Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Føler meg litt dum, men her får man jo svar på alt Anonymous poster hash: 0c79e...cc0
LilleVilje Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Antikvert betyr eldgammel, utdatert, mosegrodd - en antikvitet er jo en veldig gammel gjenstand. Antikverte former er altså eldgamle og utdaterte former. Det kan være måter å gjøre noe på som er fullstendig foreldet, for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Aha! Tusen takk Så i en analyse av et dikt som er "nytt" for en viss periode kan jeg f.eks skrive "Her finner man ingen antikverte former", f.eks Jeg ser av Obstfelder som på den tiden var nyskapende innen diktning!? Anonymous poster hash: 0c79e...cc0
LilleVilje Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Ja, det kan du bruke i den sammenhengen. Jeg ville kanskje også puttet inn noen eksempler på hva slags antikverte former du sikter til og som ikke finnes i dette diktet, slik at du får vist at du vet hva du snakker om og demonstrerer en breddekunnskap som du ikke ville fått vist ellers, ved en analyse av et modernistisk dikt. (Jeg er norsklektor )
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Tusen takk for svar og gode tips!! Reddet dagen min Hi Anonymous poster hash: 0c79e...cc0
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Alt man får vite her I love DIB Anonymous poster hash: 653fe...fad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå