Gå til innhold

Forbaskede hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter innsetting skal jeg fremdeles føle meg som et troll?? Kanskje går det ikke en gang over???

Denne prevensjonsmetoden synes jeg virkelig ikke det er noe å skryte av!

Anonymous poster hash: c3b49...9d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det før jeg fikk barn, syntes det var supert. Satt inn igjen nå etter jeg fikk barn (pluss 3år) måtte ta den ut etter ett år. Var sint, dramatisk og konstant premenstruell. Ble heldigvis meg selv igjen ca. 1mnd etter at jeg tok den ut.

Anonymous poster hash: 5f8b2...102

Skrevet

Det går altså kanskje ikke over? Tenkte kanskje det gikk seg til, men sånn som dette her kan jeg ikke ha det i lengden? Flere erfaringer? Går det over, eller er det kommet for å bli? I så fall skal den hersens spiralen ut igjen. Elendige greier!

Skrevet

Jeg ga opp etter et halvt år og tok den ut. Ble sint, sur og dramatisk. Hjalp ganske raskt etter at jeg tok den ut. Satt den inn etter fødsel, men ble aldri fornøyd. Opplevde også å kjenne den ofte, men om det var virkelig eller bare psykisk vet jeg ikke, men samboeren kjente den når vi hadde sex. Ikke riktig prevensjon for min del, men har flere venninner som har vært fornøyde!

Anonymous poster hash: 41831...ca2

Skrevet

Jeg merker det overhodet ikke. Annet enn at jeg mister mensen og den savner jeg IKKE. I tillegg en av de sikreste prevensjonsmetoder og det er bra siden jeg IKKE skal ha fler barn. HURRA for hormonspiralen!

Anonymous poster hash: 4dbee...3ca

Skrevet

Et annet spørsmål: er det hormonene eller for eksempel blodmangel som påvirker humøret? Det sies jo det er så lite hormoner at det liksom ikke skal kunne påvirke humøret??

Skrevet

Alle er forskjellige, og alle reagerer forskjellig på ulike medisiner og stoffer. Hormonspiral er jo et lavdosepreparat, men om kroppen din er ømfintlig så vil jo dette merkes. Når det gjelder dette, som med mye annet må det erfares selv. Det som skjer med venninna di, skjer ikke nødvendigvis med deg.

Anonymous poster hash: 34225...606

Skrevet

Motter gjerne flere erfaringer :-)

Skrevet

Ca 6 måneder med blødningsforstyrrelser. Men hvis du er et hormonelt "troll" er det ikke spiralens skyld, den virker lokalt.

Anonymous poster hash: 00473...d1f

Skrevet

Helt likt her... Den skal UT!!

Anonymous poster hash: cc779...91d

Skrevet

Jeg er altså like fortvilet som sistemann som kommenterte her. Og det jeg begynner å lure på er om trollingen kanskje ikke skyldes hormonene (som det visstnok er så lite av), men rett og slett blodmangel grunnet den evigvarige blødningen etter innsetting? Kan det rett og slett være det som er sammenhengen?

Men, mange klager på berg-og-dal-bane-effekten og skylder på hormonene...

Jeg tenker at når jeg først har brukt en hel formue på å sette inn dette greiene her, i håp om å kanskje slippe mensen eller i hvertfall få den redusert, så er det kanskje dumt å gi opp 'så lett', dersom det blir bedre etterhvert? Men, om trollingen er kommet for å bli, så er det jo best å få spiral ut asap....

Skrevet

Det mest triste er jo at man skal erfare bivirkninger med det som er av de bedre prevensjonsmidlene, særlig når det utpeker seg som i grunnen eneste alternativ. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...