Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Har akkurat fått innkalling nå, er vel 3 år siden sist. Vet ikke om jeg orker å gå. Har aldri hatt hull og kjenner ikke noe som er vondt eller annerledes, skal jeg gidde da? Er jo fryktelig dyrt...Tar røntgenbilder og så kikker tannlegen på tenne mine og renser litt før han skryter fælt over hvor flotte tenner jeg har og jeg betaler flere hundre kroner etter 15 min der inne... Anonymous poster hash: 1235d...d6c
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 En gang i året hvis det ikke er hull. Fjerner tannsten og får sjekka dr.
Daquiry Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 2 ganger i året, en gang til tannlege og en gang til assistent for rens.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Skal nå snart. Første gang på 10 år. Er livredd. Både for resultatet og prisen. Hater tannlege. Men nå har jeg klart to fødsler, så bør jo klare tannlegen. Anonymous poster hash: bd30d...53c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 En gang i året. Sjekk, fjerning av tannsten og høytrykksspyling. Har aldri hatt noe hull å snakke om, men er nå 41 år og de siste årene har det vært noe småtteri, beit f.eks av et hjørne på en tann og fikk et lite hull mellom to tenner. Selv om du har sterke og fine tenner og ikke har hatt hull til nå så kommer plutselig den dagen hvor du har hull og da er det greit å få tatt det tidlig. Det er ingen som blir gamle uten å en eller annen gang ha noe med tennene, de slites fra du er i barneskolealder og gjennom voksenlivet, før eller siden må noe fikses litt på. Svogeren min var som deg, aldri hatt hull, gikk en gang i året til han ble 20, så var han en gang igjen da han var midt i 20-årene og en gang da han rundet 30, fremdeles ingen hull. Så fikk han plutselig skikkelig tannverk da han var rundt 34 år, skikkelig tannverk. Så viste det seg at han hatt et digert hull som gikk helt ned til nerven, den tanna måtte rotfylles. Men det var betennelser og drit, så han var frem og tilbake, mange behandlinger, antibiotika osv, ble kjempedyrt. I tillegg hadde han 2-3 mindre hull. Han angret som en hund på at han ikke hadde gått en gang i året, da hadde det hullet blitt oppdaget mens det bare var i emaljen og blitt tettet lenge før han fikk smerter. Anonymous poster hash: 3f923...d67
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 En gang i året, selvfølgelig, hvis det ikke er noe spesielt. Anonymous poster hash: eef80...81d
MammantilNurket Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 To ganger i året. Der på det som egenpleie
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 En gang pr. 1 - 1 1/2 år
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 En gang i året. Sjekk, fjerning av tannsten og høytrykksspyling. Har aldri hatt noe hull å snakke om, men er nå 41 år og de siste årene har det vært noe småtteri, beit f.eks av et hjørne på en tann og fikk et lite hull mellom to tenner. Selv om du har sterke og fine tenner og ikke har hatt hull til nå så kommer plutselig den dagen hvor du har hull og da er det greit å få tatt det tidlig. Det er ingen som blir gamle uten å en eller annen gang ha noe med tennene, de slites fra du er i barneskolealder og gjennom voksenlivet, før eller siden må noe fikses litt på. Svogeren min var som deg, aldri hatt hull, gikk en gang i året til han ble 20, så var han en gang igjen da han var midt i 20-årene og en gang da han rundet 30, fremdeles ingen hull. Så fikk han plutselig skikkelig tannverk da han var rundt 34 år, skikkelig tannverk. Så viste det seg at han hatt et digert hull som gikk helt ned til nerven, den tanna måtte rotfylles. Men det var betennelser og drit, så han var frem og tilbake, mange behandlinger, antibiotika osv, ble kjempedyrt. I tillegg hadde han 2-3 mindre hull. Han angret som en hund på at han ikke hadde gått en gang i året, da hadde det hullet blitt oppdaget mens det bare var i emaljen og blitt tettet lenge før han fikk smerter. Anonymous poster hash: 3f923...d67 Vil man ikke kjenne ising eller smerter av noe slag om man får hull da? I det minste et så stort hull? Er selv snart 38 år og aldri hatt annet med tennene enn at jeg måtte operere ut en visdomsjeksel for 12 år siden. Aldri hatt regulering av noe slag eller hull, som sagt. Har litt syreskader på fortennene etter to svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme og mye oppkast, men det har tannlegen alledere sett på (ikke skjedd noen endringer der de siste 3 årene altså). Nei, er vel bare å bite tenna sammen å dra til timen jeg er satt opp på siden det er såpass lenge siden. Syns ikke det er fælt å gå til tannlegen, da jeg aldri har hatt noen negative opplevelser med det, men syns det er hårreisende dyrt for såpass lite som de gjø når jeg er der. Anonymous poster hash: 1235d...d6c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 En gang i året. Sjekk, fjerning av tannsten og høytrykksspyling. Har aldri hatt noe hull å snakke om, men er nå 41 år og de siste årene har det vært noe småtteri, beit f.eks av et hjørne på en tann og fikk et lite hull mellom to tenner. Selv om du har sterke og fine tenner og ikke har hatt hull til nå så kommer plutselig den dagen hvor du har hull og da er det greit å få tatt det tidlig. Det er ingen som blir gamle uten å en eller annen gang ha noe med tennene, de slites fra du er i barneskolealder og gjennom voksenlivet, før eller siden må noe fikses litt på. Svogeren min var som deg, aldri hatt hull, gikk en gang i året til han ble 20, så var han en gang igjen da han var midt i 20-årene og en gang da han rundet 30, fremdeles ingen hull. Så fikk han plutselig skikkelig tannverk da han var rundt 34 år, skikkelig tannverk. Så viste det seg at han hatt et digert hull som gikk helt ned til nerven, den tanna måtte rotfylles. Men det var betennelser og drit, så han var frem og tilbake, mange behandlinger, antibiotika osv, ble kjempedyrt. I tillegg hadde han 2-3 mindre hull. Han angret som en hund på at han ikke hadde gått en gang i året, da hadde det hullet blitt oppdaget mens det bare var i emaljen og blitt tettet lenge før han fikk smerter. Anonymous poster hash: 3f923...d67 Vil man ikke kjenne ising eller smerter av noe slag om man får hull da? I det minste et så stort hull? Er selv snart 38 år og aldri hatt annet med tennene enn at jeg måtte operere ut en visdomsjeksel for 12 år siden. Aldri hatt regulering av noe slag eller hull, som sagt. Har litt syreskader på fortennene etter to svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme og mye oppkast, men det har tannlegen alledere sett på (ikke skjedd noen endringer der de siste 3 årene altså). Nei, er vel bare å bite tenna sammen å dra til timen jeg er satt opp på siden det er såpass lenge siden. Syns ikke det er fælt å gå til tannlegen, da jeg aldri har hatt noen negative opplevelser med det, men syns det er hårreisende dyrt for såpass lite som de gjø når jeg er der. Anonymous poster hash: 1235d...d6c Du kjenner ikke et hull i emaljen eller det ytre laget av tanna nei, vondt blir det først når hullet blir dypere. Når et hull blir vondt har det allerede blitt ganske stort. Det er derfor det er anbefalt å sjekke tennene hvert år, for da kan de ta hullene før de blir så store at du merker dem... Tannlegen følger også med på utviklingen av småskader på tennene. Har du en slitasjeskade, et skrap i emaljen, et nestenhull e.l. så holder de øye med det fra år til år. Om det holder seg stabilt kan det bare være sånn, men om det utvikler seg og blir større stopper de prosessen før det blir for stort. Anonymous poster hash: 3f923...d67
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 Jeg renser opp 3 ganger i året hos tannpleier. Men nå jobber jeg på tannlegekontor. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg nok gått hvert år/hvert halvannet år fordi jeg har ikke noe problemer med tennene. Men nå som jeg går så ofte syns jeg det er veldig godt. Skikkelig godt med en ordentlig rens. Se på det som en god investering. Hull trenger ikke gi symptomer. Bedre å ta det tidlig om det er noe, samt ta bort tannstein. Anonymous poster hash: e9ab5...8da
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 En gang i året. Anonymous poster hash: 511fc...6b9
Førstemann Skrevet 23. april 2015 #15 Skrevet 23. april 2015 Jeg går 2 ganger i året. Produserer mye tannsten så syns det er greit å fjerne det jevnlig.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #16 Skrevet 23. april 2015 Gått en gang i året siden jeg var 16. Er nå 32 år og har hatt et lite hull etter et svangerskap. Syns det er greit med litt puss og ettersyn en gang i året uansett Anonymous poster hash: 5cac5...56d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #17 Skrevet 23. april 2015 Fire ganger i året om det ikke er noe spesielt. Jeg har en sykdom som gjør at jeg har en del forhøyet risiko for tanntrøbbel, så tannlegen har anbefalt at jeg kommer såpass ofte som forebyggende. Da blir tennene sjekket, evt tannstein fjernet og hun renser og pensler med fluor. Anonymous poster hash: 199c0...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå