tror ikke han har støvsugt siden han flyttet inn i januar for han eier ikke støvsuger. Han har byttet om gardiner selv om jeg spesifikt sa de skulle henge. Aner ikke hvor han har gjort av mine gardiner. Fulle kjøkkenkarmen som jeg går forbi daglig er full av mørke kaffiflekker og annet søl. Han tar ikke bort sigarettene han har røyket ute, det står to fulle skåler med røyk. Tenker om 2-åringen vil utforske og plutselig går oppi dette. Jeg har tømt det en gang i håp om at han tok et hint. Nå tror jeg også at han røyker inn for vi har kun vaskerom i samme etasje som han og der stinket det idag. Han har også en ølflaske liggende i soveromsvinduet som er rett ut til Hagen vår og mot naboen som der dette hver dag. Gutten er vel 20 år så trenger nok litt skikk. Og noen som vet hvordan reglene er ved når leieboer henger opp ting i gips? Han har hamret så mye jeg er redd for hvordan det ser ut der nede. Forrige leieboer hang bare opp med tynne nåler som ikke viste igjen. Da var alt nyoppusset. Hjelp! Anonymous poster hash: 88a9f...c9b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Mener du virkelig at leieboer ikke får bruke egne gardiner? Hjelpes Anonymous poster hash: ca4f7...736
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Det ser ut som en svinesti der inne. Tror ikke han har støvsugt siden han flyttet inn i januar for han eier ikke støvsuger. Han har byttet om gardiner selv om jeg spesifikt sa de skulle henge. Aner ikke hvor han har gjort av mine gardiner. Fulle kjøkkenkarmen som jeg går forbi daglig er full av mørke kaffiflekker og annet søl. Han tar ikke bort sigarettene han har røyket ute, det står to fulle skåler med røyk. Tenker om 2-åringen vil utforske og plutselig går oppi dette. Jeg har tømt det en gang i håp om at han tok et hint. Nå tror jeg også at han røyker inn for vi har kun vaskerom i samme etasje som han og der stinket det idag. Han har også en ølflaske liggende i soveromsvinduet som er rett ut til Hagen vår og mot naboen som der dette hver dag. Gutten er vel 20 år så trenger nok litt skikk. Og noen som vet hvordan reglene er ved når leieboer henger opp ting i gips? Han har hamret så mye jeg er redd for hvordan det ser ut der nede. Forrige leieboer hang bare opp med tynne nåler som ikke viste igjen. Da var alt nyoppusset. Hjelp! Anonymous poster hash: 88a9f...c9b Det meste her kan du ta opp, men seriøst; du kan IKKE bestemme hvilke gardiner han skal ha oppe😱😱 Anonymous poster hash: e139c...892
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Nei, samme hvilke gardiner, men kunne gitt tilbake mine da :-) Anonymous poster hash: 88a9f...c9b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Nei, samme hvilke gardiner, men kunne gitt tilbake mine da :-) Anonymous poster hash: 88a9f...c9b Han har vel ikke turt siden du spesifikt skulle ha dine gardiner hengenes i hans hjem. Anonymous poster hash: ca4f7...736
Sint naken biltyv Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Har du det med ikke røyk i kontakten hans? Kast han ut pga kontraktsbrudd
Roheryn Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Du kan jo ta det opp, men strengt tatt får du ikke gjort noe med rot og spiker i gips før han flytter (da kan du kreve betaling for alt ut over normal slitasje). Det med røyk bør du ta opp da, at han må ha en askebegerløsning som er sånn at barn ikke får tak i sneipene. Og ikke røyke inne, selvsagt (forutsatt at det står i kontrakten). Ellers er det vel kun hvis det er umiddelbar fare for større skader på leiligheten at du kan legge føringer for hvordan han har det inne hos seg (type brannfare, fare for større vannskader/fukt osv), at det er uhygienisk i følge din standard er strengt tatt hans eget valg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Det ser ut som en svinesti der inne. Tror ikke han har støvsugt siden han flyttet inn i januar for han eier ikke støvsuger. Han har byttet om gardiner selv om jeg spesifikt sa de skulle henge. Aner ikke hvor han har gjort av mine gardiner. Fulle kjøkkenkarmen som jeg går forbi daglig er full av mørke kaffiflekker og annet søl. Han tar ikke bort sigarettene han har røyket ute, det står to fulle skåler med røyk. Tenker om 2-åringen vil utforske og plutselig går oppi dette. Jeg har tømt det en gang i håp om at han tok et hint. Nå tror jeg også at han røyker inn for vi har kun vaskerom i samme etasje som han og der stinket det idag. Han har også en ølflaske liggende i soveromsvinduet som er rett ut til Hagen vår og mot naboen som der dette hver dag. Gutten er vel 20 år så trenger nok litt skikk. Og noen som vet hvordan reglene er ved når leieboer henger opp ting i gips? Han har hamret så mye jeg er redd for hvordan det ser ut der nede. Forrige leieboer hang bare opp med tynne nåler som ikke viste igjen. Da var alt nyoppusset. Hjelp! Anonymous poster hash: 88a9f...c9b Hææ, kan han ikke bestemme gardiner?! Hadde flyttet. Om han vil ha en ølflaske i vinduet kan han vel det? Når det gjelder røyk kunne du spesifisert: "Ikke røyk" i utleie annonsen din. Anonymous poster hash: 38d3e...5de
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Men de må vel holde normal renhold for å unngå ekstra slitasje? De flekkene i kjøkkenvinduet tipper jeg må males over. Det er ikke lov med røyk nei. HI Anonymous poster hash: 88a9f...c9b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 Her ville jeg ha avsluttet leieforholdet ASAP... For mye som skurrer. Anonymous poster hash: 6fc3b...25a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 Tenkte at dere dib-damer ville henge dere opp i det med gardinene. Det er pga jeg vil at det skal se pent ut pga vi bor med veien. Nå er det grusomme mørkelilla gardiner som er trekt foran hele døgnet. Sa han kunne få opp persienner, men han er svensk så forsto ikke det. Anonymous poster hash: 88a9f...c9b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 Tenkte at dere dib-damer ville henge dere opp i det med gardinene. Det er pga jeg vil at det skal se pent ut pga vi bor med veien. Nå er det grusomme mørkelilla gardiner som er trekt foran hele døgnet. Sa han kunne få opp persienner, men han er svensk så forsto ikke det. Anonymous poster hash: 88a9f...c9b De fleste ville nok hengt seg opp I ett så urimelig krav. Det ødela liksom resten av innlegget ditt, da det får deg til å virke litt blåst. Om fasade er så viktig får du la være å leie ut. Anonymous poster hash: ca4f7...736
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 Men de må vel holde normal renhold for å unngå ekstra slitasje? De flekkene i kjøkkenvinduet tipper jeg må males over. Det er ikke lov med røyk nei. HI Anonymous poster hash: 88a9f...c9b Litt kontrollfrik og konfliktsky? Juster forventningene dine noe og snakk normalt med leieboeren din. Vil du helst ha gardinene selv, be om å få dem. 1. Du kan ikke nekte en leieboer å røyke utendørs, kun innendørs. 2. Leier du ut med gardiner, så er han i sin fulle rett til å bytte dem ut med egne, så lenge dine tas vare på også. 3. Å henge opp bilder og feste TV/ hyller osv. i gipsvegg regnes som normal, påregnelig slitasje. 4. Du kan kreve at han maler karmen ved utflytting dersom skaden skyldes skjødesløshet, og ikke er påregnelig. Anonymous poster hash: 342bf...3ac
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 Dette er brudd på vedlikeholdsplikten. Dersom han aldri vasker og gjør rent, så vil dette føre til ekstra slitasje på leilighet og drit som gror inn i gulv osv. Spikerhull ville jeg krevd sparklet og malt dersom det er mange av de. Og dersom det ikke er gjort forskriftsmessig med gipsskruer osv. Hilsen eiendomsforvalter. Anonymous poster hash: c7769...236
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #15 Skrevet 23. april 2015 Men de må vel holde normal renhold for å unngå ekstra slitasje? De flekkene i kjøkkenvinduet tipper jeg må males over. Det er ikke lov med røyk nei. HI Anonymous poster hash: 88a9f...c9b Det er jo derfor man krever depositum når man inngår et leieforhold, i tilfelle skader ol utover vanlig slitasje. Noen flekker og hull etter bilder må man jo regne med etter et leieforhold. Anonymous poster hash: 9e242...89e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #16 Skrevet 23. april 2015 Her ville jeg ha avsluttet leieforholdet ASAP... For mye som skurrer. Anonymous poster hash: 6fc3b...25a Er ikke så enkelt at man bare kan svalutte leieforholdet, skal nok litt mer til enn bare litt rot. Anonymous poster hash: 9e242...89e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #17 Skrevet 23. april 2015 Du kan kreve at det holdes normalt rent HI, og gi beskjed om at du gjerne ønsker å sjekke dette. Du kan dermed varsle at du vil ta en kikk f.eks. til uken. Men nå er det noe som sier meg at du er litt mer pertentlig enn den jevne person, slik at din definisjon av en hva som er en svinesti kanskje ikke er helt den samme som andres... Husk å ta det i betraktning. Anonymous poster hash: 342bf...3ac
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #18 Skrevet 23. april 2015 Vi leier ut hybel og har hatt mange unge som nettopp har flyttet hjemmefra. Virker som om de fleste trenger litt veiledning og hjelp når de må stå på egne ben Overraskende hvor mange unge som ikke kan vedlikehold av hus og leieregler (som hvordan man skifter lyspærer ) Hva med en hyggelig samtale hvor du forklarer hva som skaper slitasje på en leilighet, forklarer at skruer skaper permanente merker i veggen og arbeidet det er med å sparkle og male hele veggen (funker ikke å flekk-male osv). At det er trist for dere begge hvis leiligheten må pusses opp etter ham, pga noe så simpelt som manglende renhold. Angående sneipene, er han vant til småbarn? Tenker han overhodet på at småbarn er nysgjerrige og kan smake på sneipene? Kanskje si det rett ut (på en grei måte) at ungen din kan spise sneiper da småbarn ikke vet bedre. Ikke alle 20-åringer tenker så langt... Anonymous poster hash: 9e4ca...c2c
Gjest Antarctica Skrevet 23. april 2015 #19 Skrevet 23. april 2015 Dette er brudd på vedlikeholdsplikten.Dersom han aldri vasker og gjør rent, så vil dette føre til ekstra slitasje på leilighet og drit som gror inn i gulv osv.Spikerhull ville jeg krevd sparklet og malt dersom det er mange av de. Og dersom det ikke er gjort forskriftsmessig med gipsskruer osv. Hilsen eiendomsforvalter. Anonymous poster hash: c7769...236 Dette er faktisk sant, HI. Du kan forlange at det drives jevnlig, normalt renhold også før han skal ta "utflyttingsrengjøring".
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #20 Skrevet 23. april 2015 Vi leier ut hybel og har hatt mange unge som nettopp har flyttet hjemmefra. Virker som om de fleste trenger litt veiledning og hjelp når de må stå på egne ben Overraskende hvor mange unge som ikke kan vedlikehold av hus og leieregler (som hvordan man skifter lyspærer ) Hva med en hyggelig samtale hvor du forklarer hva som skaper slitasje på en leilighet, forklarer at skruer skaper permanente merker i veggen og arbeidet det er med å sparkle og male hele veggen (funker ikke å flekk-male osv). At det er trist for dere begge hvis leiligheten må pusses opp etter ham, pga noe så simpelt som manglende renhold. Angående sneipene, er han vant til småbarn? Tenker han overhodet på at småbarn er nysgjerrige og kan smake på sneipene? Kanskje si det rett ut (på en grei måte) at ungen din kan spise sneiper da småbarn ikke vet bedre. Ikke alle 20-åringer tenker så langt... Anonymous poster hash: 9e4ca...c2c Hull som kan tettes med litt sparkel regnes som påregnelig i leieforhold. Selv om man som utleier kanskje skulle ønske dette, så kan det ikke forlanges at det males. Anonymous poster hash: 342bf...3ac
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #21 Skrevet 23. april 2015 Dette er brudd på vedlikeholdsplikten.Dersom han aldri vasker og gjør rent, så vil dette føre til ekstra slitasje på leilighet og drit som gror inn i gulv osv.Spikerhull ville jeg krevd sparklet og malt dersom det er mange av de. Og dersom det ikke er gjort forskriftsmessig med gipsskruer osv. Hilsen eiendomsforvalter. Anonymous poster hash: c7769...236 Dette er faktisk sant, HI. Du kan forlange at det drives jevnlig, normalt renhold også før han skal ta "utflyttingsrengjøring". Akkurat det stemmer, men resterende er en overforenkling der det må tas hensyn til leieforholdets varighet, hva slags vedlikehold som er kontraktsfestet og mer. Anonymous poster hash: 342bf...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå