Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Hvordan var symfysemålene? Var de ganske like fra svangerskap til svangerskap? Vil høyere/lavere symfysemål bety større/mindre barn, eller kommer det an på hvordan babyen ligger i magen? Symfysemålet mitt er litt lavere denne gangen i forhold til forrige gang. Eller har ikke symfysemålet så mye å si på størrelsen til baby? Anonymous poster hash: 30767...cf7
Kanutten83 Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Jeg har ligget ca på gjennomsnittet med alle 3, eldste lå litt over og var 3,4 kg, yngste lå noe under og var 4 kg. Mellomste lå helt på gjennomsnittet og var 3 kg da han ble født 1 mnd for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Jeg har også lavere sf-mål denne gangen enn forrige graviditet, men jeg tror det er fordi jordmor måler annerledes enn hun jeg gikk hos forrige gang. Når jeg selv måler synes jeg det blir ganske likt som med storesøster. Er det samme som måler deg denne gangen som sist? Anonymous poster hash: 47ec5...30d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Lå litt under på sf-mål begge gangene. Første var 3900, andre var 4800. Anonymous poster hash: 624f2...b68
Krumelur Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Lå øverst på kurven forrige gang, men fikk en baby på tre kg. Denne gangen ligger jeg altfor lavt, men tror det har litt med at babyen ligger på tvers. Han var også litt liten da de målte.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Med første så lå målet helt på gjennomsnittet, den streken. Vokste gjevnt og trutt, normal stigning. han kom ut til termin, veide 2,5kg. Altså, veldig liten.. Andremann sitt symfysemål lå under, vokste ujevnt, aldri over streken, han kom ut og var 3,5... Helt gjennomsnittlig. Nå lå han mye i tverrleie, og da var jo ikke magen stor, men mer bred på en måte. Han lå i tillegg mer mot ryggen. Fikk en del ekstra oppfølging pga størrelsen til minste og symfysemålene. Anonymous poster hash: 54fd1...d01
tulla+to Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Jeg lå over den røde streken (godt innenfor det grønne feltet) med første. Ble målt til å være litt liten på OUL, så måtte på vekstkontroll noen uker senere (var da også litt liten, men alt så ellers fint ut så fikk ikke flere kontroller). Fikk et barn på 3300 gram.Denne gangen ligger jeg rett på streken. Babyen ble målt som helt gjennomsnittlig på OUL og også ved andre ul-kontroller (i forbindelse med blødning).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 To barn på streken. En veide 4.1 i uke 41, andre 3.8 i uke 39 Anonymous poster hash: 86737...131
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Symfysemål og størrelse på baby trenger overhodet ikke å ha NOEN sammenheng. Jeg har tre barn, hvorav symfysemålet var midt på snittet med de to yngste. De var såvidt over snittet i vekt og lengde. Med eldstemann var jeg stort sett over HELT skjemaet på symfysemål. Samtidig var magen min så bitteliten at den ikke var synlig før etter ca 30 uker. Og den ble aldri stor heller. Ut kom en gutt litt under snittet stor ;-) Det kan forresten også nevnes at jordmor estimerte førstemann til å være ca 4.2 kg. Så mye for slike estimeringer... :-( Anonymous poster hash: beecc...e4a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Takk for alle svarene! Ser ikke ut som det er stor sammenheng nei. Jeg fikk en baby på 3,2 kg. Hadde mange dager mellom terminene, han kom 12 dager før ul termin, men 5 dager over menstermin. Så enten var han stor til å bli født før, eller liten til å komme etter termin. Babyen i magen estimerte de til å bli rundt 3,8 kg. hvis jeg går til termin (basert på storebrors vekt og babyens mål i uke 28). Sist lå jeg helt øverst på det grønne skraverte feltet (det feltet som er skravert over og under streken), denne gangen ligger jeg midt mellom den røde streken og toppen på det skraverte. På oversiden av den røde streken. Litt spennende å se om de er av ca. samme størrelse. Anonymous poster hash: 30767...cf7
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Første barn: SF-mål på øverste grønne strek: gutt 3950 født 6 dager før termin Andre barn: det samme: gutt 3650 født 6 dager før termin Tredje: ligger nå midt på midtstreken: jente, fødes til sommeren - spent på om hun er mindre enn brødrene! Anonymous poster hash: aa551...772
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 Jeg hadde over gjennomsnitt høyt symfysemål begge gangene. Fikk barn på 3850 og 3550. Anonymous poster hash: f287d...de4
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 Under gjennomsnitt symfysemål, over gjennomsnittet stor baby så langt på ul. Anonymous poster hash: 5c1f1...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå