Gå til innhold

Solarium........ litt vel dramatisk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal tilnsyden og vil ha litt farge før jeg kommer. Men får intrykk av at noe synes solarium er såååå farlig,

 

Vi må jo leve selv om det er sol, vinsmører oss, og vi må leve. Vi kan ikke mure oss inne.

 

Er det virkelig så grenseløst farlig å benytte seg av solarium i 4-5-6 uker før en sydentur?

 

Er det ikke langtids bruke som er farlig da??

 

Anonymous poster hash: 9d265...847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man bruker det moderat og ikke blir solbrent ser jeg ikke helt hva som kan være så farlig med det. Ikke noe bedre å skamsvi seg i april-solen her hjemme akkurat ;)



Anonymous poster hash: 48ab8...ba8
Skrevet

Merkelig nok ligger Norge, men såpass lite sol som vi har relatert til andre land, på verdenstoppen i antall mennesker med hudkreft. Det er pga overdreven soling og dårlig smøring. Sånn til info.

Skrevet

Brunfargen du får i solarium beskytter heller ikke like godt mor solbrenthet som brunfarge du får på naturlig måte.



Anonymous poster hash: c7925...291
Skrevet

Moderat bruk av solarium er ikke farlig. Men det er jo en ny trend blant tenåringer, at de skal være brune året rundt, og tar solarium noen ganger i uka, året rundt. Det er jo ikke bra. Jeg tar selv solarium en gang i blant, da jeg har eksem. Og møter jo knall brune 12 åringer midt på vinteren.

Skrevet

På patologisk avdeling på sykehuset hvor søsteren min jobber, kaller de solarium for kisten. Tenk litt på det.

 

Anonymous poster hash: 3a5e8...404

Skrevet

Det var jeg som la ut den linken i den andre tråden. Har to veldig nære som er døde av hudkreft. Hudkreft kalles de unges kreft - det er en vanlig kreftform blant unge mennesker.

De fleste som tar solarium får jo heldigvis ikke kreft, men det øker sjansene for å få det betraktelig. Når man er ung tenker man alltid at det ikke kanskje skje en selv. men så plutselig en dag gjør det det likevel. Solarium er så unødvendig, så hvorfor riskikere livet bare for å få litt farge?

 

 

http://kreftregisteret.no/no/Generelt/Nyheter/Solarier-arsak-til-3000-tilfeller-av-foflekkreft-i-Europa/

Skrevet

Alt med måte.

 

Jeg tar ikke sol selv, egentlig mest fordi det er mest aktuelt og gjøre det på kveldstid når unger er lagt, og det gidder jeg ikke.

Alt med måte.

 

Men kan du ikke ta selvbruning da? Hvis du er i tvil mener jeg?

Skrevet

Jeg skal tilnsyden og vil ha litt farge før jeg kommer. Men får intrykk av at noe synes solarium er såååå farlig,

 

Vi må jo leve selv om det er sol, vinsmører oss, og vi må leve. Vi kan ikke mure oss inne.

 

Er det virkelig så grenseløst farlig å benytte seg av solarium i 4-5-6 uker før en sydentur?

 

Er det ikke langtids bruke som er farlig da??

 

Anonymous poster hash: 9d265...847

Kan du ikke leve uten solarium?

 

 

 

Anonymous poster hash: 6bc03...461

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Har en venninne som er 37 og heldig rynkete. Hun har tatt solarium jevnt over og solt seg mye ute.

 

Hvorfor utsette seg for solarium når det strengt tatt ikke er nødvendig.

Skrevet

Hvorfor vil du betale for solarium når du sikkert blir god og brun i syden?

Det er ikke sundt med solarium, men det er din avgjørelse.

Skrevet

Jeg tror du har helt rett HI, solarium er ikke farlig om man ikke brenner seg, tar noen ganger noen få perioder i løpet av året for å få litt glød og litt lysterapi. Dette har jeg diskutert med min mann flere ganger, og han nekter meg å ta solarium. Han ser på det som helt unødvendig og veldig farlig. 

Skrevet

Dere som svarer virker som om dere har dårlig greie på dette. Solarium er langt mer skadelig enn man tidligere har vært klar over.

 

Elsker livet: Jeg er enig med mannen din, men at han nekter deg å ta egne valg som voksen kvinne er bare kvalmt.



Anonymous poster hash: ee48f...12d
Skrevet

Jeg tror du har helt rett HI, solarium er ikke farlig om man ikke brenner seg, tar noen ganger noen få perioder i løpet av året for å få litt glød og litt lysterapi. Dette har jeg diskutert med min mann flere ganger, og han nekter meg å ta solarium. Han ser på det som helt unødvendig og veldig farlig. 

"Analysen bekrefter også at risiko øker hvis bruk av solarium begynner tidlig, og tiltar for hver gang solarium brukes. "

Skrevet

Bruk selvbruning om du ikke vil være blek når du går ut i sola første dagen, men du får jo raskt farge, selv med faktor. Regner med du vet at solariumsfargen ikke beskytter mot sola. Jeg tok en del solarium da jeg var yngre, men har ikke gjort det de siste ti årene.

I dag bruker jeg faktor i ansiktet hele året (sminke med faktor, tåler ikke solkrem i ansiktet, blir pizzatryne ;)) og smører meg med minst 25 på kroppen om sommeren. Ungene får 50 sånn for sikkerhets skyld, og UV-drakt om vi er i sterk sol.

Jeg har gode gener i tillegg og har minimalt med rynker selv om jeg snart er 40. Soling er, sammen mer røyking, det mest eldende du kan gjøre mot huden din. Om det kun er akkurat nå du skal ta solarium gjør det vel ikke så stor skade, men tror ikke det er verdt tiden og pengene det tar.



Anonymous poster hash: 6e2e7...78f
Skrevet

 

Dere som svarer virker som om dere har dårlig greie på dette. Solarium er langt mer skadelig enn man tidligere har vært klar over.

 

Elsker livet: Jeg er enig med mannen din, men at han nekter deg å ta egne valg som voksen kvinne er bare kvalmt.

 

Anonymous poster hash: ee48f...12d

Nå er vel mannen hennes lege da, og sier selvfølgelig at hun ikke får gjøre ting han anser som helsefarlig.

 

Om hun velger å adlyde er jo opp til henne...

 

Anonymous poster hash: ecc3d...1fc

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Kan ikke bare de som synes solarium er ufarlig fortsette med det tross advarsler?

Skrevet

 

Dere som svarer virker som om dere har dårlig greie på dette. Solarium er langt mer skadelig enn man tidligere har vært klar over.

 

Elsker livet: Jeg er enig med mannen din, men at han nekter deg å ta egne valg som voksen kvinne er bare kvalmt.

 

Anonymous poster hash: ee48f...12d

Nå er vel mannen hennes lege da, og sier selvfølgelig at hun ikke får gjøre ting han anser som helsefarlig.

 

Om hun velger å adlyde er jo opp til henne...

 

Anonymous poster hash: ecc3d...1fc

 

 

Ja, men da slår han henne jo. 

 

Anonymous poster hash: ee48f...12d

Skrevet

Kan ikke bare de som synes solarium er ufarlig fortsette med det tross advarsler?

Hadde vært helt greit om de betalte kreftbehandlingen av gegen lomme.

 

Anonymous poster hash: c7925...291

Skrevet

 

Kan ikke bare de som synes solarium er ufarlig fortsette med det tross advarsler?

Hadde vært helt greit om de betalte kreftbehandlingen av gegen lomme.

 

Anonymous poster hash: c7925...291

 

Nei, selv ikke da.

Hudkreft er en fryktelig sykdom som ingen fortjener å få. Mye verre enn man klarer å tenke seg på forhånd.

 

Anonymous poster hash: 237f5...da0

Skrevet

Ok damer. Selvbruning da.......

 

Hvordan i alledager bli jevnt brun og ikke gusjegul....?

 

Anonymous poster hash: 9d265...847

Skrevet

Ok damer. Selvbruning da.......

 

Hvordan i alledager bli jevnt brun og ikke gusjegul....?

 

Anonymous poster hash: 9d265...847

Men hvorfor starter du en ny tråd om dette?? Gå til en salong å få hjelp menneske.

 

 

Anonymous poster hash: 0124d...1c6

Skrevet

Peeling og fuktighetskrem først, bruk engangshansker for å unngå gule håndflater, eller bruk spray. Ev kost på deg spraytan i studio.

Skrevet

 

Ok damer. Selvbruning da.......

 

Hvordan i alledager bli jevnt brun og ikke gusjegul....?

 

Anonymous poster hash: 9d265...847

Men hvorfor starter du en ny tråd om dette?? Gå til en salong å få hjelp menneske.

 

 

Anonymous poster hash: 0124d...1c6

Er det forresten du dom har startet tråden om brun uten sol kremer også? 3 tråder om din kroppfarge og så skriver du samtidig at du ikke skal være på stranden i bikini.... Hvorfor er det så viktig m farge under klær. Du virker rar.

 

 

Anonymous poster hash: 0124d...1c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...