Gå til innhold

nye kjæresten blakker meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet meg en gutt jeg har blitt veldig glad i, men jeg har rett å slett ikke råd til å være sammen med han :(

Han har hovedomsorgen for barnet sitt og de har de siste 6 mnd "bodd" hos meg og mine barn.

De har egen leilighet, men de har vært her for det var så koselig med tanke på barna og at vi fikk kvelden sammen etter barna var lagt.

Anonymous poster hash: a536e...0a3
Videoannonse
Annonse
Gjest #besserwisserjeg..?
Skrevet

H mm

Kan han ikke stå for mat og diverse da?? Det er vel det som koster??

Skrevet

Da sier du rett ut at du ikke har råd til å betale for alle, og at det er kjempekoselige at de er hos dere, men hvis det skal fortsette så må dere dele på utgiftene dere har. Det burde være en selvfølge. 

Helt ærlig så burde han ha tilbudt seg å bidra økonomisk selv. 

Skrevet

Du får ta praten og si at siden du må har stått for utgiftene i 6 mnd forventer du at han tar de 6 neste mnd og etter det får dele dere på utgiftene om han fortsatt er der og ikke bare var en snylter som bare var hos deg så lenge du betalte.

Anonymous poster hash: 13f37...3e0
Skrevet

Er det noe som er turn-off så er det kjipinger😠

Siden du legger ut innlegg regner jeg med han bidrar med svært lite så jeg tenker su må være ærlig rett og slett. Skal de bo der må dere dele på alt. At han velger ha leilighet utenom også blir hans problem- ikke ditt.

Anonymous poster hash: 56638...75e

Skrevet

det ble postet før jeg var ferdig med å skrive...

men problemet er at han aldri har penger.... han har totalt handlet for 2500 kr i mat den tiden de har vært her. resten har jeg betalt. klær barnet mitt har vokst ut av har han forsynt seg av til sitt barn siden de er rett over hverandre i str.

jeg har fortalt at jeg ikke får betalt mine egne regninger pga jeg ikke har penger igjen...

han sa han ikke visste hvordan vi skulle løse dette pga han barnet klarte seg på 300 kr uka da de bor hjemme....

nå har de vært hjemme i en uke og jeg merker maten går myyyyyyye saktere her... ikke handlet siden torsdag utenom brød!

men i dag fikk jeg meld om at de var tomt for mat og han han ikke får penger før om 6 dager :( 

Hva gjør jeg? det er jo egentlig ikke mitt problem men jeg får dårlig samvittighet, men jeg vet at om jeg ber de om å komme blir all maten borte på noen dager :( å jeg er nesten blakk selv. maten holder bare til jeg får penger igjen :(

Gjest #besserwisserjeg..?
Skrevet

Les innlegget ditt en gang til, så har du nok svaret ditt der 😄

Skrevet

Hadde dumpet gutten og funnet meg en mann....

Anonymous poster hash: 47ad6...949
Skrevet

men problemet er at han aldri har penger.... han har totalt handlet for 2500 kr i mat den tiden de har vært her. resten har jeg betalt. klær barnet mitt har vokst ut av har han forsynt seg av til sitt barn siden de er rett over hverandre i str.

jeg har fortalt at jeg ikke får betalt mine egne regninger pga jeg ikke har penger igjen...

han sa han ikke visste hvordan vi skulle løse dette pga han barnet klarte seg på 300 kr uka da de bor hjemme....

nå har de vært hjemme i en uke og jeg merker maten går myyyyyyye saktere her... ikke handlet siden torsdag utenom brød!

men i dag fikk jeg meld om at de var tomt for mat og han han ikke får penger før om 6 dager :(

Hva gjør jeg? det er jo egentlig ikke mitt problem men jeg får dårlig samvittighet, men jeg vet at om jeg ber de om å komme blir all maten borte på noen dager :( å jeg er nesten blakk selv. maten holder bare til jeg får penger igjen :(

Du må ta vare på deg og barnet ditt. Han får gå på NAV.

Skrevet

men problemet er at han aldri har penger.... han har totalt handlet for 2500 kr i mat den tiden de har vært her. resten har jeg betalt. klær barnet mitt har vokst ut av har han forsynt seg av til sitt barn siden de er rett over hverandre i str.

Kjære vene- hva er dette slags forhold da?

Skal dere bo sammen får han si opp leiligheten. Med to husholdninger er det klart dere får det bedre økonomisk med kun en husleie, ett sted å betale strøm/ forsikring/ nett/ tv osv.

En annen ting er jo om denne mannen er noe å satse på?!

Anonymous poster hash: 56638...75e

Skrevet

Denne mannen har du ingen fremtid sammen med.

Han utnytter deg!

Fortell ham at hvis han ikke har penger til mat til seg og barnet så får han ta turen til sosialkontoret siden du ikke har mer mat enn hva som holder til deg selv og barnet til du får penger.

Dump ham, få bedre råd, finn en mann som er voksen og som bryr seg om deg! :)

Anonymous poster hash: aab29...eb6
Skrevet

han får 8000 totalt i mnd av nav, dette skal dekke husleie, strøm og mat til de to. har jeg sett utbetalings slipper. så jeg vet jo at han rett å slett ikke har penger siden husleien er på over 4000... 

men likevel :( 

Skrevet

han får 8000 totalt i mnd av nav, dette skal dekke husleie, strøm og mat til de to. har jeg sett utbetalings slipper. så jeg vet jo at han rett å slett ikke har penger siden husleien er på over 4000... 

men likevel :(

Da får han jobbe om han mener han ikke klarer seg på det han allerede får. Jobbe burde han uansett.

Skrevet

Snylter! Hvorfor er han ikke i jobb?

Anonymous poster hash: c9656...93c
Skrevet

Hvorfor jobber han ikke? Har han ikke jobbet den tiden dere har vært sammen?

Du kan jo uansett ikke forsørge han.

Skrevet

Han har hovedomsorgen for at barn kan ikke klarer å forsørge??

Anonymous poster hash: ea3c4...416
Skrevet

Han kan jo ikke ha barnet boende hos seg med den økonomien, det går ikke. Han må søke om supplerende stønad fra NAV hvis han får for lite, men han får vel både bidrag fra mora + dobbel barnetrygd i tillegg? 

Men, jeg hadde dumpet ham. Sånn kan han ikke holde på, han må få seg en jobb eller fem.

Anonymous poster hash: 803ae...359
Skrevet

Hvis han får så lite utbetalt fra Nav, så er det trolig mer enn ett år siden sist han har vært i full jobb. Det kan sikkert være mange grunner til slikt, men han må likevel ta ansvar for eget liv.

Det virker nesten som om han gir deg ansvaret når han ikke har mer penger igjen, dette vitner om ansvarsfraskrivelse. Selvsagt skal man hjelpe til når kjæresten har dårlig råd, men det må ikke være sånn at du sponser ham så det går utover deg og ditt eget barn.

Hvordan klarte de seg før han møtte deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...