Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Når dere ikke har menstruasjon å gå etter, og deres første beregning av hvor langt man er på vei er via GU hos legen din? Hva er deres erfaring etter UL på hvorvidt legen traff eller bomma? Var hos lege idag, og han trodde jeg var ca 12 uker, men som han sa; det må tas med en klype salt og kan være feil både den ene og andre veien. Hvordan stemte dette for dere? Var dere mye kortere på vei, stemte det ca eller var du enda lenger på vei? Evt hvor mye? Anonymous poster hash: 714b7...bf6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Første svangerskapet mitt (for 14 år siden) hadde jeg gu på første kontroll, da hadde legen veldig riktig termin utfra den. Fikk ultermin bare et par dager senere enn den han satte ved hjelp av å kjenne på livmor. De tre neste svangerskapene mine har jeg ikke hatt gu i svangerskapet, trodde ikke det var vanlig lenger? Siste svangerskapet ante jeg ikke hvor langt jeg var på vei (hadde ikke hatt mens siden sist svangerskap) og fikk termin av gynekolog med ultralyd, var da 8+3 dager. På ordinær ultralyd i uke 19 flyttet de termin en dag. Så det stemte jo greit. Ungen ble født 15 dager termin da. Anonymous poster hash: 74839...c24
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Hadde GU både for å ta celleprøve, men også for å få en viss peil på hvor langt jeg er på vei Anonymous poster hash: 714b7...bf6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Ingen fler med erfaring? Anonymous poster hash: 714b7...bf6
Gjest #besserwisserjeg..? Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Jeg visste på dagen da jeg ble gravid. Altså hadde sex en søndag, befruktet på tirsdag. Stemte perfekt med siste mens. Var på gu for celleorøve. Tok innvendig ul. Hos gynekolog stemte dette på dagen også.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 Ja har man en siste mens å gå etter er det jo enkelt. Og når man i tillegg vet når man har hatt seg... Men det må da være fler her uten mens som har fått en vurdering av lege før en tidlig UL?! Anonymous poster hash: 714b7...bf6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 Noen fler? Anonymous poster hash: 714b7...bf6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 Legen sa ca 14 uker. Var 16 uker. Så ikke akkurat tidlig-ultralyd da. 😊 Anonymous poster hash: 8c5ae...886
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 Legen sa ca 14 uker. Var 16 uker. Så ikke akkurat tidlig-ultralyd da. Anonymous poster hash: 8c5ae...886 Hehe, blir ikke så tidlig lenger i den forstand da nei. Du fikk OUL i tillegg likevel vel? Er så spent selv. Håper bare det ikke er mye kortere hvertfall. Anonymous poster hash: 714b7...bf6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 Legen sa ca 14 uker. Var 16 uker. Så ikke akkurat tidlig-ultralyd da. Anonymous poster hash: 8c5ae...886 Hehe, blir ikke så tidlig lenger i den forstand da nei. Du fikk OUL i tillegg likevel vel? Er så spent selv. Håper bare det ikke er mye kortere hvertfall. Anonymous poster hash: 714b7...bf6 Ja, jeg var hos legen i det som viste seg å være uke 16, og på "tidlig"ultralyd hos gyn. to uker senere. Fikk henvisning videre til sykehuset for ordinær ultralyd, og pga sommerferie ble den først i uke 25. Så det var lite tvil om kjønn da ja. 😊 Jeg var aldri i tvil om at ungen var frisk og rask, den kom på ppilla, og jeg følte litt at når han bare meldte seg på her i livet, ja da måtte det være en livskraftig kar. 😊 Fordelen med å gjøre alt så seint, var at svangerskapet føltes fryktelig kort. Det gikk vesentlig tregere med nestemann da jeg var klar over graviditeten fra uke 4... 😊 Anonymous poster hash: 8c5ae...886
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #11 Skrevet 22. april 2015 Forståelig! Nettopp det som er grunnen til at jeg håper han ikke bomma den veien hvertfall. Anonymous poster hash: 714b7...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå