Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Jeg tok to (etter legene anbefaling) klokken syv, syns ikke smertene er noe bedre i det hele tatt, kan jeg ta en til nå? Anonymous poster hash: 0196b...133
GeeGee Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 (endret) Hvor har du vondt? Pga sykdom eller operasjon? Kjenner du ingen effekt eller bivirkning? (Har du blitt "susen"?) Hvis du har så vondt at du ikke klarer å tenke på annet, kan du nok ta to til. Står det på esken (ordinasjon fra legen) hvor mange du kan ta? Edit: Paralgin Forte består av to deler, paracetamol og koden. Sistnevnte omdannes til morfin, som gi smertestillende effekt. Noen få (ca 7 %) har ikke evne til å omdanne dette, og vil derfor bare ha effekt paracetamolen, ikke kodeinen. Endret 21. april 2015 av GeeGee
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Tusen takk for svar. Etter operasjon, ikke infeksjon eller noe (tror jeg), kom hjem i dag og har fått morfin på sykehuset. Står at jeg skal ta 2 om gangen 3-4 ganger daglig. Tok en på morgenen i dag så er jo ikke over dosen i det heletatt. Er ikke susete eller le i hodet heller, kjenner smertene like godt som før jeg tok de i sta. Da tar jeg en til nå og ser om det gjør susen, litt redd for å ta for mange Anonymous poster hash: 0196b...133
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Jeg tenker at det blir litt for tett med tanke på at de inneholder paracetamol. Men om du ikke har noe leverproblemer, går det nok bra, for EN gang. Ellers hadde jeg kanskje supplert, med mindre det er noen kontraindikasjoner(blodfortynnende medikamenter, magesår/gastritt, alvorlig hjertesvikt eller nyresvikt) med nsaids, dvs voltarol eller ibux. Hva får du smertestillende for? Anonymous poster hash: d0c37...e9e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Jeg tenker at det blir litt for tett med tanke på at de inneholder paracetamol. Men om du ikke har noe leverproblemer, går det nok bra, for EN gang. Ellers hadde jeg kanskje supplert, med mindre det er noen kontraindikasjoner(blodfortynnende medikamenter, magesår/gastritt, alvorlig hjertesvikt eller nyresvikt) med nsaids, dvs voltarol eller ibux. Hva får du smertestillende for? Anonymous poster hash: d0c37...e9e For sent, har tatt en til Jeg har operert i magen for det de trodde var blindtarm men som viste seg å være en "sprukket" eggstokk.. Deeeilig. Ingen leverproblemer, ikke nyreproblemer, ikke magesår eller noe i den duren Hi Anonymous poster hash: 0196b...133
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Ingen problem at du tar en til i det hele tatt. Du skal holde smertene i sjakk. Om du er våken noen timer til bør du kanskje ta en til før du legger deg slik at du ikke våkner med smerter. Iallefall ha en klar i tilfelle du våkner med smerter. Anonymous poster hash: e9eed...0a9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Ja, men om du ikke hadde effekt av to tidligere vil du neppe ha mer effekt av en senere. Dersom du tåler NSAIDs (ibux og denslags) er det ofte mer effektivt å kombinere paracetamolholdige preparater med NSAIDs. F.eks to paralgin forte + 600 mg ibuprofen mot sterke smerter. Anonymous poster hash: eb9a1...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå