Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Fikk så kjeft av en venninne fordi jeg fortalte at jeg hadde tatt meg et glass vin en kveld. Det vil si, jeg ammet babyen, la han til å sove, og så tok jeg meg et glass vin. Ammet igjen fem timer senere, da babyen våknet på natta og ville ha mat. Hadde han våknet etter en time, så har jeg mme. Venninna mi mente jeg var uansvarlig og at hvis jeg ikke kunne holde meg unna alkohol i den korte (?) tiden fra jeg ble gravid og til babyen ikke ammet mer, så burde jeg tenke på hvorfor jeg følte jeg trengte alkohol. Altså, dette har skjedd EN gang. Det er ikke sånn at jeg setter meg ned og drikker hver kveld. Men nå føler jeg at jeg har gjort noe veldig galt. Har jeg det? Anonymous poster hash: 362f9...66a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Min venninne gjør også det, det er ikke falig når det går flere timer til ungen skal ha mat igjen. 😊 Anonymous poster hash: b692b...905
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Min venninne gjør også det, det er ikke falig når det går flere timer til ungen skal ha mat igjen. 😊 Anonymous poster hash: b692b...905
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Venninnen din er hysterisk og uinformert. Stor forskjell på å.drikke når du er gravid og når du ammer. Når du er gravid, deler babyen ditt blod og vil få samme promille som deg. Når du ammer, drikker barnet melk med din promille. Feks har du 0,5 i promille etter å ha drukket et glass vin, får babyen melk med 0,05 % alkohol. Det anbefales å vente i tre timer etter et glass vin, for da er promillen din null. Men som du ser er det nok ingen katastrofe om du skulle unntaksvis amme etter et glass. Det er like mye alkohol i kefir. Anonymous poster hash: f4239...eaa
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Ikke noe stress så lenge promille er borte innen du ammer igjen.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Takk! Det var det jeg også prøvde å forklare henne, at promillen ved amming og graviditet blir helt forskjellig. Hun mente det bare var unnskyldninger alkoholglade mennesker brukte for å kunne drikke med baby uten å få dårlig samvittighet Huff, det var ekkelt, hun er aldri sånn ellers, og jeg skjønner ikke hvorfor hun reagerte sånn på det. Skulle ikke sagt noe om jeg drakk ofte og mye, men det var snakk om ett glass en gang, liksom. HI Anonymous poster hash: 362f9...66a
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Takk! Det var det jeg også prøvde å forklare henne, at promillen ved amming og graviditet blir helt forskjellig. Hun mente det bare var unnskyldninger alkoholglade mennesker brukte for å kunne drikke med baby uten å få dårlig samvittighet Huff, det var ekkelt, hun er aldri sånn ellers, og jeg skjønner ikke hvorfor hun reagerte sånn på det. Skulle ikke sagt noe om jeg drakk ofte og mye, men det var snakk om ett glass en gang, liksom. HI Anonymous poster hash: 362f9...66a Hun er tett. GLEEDER meg til en rom etter sommeren
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Barnet får en promille av din promille hvis du har promille. Drikker du ett glass vin og venter fire timer med amming, har ikke du promille lengre. Anonymous poster hash: fe8bd...d87
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Venninnen din har ikke peiling. Det var også ganske usympatisk av henne å komme med denslags kommentarer. Anonymous poster hash: 0e706...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå