Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #26 Skrevet 22. april 2015 Mitt budsjett ser ut som følgende: Inn: Kr 34.000,- Ut: Kr 17.500,- til fellesregningskonto skal dekke alle regninger + storhandel en gang i uken. Mannen setter over det samme beløpet Kr 5.000,- til sparing Kr 500,- sparing til barna Gjenstående kr 11.000,- som skal gå til ting til barna og personlig forbruk. Blir som regel shopping og ekstra sparing. Mannen har tilsvarende budsjett. Anonymous poster hash: c5b3b...c92 Er jo ikke god økonomi. Snakker vel her om penger man har igjen etter at ting til barna osv er handlet inn? Anonymous poster hash: 352f9...152
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #27 Skrevet 22. april 2015 Vi tjener mye mer enn vi klarer bruke. Så pengene som er til overs går på sparekonto... Vet det ikke lønner seg, men gidder ikke gjøre noe med det. Anonymous poster hash: f78bf...2f6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #28 Skrevet 22. april 2015 Bruker pengene på reising og spiser ofte ute på restaurant. Bruker lite på klær og annet dilldall. Betaler ekstra ned på lånet et par ganger i året når pengene hoper seg opp på lønnskontoen. Anonymous poster hash: 229be...dd8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #29 Skrevet 22. april 2015 Reising og utdanning. Mannen tar en master, jeg tar noen nye fag i tillegg til masteren jeg har. Anonymous poster hash: 74df1...5a3
Kathrine. Skrevet 22. april 2015 #30 Skrevet 22. april 2015 Kjøper ting vi har lyst på som, Mac, fotoutstyr, platespiller, gopro osv. når behovet oppstår. I tillegg er det reiser, konserter, og opppussing. Lite shopping. Gidder Ikkje med barn på slep, og når barna sover er butikkene stengt.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #31 Skrevet 22. april 2015 Jeg tenker også at vi har god økonomi fordi vi har et nøkternt forbruk. Ingen av oss tjener veldig bra. Vi kan kjøpe det vi vil hvis vi vil, men vi har ikke behov for å kjøpe for å kjøpe. Vi må ikke ha alt alle andre har. Jeg handler helst på tilbud og salg. Har f.eks aldri kjøpt en vinterdress til full pris selv om jeg har råd til det. Er overhodet ikke opptatt av dyre merkeklær. Har litt "problem" med å bruke penger unødvendig. Jeg har ingen dyre designvesker. Arver gjerne klær til barna. Bruker ikke mye penger på hudpleie, hårpleie o.l. Pga små barn er vi sjelden ute og spiser eller gjør andre ting som koster penger på kveldene/helgene. Men vi spiser ute av og til og henter mat av og til. Nå er jeg i permisjon og bruker av en eller annen grunn enda mindre penger enn til vanlig. Har mye til overs selv med 80% dekning. Overfører til sparekontoen når det hoper seg opp på lønnskontoen. Har over 260 000 på sparekontoen nå. Mannen har mer. Vet det ikke lønner seg. Vi betaler litt ekstra ned på lånet innimellom. Vi bruker ikke mye penger ferier. Drar til leiligheten til svigerforeldrene mine og betaler kun for flybilletter i tillegg til mat, aktiviteter etc. Reiser av og til på storbyturer ellers, men prøver å få tak i billige billetter og relativt rimelige hotell. Men vi ønsker jo å bo relativt bra med barn. Er eller på hytteturer o.l. Vi har i mange år holdt med IVF og har vært gjennom mange private forsøk. Dette koster mye penger og det har vi betalt fra lønnskontoene våre. Vi holdt på med søskenforsøk i perioden høsten 2011 til vinter 2014 og brukte vel ca 200 000. Brukte i tillegg mye penger før vi fikk nr en. Nå har vi vært så heldige å få to barn og blir ikke å bruke mer penger dette (det er ikke pengene som gjør at vi stopper på to...). Vi har planer om å bygge hytte. Når det er gjort er det ikke sikkert økonomien er like romslig. Anonymous poster hash: 4bedc...ce6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #32 Skrevet 22. april 2015 Vi kjøper den maten vi vil, de klærne og det sportsustyret vi vil osv. MEN vi tenker oss alltid om før vi kjøper. Det gjør vi også ifht reising osv. Vi har ikke ekstremt god økonomi, men med litt varsomhet, har vi råd til det meste av det vi vil. Vi passer på å lære vår datter det med å holde litt igjen på ting, rekke å ønske seg ting osv. Hun har tipp topp av yttertøy og sko, men mye rimelig hm-tøy ellers. Vi arver også en del. Når hun ønsker seg noe, så får hun det først ved en anledning og det kan hende det tar tid før hun får det hun ønsker seg og ikke alt hun ønsker seg. Anonymous poster hash: c444e...95d
Elsker livet Skrevet 22. april 2015 #33 Skrevet 22. april 2015 Kjøper ting vi har lyst på som, Mac, fotoutstyr, platespiller, gopro osv. når behovet oppstår. I tillegg er det reiser, konserter, og opppussing. Lite shopping. Gidder Ikkje med barn på slep, og når barna sover er butikkene stengt. Nettbutikken har åpent døgnet rundt
*flux* Skrevet 22. april 2015 #34 Skrevet 22. april 2015 Vi har 4000 hver i lommepenger. Bruker ganske mye på mat, hus og hage. Unger, klær osv. sparer ikke nok men når bi er ferdige med oppussing blir det mer til sparing. Vi har vel i overkant av 60k utbetalt. Nok til at jeg ikke trenger å spare for å kjøpe parkdress og sånn men vi har ikke veldig god råd. De blir brukt om du skjønner.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #35 Skrevet 22. april 2015 Vi har kjøpt hytte. Anonymous poster hash: 4a0e3...bfe
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #36 Skrevet 22. april 2015 God og god Har på det meste ca 25 000 inn etter skatt, han ca 23 k etter skatt. Har faste utgifter på 32 000 per mnd. Så er det: Boligsparing, feriesparing og diverse sparing. Kjekt med buffer, og det merket vi når han plutselig fikk mindre i foreldrepenger fra NAV selv med 100% dekning.. Og ikke fikk lønna fra jobben mnd etter han startet der! Vi kjøper mye mat, ting til ungene, klær osv. Har egentlig levd litt over evne i det siste, så vi må skjerpe oss der. Anonymous poster hash: d25d9...38a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #37 Skrevet 22. april 2015 Bruker en del penger på ferie og reiser. Har et funksjonshemmet barn, og har råd til å dra på ferier som er tilpasset han, noe vi er glade for. Ellers betaler vi ned på huslånet. Har bare 400 000 igjen på lånet, og betraktelig mye mer på sparekontoene våre. Investerer i oppussing i hus og hage, dette betaler vi uten å ta opp lån. Bil kjøper vi også uten å ta opp lån. Ellers lurer vi på å kjøpe en leilighet i utlandet og en her hjemme. Har vi lyst til å kjøpe noe kjøper vi det, tenker sjelden på hva ting koster. Men er absolutt ikke noen stor shopper, har det vi trenger av klær og utstyr, men handler ikke for å handle. Sparer også til ungene. Anonymous poster hash: 63a83...dfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå