Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Til barn på 3 år? Må snues. Anonymous poster hash: a1c09...f78
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Absolutt Pallasen, det andre har 5-punktssele forover, og det syns jeg er hakket verre forovervendt, enormt belastende for hode-nakke ved kollisjon. Dessuten kan en bruke Pallas videre som beltestol etter puten er tatt vekk, og det er et kjempebra merke testmessig, i alle vektklasser. Anonymous poster hash: c4742...2c0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Men jeg leste akkurat at den puten kunne gi indre skader ved kollisjon? Det var visstnok det siste nye som trygg trafikk hadde funnet ut? Anonymous poster hash: a1c09...f78
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 12kg. Anonymous poster hash: a1c09...f78
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 Men jeg leste akkurat at den puten kunne gi indre skader ved kollisjon? Det var visstnok det siste nye som trygg trafikk hadde funnet ut? Anonymous poster hash: a1c09...f78 Det jeg har lært (fra Cybex vel å merke, jeg har kontakt med de ulike produsentene og har fått opplæring i en god del ulike merker) er at puten fordeler trykket mer, enn en sele som belaster mye mer på få punkter. Jeg har ikke sett den artikkelen du nevner, kan du vise en link til den? Er det akkurat Pallas som er nevnt, eller er det generelt pute? Anonymous poster hash: c4742...2c0
Appelsinpiken Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 Jeg har sett en kanadisk forskningsrapport (tror den ligger på sikringavbarnibil) og der var det bilder av et sete som så ut som pallas i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 Jeg har sett en kanadisk forskningsrapport (tror den ligger på sikringavbarnibil) og der var det bilder av et sete som så ut som pallas i alle fall. Har du link til det? Klarte ikke finne det da jeg googlet. Det kan være forskjell på stoler med pute, dersom det faktisk er Pallas har jeg svært gjerne lyst å se denne forskningsrapporten/bildene. Jobber med dette (gjør du?) og vil gjerne ha mest mulig informasjon om det. Jeg anbefaler i utgangspunktet aldri fremovervendte stoler til barn som kan sitte bakovervendt, men hva som er best av pute kontra sele fremovervendt strides det jo veldig om blant produsentene, i alle fall mellom de kjente som stort sett selges her (Cybex Pallas kontra f.eks. forovervendt Besafe Combi, Maxi Cosi Pearl, Britax Multitech osv.). Vet det finnes video på youtube der det vises at barnet (dukken) faller ut av stol med pute når bilen ruller rundt, men dette er ikke Pallas, og ser heller ikke hvordan dette lar seg gjøre om puten er montert riktig. Anonymous poster hash: c4742...2c0
Appelsinpiken Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 Jobber ikke med det nei, er bare over snittet interessert i emnet. Skal se om jeg finner den
Appelsinpiken Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 klarer ikke å linke, men google unece shield system
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 klarer ikke å linke, men google unece shield system Hei igjen Takk for linken, slik jeg kan se det er disse testene fra Bebe Confort? Det er jo produsent av Maxi Cosi, klarer ikke ta det like seriøst som uavhengige tester, som ICRT/ADAC i Tyskland. Liker godt Maxi Cosi, utenom Axissfixstolen da. Men kan se poenget/ faren ved at barnet faller utav stolen når bilen ruller rundt. Klarer ikke finne bilder av en Pallas dog Når jeg ser på videoer av kollisjoner med pute kontra sele fremovervendt ville jeg absolutt gått for Pallas selv (men mine vil aldri komme i den situasjonen, da jeg har og har hatt mine barn bakovervendt så lenge som mulig). Når jeg har snakket med Cybex og fått demonstrert riktig festing av puten kan jeg ikke se hvordan det er fysisk mulig å falle ut derfra... Men mulig med andre bilstoler med pute? Eller når puten ikke er festet tett nok inntil? Når jeg derimot har snakket med Maxi Cosi sin representant og spurt om dette har jeg mildt sagt ikke blitt overbevist av hans argumenter for/imot. Men uansett, vanskelig dette - det er mange tester og synsing å lese om dette og ikke lett å vite hva som er den beste løsningen alltid. Beklager HI om jeg/vi kuppet tråden din litt her! Anonymous poster hash: c4742...2c0
Appelsinpiken Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2014/wp29grsp/GRSP-55-39e.pdf Klarte å linke. Var visst ike kanadisk, bare referert til den kanadiske. Var det denne du fann?
Appelsinpiken Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 Ganske sikker på at pallas er shield b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 Takk Jeg skal se på det, og også spørre Cybex når jeg er tilbake på jobb. Anonymous poster hash: c4742...2c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå