Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Noen som vet maks antall elever per klasse i grunnskolen (barneskole)? Jeg tror det er 28 Anonymous poster hash: abc33...434
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Tror ikke det er noe makstall på det, hvordan de bygger opp klassene er opp til hver enkelt. På skolen har har de flere "storklasser" og det fungerer helt utmerket. I 7.klasse er de f.eks 42 elever i storklasse, de har en stor base hvor de har noen timer, mens de i andre timer er delt i grupper etter evner (de blir testet 3 ganger i året og blir satt i gruppe sammen med elever som er omtrent på samme nivå som dem selv. Totalt på trinnet er de 3 pedagoger, dette fungerer veldig bra. De har småklasser på skolen her også, spesielt på trinn med spesielle behov er det viktig. I 2.klasse har de i år en hørselshemmet og en synshemmet elev, da fungerer det best med mindre klasser, så de har de to elevene i en liten klasse med 14 elever og resten av elevene samlet i paralellklassen (23 elever) Skolen her har veldig godt rykte, lærere står i kø for å få jobbe her, både elever og foreldre er veldig fornøyd. Det er godt læringsmiljø på denne skolen selv om de har flere storklasser. Det er en måte å jobbe på det også, som fungerer bra for noen lærere, mens andre lærere foretrekker mindre klasser. Her er det rom for begge deler. Anonymous poster hash: 131e8...85b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Det er dessverre ikke noe makstall, forstå det den som kan. Jeg personlig synes det skulle vært et makstall på 15 elever i 1.-4. klasse, 20 elever i 5.-7. klasse og 25 elver i ungdomsskolen og VGS, men det forblir vel bare en utopisk drøm. Anonymous poster hash: f5bae...b11
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Skulle ønske det var makstall. Er lærer på en ungdomsskole, og klassen jeg nå er kontaktlærer i har 29 elever. Klassen jeg hadde sist (altså i tre år) hadde 30. Tror ikke det blir noe mindre med det nye kullet jeg skal ha. Det er utfordrende for både elever og lærere å ha så store klasser. Elever som sliter med migrene, konsentrasjonsproblemer, adhd, Aspergers, sosial angst etc hadde hatt det bedre i mindre klasser. Anonymous poster hash: 82578...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå