Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Datteren min på 10 mnd har nylig fått diagnosen astma. Jeg glemte å spørre legen om hvilken temperatur det er anbefalt på soverommet om natten? For øyeblikket har hun ikke varme der pga falsk krupp forrige helg. Glemte i tillegg å spørre om hvor terskelen går for å gi ventolin.. hun surkler ofte i brystet og hoster en del hver dag. Noen ganger surkler hun lite, andre ganger en del mer. Er det da jeg skal gi medisin? Eller ved mye hoste..? Helt blank jeg og trenger hjelp og råd fra noen med erfaring😯 Anonymous poster hash: 89559...84c
3døtre1sønn Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Mine to yngste hadde/har astma. Gutten gikk litt tid før vi skjønte d, han var vel to-tre år. Er 12 år og frisk idag. Datteren min hadde samme tegna så hun fikk medisin før hun ble ett. Hun har Ventoline og Fluitide. Tar begge deler hver morgen og kveld. Ventoline 5-10 min før Fluitude fir å åpne litt Ventoline kan gis ekstra dersom hun hoster mye.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Vi fikk beskjed om at 17-18 grader var passe, luft ut godt hver dag. La barnet ligge med overkroppen hevet. Regner med at du har fått Flutide som grunnmedisin. Vær nøye med å ta denne hver dag. Den virker kun når den brukes jevnt over lengre tid. Ta som nevnt over her Ventolin 10 min. før Flutide. Gi også Ventolin hvis barnet har hoste som ikke gir seg, er pipete eller rask i pusten. Det kan også gis hvis barnet et surklete, ofte lettere å få opp slim da. Det står sikkert på medisinpakken hvor mye du kan gi i døgnet. Synes det er greit å notere ned hva jeg har gitt, og hvordan virkningen er. Klem fra mor til astmabarn. Anonymous poster hash: b5669...32b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå