Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Det må da vel være flere enn meg som reagerer på denne typen utsagn fra voksne mennesker her inne, og ellers i samfunnet, når det gjelder observasjoner rundt barn som kanskje ikke har det bra? Barn er som regel ute av stand til å vegre seg selv mot sine foresatte, de forstår ikke alltid selv en gang at foreldrene deres ikke er slike foreldre som de burde være. Mener dere virkelig at ingen da har et ansvar for å undersøke litt videre og kanskje melde i fra om man opplever at et barn på ulike vis blir krenket? At man bare skal ta på skylapper og fortsette å feie kun for egen dør? Selv med min beste vilje klarer jeg ikke å forstå at noen mennesker kan mene at man ikke skal blande seg dersom man ser eller hører at et barn gjerne ikke har det bra, så jeg må bare spørre, hvorfor ikke? Hva er det som gjør at dere mener at vi ikke har et felles ansvar for å sørge for at alle barn skal ha det så godt som mulig? Selv om dette kan føre til at man må sette seg selv i en ubehagelig situasjon? Anonymous poster hash: 52c89...05c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Helt enig med deg. Anonymous poster hash: 4b0e2...f7b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Når det virkelig gjelder barn som ikke har det bra, så er jeg enig med deg. Men så har du de som tror at alle foreldre som gjør noe som helst annerledes enn det de selv ville gjort er dårlige foreldre og ikke burde hatt barn. Da går det litt for langt, og de bør passe sine egne saker. Et barn har det ikke nødvendigvis dårlig fordi det har det annerledes enn ditt barn. Anonymous poster hash: 9a75a...3fd
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Når det virkelig gjelder barn som ikke har det bra, så er jeg enig med deg. Men så har du de som tror at alle foreldre som gjør noe som helst annerledes enn det de selv ville gjort er dårlige foreldre og ikke burde hatt barn. Da går det litt for langt, og de bør passe sine egne saker. Et barn har det ikke nødvendigvis dårlig fordi det har det annerledes enn ditt barn. Anonymous poster hash: 9a75a...3fd Det er helt sant, men nå tenkte jeg på tilfeller der man mistenker mulig barnemishandling eller at foreldrene ikke klarer å ivareta barnets integritet. F.eks. saken her nå om hun ene moren som legger ut om hvor fæl barnet sitt er på FB, og en svarer at det ikke er noe HI har noe med. Klart HI har noe med det. Hvem skal ellers kunne ta tak i det? 6 åringen selv? Som antagelig ikke en gang vet om at moren henger henne ut? HI Anonymous poster hash: 52c89...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå