Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Jeg trener på barry's bootcamp 2-3 ganger per uke (styrke og intervall) i tillegg til et par raske gåturer/joggeturer. Har holdt på siden januar (før trente jeg ikke på barry's, da var det bare egentrening på helsestudio utenom turene) . Positive effekter: - En stiv og smertefull hofte begynner å bli smertefri og ikke lenger stiv! - begynner å få slanke, muskuløse armer og strammere kropp. Har ikke lenger den "polstrede" følelsen på magen - sakte ned i vekt - Mye bedre kondis - Finere hud - (enda) blidere og mer opplagt - Treningslysten er der nå konstant - gleder meg til å trene, mens før hendte det ofte at jeg vegret meg lit- Hva med deg?? Anonymous poster hash: c8039...c57
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Akkurat nå er jeg gravid og har bekkenplager som gjør at jeg må begrense meg og prøver som best jeg kan å gå på tur de dagene jeg er i form.. Men til vanlig trener jeg fem dager i uka. Styrke mandag og onsdag (en av dem med PT), spinning tirsdag og torsdag, og fredag har jeg dobbeløkt med spinn og styrke. Hender jeg slenger på en spinntime innimellom om onsdagene også hvis formen er på topp den uka, eller noen intervaller på mølla. Positive fordeler med treningen; - får en sterk og funksjonell kropp - blir strammere og slankere - føler meg mer vel - har mer overskuddsenergi i hverdagen - gir motivasjon Anonymous poster hash: c1455...5f8
Gjest Maiken og barna Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Går rask gange, ca time hver gang, 5-7 dager i uka. Akkurat nå er det mer enn nok trening for meg
Økonomor Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Styrke to ganger i uken, en av de er med PT. To ganger løping. Jeg merker det mest på at jeg føler meg piggere og at ting fungerer.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Er kronisk syk så jeg må trene veldig forsiktig uten å presse meg så veldig så da trener jeg der etter. Jeg prøver å trene minst 30 min hver dag med god blanding på yoga og styrkeøvelser på ball, i tillegg prøver jeg å være ute å gå tur i skog og mark enten på ski eller på beina 1-3 ganger i uken. Effektene jeg har av å trene, selv så moderat, er økt fleksibilitet, mindre intense smerter, litt sterkere kropp, bedre nattesøvn og mye mer ro i kroppen. For meg handler mye av opptreningen om å ta det rolig nok og lære meg å lytte til de signalene kroppen min gir meg. Det store målet mitt ved å trene er å ha mer kontroll over sykdommen min slik at jeg f.eks kan komme ut i arbeidslivet igjen på sikt. Anonymous poster hash: 234d7...c64
mamma_bergen Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Trener kampsport minst to timer i uken. Også prøver jeg å løpe,men det er bare på sommerhalvåret Jeg har mye bedre kondis, er sterk,har begynt å få ganske definert kropp og muskler, stortrives, og ikke minst er jeg mye tryggere ute i den store verden
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 Er kronisk syk så jeg må trene veldig forsiktig uten å presse meg så veldig så da trener jeg der etter. Jeg prøver å trene minst 30 min hver dag med god blanding på yoga og styrkeøvelser på ball, i tillegg prøver jeg å være ute å gå tur i skog og mark enten på ski eller på beina 1-3 ganger i uken. Effektene jeg har av å trene, selv så moderat, er økt fleksibilitet, mindre intense smerter, litt sterkere kropp, bedre nattesøvn og mye mer ro i kroppen. For meg handler mye av opptreningen om å ta det rolig nok og lære meg å lytte til de signalene kroppen min gir meg. Det store målet mitt ved å trene er å ha mer kontroll over sykdommen min slik at jeg f.eks kan komme ut i arbeidslivet igjen på sikt. Anonymous poster hash: 234d7...c64 Så flott at du klarer å trene til tross for kronisk sykdom! Håper (og tror!) du når målet ditt :-) hi Anonymous poster hash: c8039...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå