Gå til innhold

Shellac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har opplevd at Shellac tatt i salong ikke holder særlig lenge? Jeg tok for 1 uke siden og allerede 2 dager senere så begynte det å skalle av... På alle neglene så ble neglene ila 4 dager "slitt" i tuppnene, altså lakken skallen ble skrapt av på en måte?

Jeg har ikke gjort noe unormalt arbeid med hendene som å grave i jord eller ha de i en vaskebøtte. Jeg skifter bleier og er i permisjon så jeg føler at det er noe lakken bør tåle.

Noen som har opplevd det eller vet hvorfor det skjer?

Anonymous poster hash: 783ef...ac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd det.

Men når jeg tar det selv hjemme holder det i to uker. Da må jeg gjøre det på nytt, ikke fordi den skaller av, men fordi neglen har vokst såpass at det er en glippe nederst på neglen.

Så det burde holdt i mer enn to dager hos deg!

Skrevet

Det skjer hver gang hos meg. Har en stemor som har salong og lakker, men det holder bare i noen dager. Lakken holder lengre hos andre som har fått lik lakk.

Har selv konkludert med at det fins sikkert flere typer negler og at lakken ikke sitter så godt på mine😜

Anonymous poster hash: 33ff7...b22

Skrevet

Ikke opplevd det.

Men når jeg tar det selv hjemme holder det i to uker. Da må jeg gjøre det på nytt, ikke fordi den skaller av, men fordi neglen har vokst såpass at det er en glippe nederst på neglen.

Hvilket merke bruker du? Jeg har også gjort det hjemme med Depend og det holdt veldig bra -det eneste problemet var at det var klinumulig å få det av igjen, da måtte man file...

Det blir jo billigere, og bedre tydeligvis, enn å få det gjort i salong.

Skrevet

Det skjer hver gang hos meg. Har en stemor som har salong og lakker, men det holder bare i noen dager. Lakken holder lengre hos andre som har fått lik lakk.

Har selv konkludert med at det fins sikkert flere typer negler og at lakken ikke sitter så godt på mineAnonymous poster hash: 33ff7...b22

Så "bra" at det ikke bare er meg, men likevel grådig kjipt :P Jeg har prøvd et par steder og på Lakkbar så holdt det faktisk.. Så kanskje det har med at noen typer lakk er av dårligere kvalitet.

Skrevet

Det skaller ikke av, men det slites alltid av på tuppen (intet unntak).

Skrevet

Ikke opplevd det.

Hvilket merke bruker du? Jeg har også gjort det hjemme med Depend og det holdt veldig bra -det eneste problemet var at det var klinumulig å få det av igjen, da måtte man file...

Det blir jo billigere, og bedre tydeligvis, enn å få det gjort i salong.

Jeg bruker også det fra Depend. Er superfornøyd, men har tatt en pause nå for å la neglene hvile. :-)

For å få det av dypper jeg en bomullspad i ren aceton, legger den oppå neglen og pakker aluminiumsfolie rundt. Dette gjør jeg på alle neglene og sitter med det i 20-30 minutter. Da er shellacen løsnet fra neglene. Du må i hvert fall ikke rive det av. For da er det lett for å skade dine egne negler. :-)

Skrevet

Hvorfor bruker dere det og ikke vanlig neglelakk?

Anonymous poster hash: 80eed...496

Skrevet

På meg holder den seg fin i 4 uker. Gjør det i salong.

Skrevet

Hvorfor bruker dere det og ikke vanlig neglelakk?Anonymous poster hash: 80eed...496

Det skal holde i opptil 4 uker og man slipper at neglene knekker. Ripes hellet ikke opp slik som vanlig neglelakk og det tørker med en gang i uv-lys :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...