Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Har fått dette smertestillende preparatet fra en spesialist, pga store smerter. Jeg er litt skeptisk til å ta de. Noen med erfaring med denne typen smertestillende? Anonymous poster hash: 6b03d...269
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Har fått dette smertestillende preparatet fra en spesialist, pga store smerter. Jeg er litt skeptisk til å ta de. Noen med erfaring med denne typen smertestillende? Anonymous poster hash: 6b03d...269 Hva lurer du på da? Anonymous poster hash: 0fab6...1fc
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Tar de smerter godt? Blir man uvel? Ser at mange ruser seg på de, blir man "rusa"? Blir man fort avhengig? Osv Anonymous poster hash: 6b03d...269
megmegmeg Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 De tar smerter godt ja, kan sammenlignes med morfin. Og du blir nok rusa ja, men det kommer litt ann på hvor mye du tar. Er også vanlig med oppkast/kvalme og kløe når du bruker opiater. Og det er VELDIG avhengighetsskapende (kan sammenlignes med heroin). Så for all del, vær forsiktig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Er du veldig smertestillende vil du ikke bli "ruset", tar du for stor dose iht behovet for smertelig vil du oppleve rus, sløvhet. Regner med at du har store smerter siden du har fått foreskrevet det preparatet. Kan ikke sammenlignes med heroin. Anonymous poster hash: 670c2...dae
stratosku Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Oxycontin er et A-preparat, som vil si at det er sterkt vanedannende. Det er veldig kraftig og tar smerter godt, men til og begynne med er det ikke uvanlig og få en del bivirkninger av denne. Det kan være kvalme, forstoppelse, svimmelhet og hodepine. Dette er ganske sterkt på kroppen, så for noen kan det ta litt tid før kroppen godtar medikamentet. Vær også obs på at du kan få nedsatt bevisthet, og du burde være forsiktig med bilkjøring.Du kan føle deg ruset, bli veldig trøtt og sliten av medikamentet. Det er fullt mulig å bli avhengig og få abstinenssymptomer ved brå avslutning, så jeg vil anbefale å være varsom ved bruk av OxyContin. Skal sies at det er svært sjelden noen dør av overdose på dette medikamentet. Vær også obs på at det kan miste effekten hvis du bruker det over tid, som kan føre til at du trenger høyere dose for å vedlikeholde smertene. Om det skulle skje, er det viktig å ta kontakt med legen, og kanskje vurdere å bytte legemiddel.Vi bruker ofte OxyContin til pasienter som har gjennomgått operasjoner, har kreft eller store smerter som har oppstått i forbindelse ved skader.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Jeg fikk det etter bukplastikk. God smertelindrene effekt. Jeg ble døsig og sov godt. Tok det de 3-4 første dagene så klarte jeg meg med paracet. Anonymous poster hash: 1b30d...3a8
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 På føden der jeg jobber får de som har tatt keisersnitt Oxycontin de 2 første dagene - og Oxynorm ved siden av. I tillegg får de paracet og diclofenac. Anonymous poster hash: d063c...908
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 De tok mine smerter hvertfall. De ga litt rus, ikke mye. Anonymous poster hash: b5a81...a8e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Jeg har fått det etter operasjoner i blant. Det fungerer veldig godt som smertestillende og jeg blir veldig døsig av dem, men opplever meg ikke spesielt ruset utover at jeg helst vil sove mye. Anonymous poster hash: b4601...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå