Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Skal vel egentlig ikke klage, for jeg har i hvertfall en eks som har barnet på samvær, men jeg får samtidig litt vondt av sønnen min Han skal være hos sin far annenhver helg, altså fire netter i mnd. Jeg har sagt til far at han gjerne må ha han mer (for sønnen og sin egen del), men pga jobb som starter veldig tidlig er det foreløpig umulig. Det er forsåvidt greit nok, kan jo ikke la en femåring være alene hjemme på morgenen Men så er det disse helgene han skal ha sønnen sin, da.. Vi har bodd fra hverandre i to år og jeg lot raskt merke til at han hadde mye barnevakt, helt i begynnelsen fortalte han det ikke til meg engang, da da jeg ifra at det er fint om han sender en liten melding så jeg vet hvor barnet mitt er og det var heldigvis greit. Men han har jo barnevakt i snitt to kvelder i mnd. Noen ganger er det to helger på rad med en overnatting borte andre ganger er det en hel helg i mnd. Det vil jo da si at sønnen vår får være med sin far ca to netter i mnd og dette syns jeg er veldig trist. Vil ikke pappaen være med sønnen sin? Må bare få sagt at eg ikke viser dette til barnet altså! Jeg sier ting som "å, så koselig, xx! Var det morsomt hos bestemor?". Det er heldigvis samme barnevakt som blir brukt hver gang, så sønnen vår får en viss form for stabilitet i hvertfall. Bestemor vil mer enn gjerne ha ham så hun sier selvfølgelig ikke nei de gangene far spør og jeg er glad for at sønnen min får et så godt forhold til sine besteforeldre, men jeg syns det er trist at det går på bekostning av forhold med sin far.. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg gjøre noe i det hele tatt? Har prøvd å ta det opp men da blir han bare grinete (far altså, ikke sønnen ) Anonymous poster hash: 91c03...3ef
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Tror jeg ville latt det være siden det er bestemor som passer barnet. Barnet har det jo fint der også som du sier, så jeg tror jeg ville prøvd å tenke på det positive - at barn og bestemor fikk god kontakt....så kan du jo tenke hva du vil om at far har så mye barnevakt Men kanskje du kunne prøvd å starte en samtale/oppmuntre til at de tar en slags ferie sammen an gang i blant? Dytte far litt (og kanskje hjelpe til)for at de for eksempel kan ta en helg et annet sted som er gøy for barnet slik at far ikke må andre ting hele tiden? Forstår godt frustrasjonen din. Ville følt det slik selv. Men tenker at det kan være greit å ikke lage konflikter (om far blir grinete når du spør), og heller som sagt tenke at det er hans tap. Så lenge barnet er fornøyd går det jo greit. Den dagen barnet begynner å spørre/klage over mye barnevakt tenker jeg det er mer verdt å ta opp. Anonymous poster hash: 45a19...1a4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Tusen takk for godt svar Ja, du har vel rett i at jeg bare må la det ligge så lenge sønnen min ikke sier noe. Jeg bare husker så godt da jeg var liten og ble "satt bort" hele tiden, akkurat da syns jeg det var greit for jeg trodde jo det var normalt, men ettersom jeg ble større var jeg litt bitter. Kjente jo egentlig ikke min far i det hele tatt. Hi Anonymous poster hash: 91c03...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå