Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Nærmer meg 38 år og har slitt med dette "hele" livet, kan nesten ikke huske hvordan det var før jeg fikk dette. Så liksom for meg at dette var noe som skulle gå over når jeg ble voksen, men nei (blitt litt bedre, men langt fra bra). Det har gått hardt ut over selvtiliten min, og jeg har store komplekser for det. Har gått, og går fremdeles ut over det sosiale da jeg prøver alt jeg kan å unngå situasjoner hvor jeg må overnatte hos andre og dele bad med flere for eks, da jeg bruker en liten evighet med å fikse og sminke. Jeg har vært til utallige bahandlinger hos ulike huspleiere ol, men ikke noe har funket. Endel har bedret det i en kort periode, men det er det. Jeg merker tydelig at visse ting jeg spiser har en innvirkning. For eks jordbær og sitrus, da blir det verre. Jeg drikker mye vann og spiser sunt, men det hjelper ikke. Bruker daglig id mineral pudder, og det er så langt det beste alternativet jeg har funnet for å sminke meg greit uten å få verre hud. Sliter med å finne helt riktige produkter, type hudkrem. Har prøvd mye forskjellig, og bruker nå Ren sin for sensitiv hud. Jeg er ganske sensitiv og får dessuten lett tørr/stram hud. Noen andre som sliter eller har slitt med tilsvarende? Hvor gamle er dere? Hvis dere har blitt kvitt problemet, hvordan? Hvilke produkter bruker dere? Er jo redd for at dette skal være arvelig slik at mine unger vil slite med det samme, for det unner jeg virkelig ingen! Er ikke bare-bare å gjemme vekk fjeset sitt heller... Anonymous poster hash: dd2ba...bc8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Har du vært hos hudlege? Hudpleiere kan jo ikke gjøre annet enn å rense og tilby dyre produkter, det har aldri hjulpet meg. Men det finnes jo medisiner som kan hjelpe, på resept, men da må du til en hudlege. Jeg sliter med det samme selv, og mamma gjorde det også. Hos henne forsvant det etter overgangsalderen, for det er jo hormonelt dette. Jeg gidder ikke å la det hemme meg sosialt som du sier det gjør for deg, jeg kan da overhodet ikke noe for dette så det er ikke noe jeg gidder gjemme meg bort for altså. Eller mener du at alle med acne, utslett, eksem e.l. skal holde seg hjemme så folk slipper å se på dem? Bryr du deg virkelig om at andre mennesker som har litt hudproblemer beveger seg i det offentlige rom, og tror du virkelig andre folk bryr seg om dine kviser? Jeg synes forresten huden min er bedre nå enn på lenge, jeg en fuktighetskrem fra Avene med solfaktor (apoteket) og den nye rensemoussen som har kommet nå .https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=12239522&c=1054&g=false&ref=search Anonymous poster hash: 0ca87...89b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Har vært hos hudlege, som kom med det geniale tipset om å ta tannkrem på! Skikkelig seriøst. Fikk noe alkoholproppa greier jeg skulle smøre på, men det endte bare opp med å gjøre det verre da det fullstendig tørket ut huden min. At jeg har veldige komplekser fir det og det hemmer meg sosialt er ikke akkurat noe jeg har bestemt meg for, det er bare sånn. Veldig flott for deg at du klarer å ikke la det påvirke deg, men vi er da forskjellige. Mener ikke at noen skal gjemme seg bort, og det gjør heller ikke jeg. Er sosial og ute, er ikke snakk om å holde meg innendørs. Det hemmer meg i den forstand at jeg sier heller nei til å være med en helg på hyttetur med venninnegjengen for eks fordi jeg blir stresset av å vite at jeg må dele bad med så mange når jeg bruker en liten evighet på å sminke meg. Syns det er pinlig rett og slett, selv om jeg vet at det ikke er min feil. Ingen andre enn mannen min, ungene og mine foreldre får se meg uten sminke, sånn er det bare. Takk for tips om Avene, skal testes ut Anonymous poster hash: dd2ba...bc8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Huden min ble mye bedre etter 3 uker med produktene fra la rochy posey kjøpt på apotek 1. De passer både min sensitive hud og lommeboken. Anonymous poster hash: 0e501...38e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Huden min ble mye bedre etter 3 uker med produktene fra la rochy posey kjøpt på apotek 1. De passer både min sensitive hud og lommeboken. Anonymous poster hash: 0e501...38e Takk for tips, prøver alt som kan hjelpe Anonymous poster hash: dd2ba...bc8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 Vet mange har god erfaring med å drikke aloevera juice. Da begynner det innenfra. Ta kontakt med en Forever Living forhandler i nærheten og forhør deg har god erfaring med propolis krem og aloe gelly på urenheter. Men best er det å starte innenfra Anonymous poster hash: 06834...353
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 Vet mange har god erfaring med å drikke aloevera juice. Da begynner det innenfra. Ta kontakt med en Forever Living forhandler i nærheten og forhør deg har god erfaring med propolis krem og aloe gelly på urenheter. Men best er det å starte innenfra Anonymous poster hash: 06834...353 Takk for tips. Aldri prøvd det, nei. Anonymous poster hash: dd2ba...bc8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 Jeg sliter med det samme, men etter at jeg begynte med sminke har det faktisk blitt bedre Bruker produktene fra mary kay. Ingen rens, kun fuktighetskrem og foundation. Vasker meg om kvelden med en klut med vann.
Kanutten83 Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 Hos meg hjelper det med en skrubb av honning og kaffegrut, og smøre noen dråper drukjerneolje på huden etterpå. Bruker også honning som ansiktsmaske ett par ganger i uka etter skrubben før jeg smører med oljen Jeg slet også veldig med blank, fet og uren hud. Alt på markedet gjorde ting bare verre, så huden min vil tydeligvis ha det så naturlig som mulig Druekjerneoljen er en tørr olje som trekker inn i huden og holder den matt og myk hele dagen
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 Jeg sliter med det samme, men etter at jeg begynte med sminke har det faktisk blitt bedre Bruker produktene fra mary kay. Ingen rens, kun fuktighetskrem og foundation. Vasker meg om kvelden med en klut med vann. Hos meg hjelper det med en skrubb av honning og kaffegrut, og smøre noen dråper drukjerneolje på huden etterpå. Bruker også honning som ansiktsmaske ett par ganger i uka etter skrubben før jeg smører med oljen Jeg slet også veldig med blank, fet og uren hud. Alt på markedet gjorde ting bare verre, så huden min vil tydeligvis ha det så naturlig som mulig Druekjerneoljen er en tørr olje som trekker inn i huden og holder den matt og myk hele dagen Tusen takk for tips Kanutten; hvor får man tak i druekjerneolje? Anonymous poster hash: dd2ba...bc8
Von Hertelhofen Skrevet 22. april 2015 #11 Skrevet 22. april 2015 Hos meg hjelper lavkarbo kosthold. Ingen sukker = ingen kviser.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #12 Skrevet 22. april 2015 Har vært hos hudlege, som kom med det geniale tipset om å ta tannkrem på! Skikkelig seriøst. Fikk noe alkoholproppa greier jeg skulle smøre på, men det endte bare opp med å gjøre det verre da det fullstendig tørket ut huden min. At jeg har veldige komplekser fir det og det hemmer meg sosialt er ikke akkurat noe jeg har bestemt meg for, det er bare sånn. Veldig flott for deg at du klarer å ikke la det påvirke deg, men vi er da forskjellige. Mener ikke at noen skal gjemme seg bort, og det gjør heller ikke jeg. Er sosial og ute, er ikke snakk om å holde meg innendørs. Det hemmer meg i den forstand at jeg sier heller nei til å være med en helg på hyttetur med venninnegjengen for eks fordi jeg blir stresset av å vite at jeg må dele bad med så mange når jeg bruker en liten evighet på å sminke meg. Syns det er pinlig rett og slett, selv om jeg vet at det ikke er min feil. Ingen andre enn mannen min, ungene og mine foreldre får se meg uten sminke, sånn er det bare. Takk for tips om Avene, skal testes ut Anonymous poster hash: dd2ba...bc8 Gå til en ny hudlege, det finnes sikkert dårlige lager i den bransjen også, og du møtte tydeligvis på en, prøv igjen. Det finnes flere typer reseptbelagte medisiner, det enkleste er jo å prøve p-piller diane, men det finnes andre typer også. Noen med hormoner for å stabilisere hormonene i kroppen, noen med antibiotika så man over lenger tid går på en svak antibiotikakur for å stoppe infeksjonene i huden, det finnet også kremer. Og når det kommer til dette med komplekser, jeg mente ikke å være ufin, men det går faktisk an å bare bestemme seg for å drite i det. Du er godt voksen, du er elsket av familie og venner for dine indre kvaliteter og du kan da bestemme deg for at du ikke lenger gidde gå å tenke på de kvisene og la de hemme deg. Du kan bestemme deg for å bli med på en hyttetur med venner og si ting rett ut: "Beklager at jeg okkuperer badet, men disse helsikes kvisene og den dårlige huden min må dekkes over" Tror du virkelig venninnene dine hadde reagert negativt? Men håper du finner noe som fungerer da, jeg vet hvor kjipt det er. Jeg har atopisk eksem i tillegg og har akkurat nå utbrudd i panna og foran det ene øret, man føler seg jo ikke lekker. Anonymous poster hash: 0ca87...89b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #13 Skrevet 22. april 2015 Uansett hvor du bor, så må du gå hit http://hudogakneklinikken.no Du vil få hjelp og plagene vil forsvinne. Jeg har fått et nytt liv! Anonymous poster hash: 27d2f...bbb
Kanutten83 Skrevet 22. april 2015 #14 Skrevet 22. april 2015 Jeg sliter med det samme, men etter at jeg begynte med sminke har det faktisk blitt bedre Bruker produktene fra mary kay. Ingen rens, kun fuktighetskrem og foundation. Vasker meg om kvelden med en klut med vann. Hos meg hjelper det med en skrubb av honning og kaffegrut, og smøre noen dråper drukjerneolje på huden etterpå. Bruker også honning som ansiktsmaske ett par ganger i uka etter skrubben før jeg smører med oljen Jeg slet også veldig med blank, fet og uren hud. Alt på markedet gjorde ting bare verre, så huden min vil tydeligvis ha det så naturlig som mulig Druekjerneoljen er en tørr olje som trekker inn i huden og holder den matt og myk hele dagen Tusen takk for tips Kanutten; hvor får man tak i druekjerneolje? Anonymous poster hash: dd2ba...bc8 Helsekost har Om du bare søker opp druekjerneolje så kommer det opp butikker som sender Men større matbutikker som Meny, Ultra osv har ofte også
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #15 Skrevet 22. april 2015 Tusen takk for tips alle sammen! Anonymous poster hash: dd2ba...bc8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #16 Skrevet 22. april 2015 Jeg var hos legen og fikk resept på antibiotika (tetracyclin??). Det hjalp meg veldig!! Måtte slutte på det da jeg ble gravid, men kom aldri like ille tilbake. Nå bruker jeg produkter fra MD Formulations. Anonymous poster hash: 166a8...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå