Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Gutten er nå 15 mnd. Han spiser fortsatt 8 mnd grøt morgen og kveld, liker ikke 12 mnd grøtene. Han spiser godt så lenge vi underholder han samtidig, leser bok og tøyser. Tenkte jeg skulle prøve med vanlig havregrøt snart, men siden han ikke liker klumpene i 12 mnd grøten vet jeg ikke om han liker det. Men hvis han skal spise brød istedenfor grøt, blir det ikke for mye brød? Da blir det jo tre brødmåltider om dagen.. Hva gjør dere andre som har eller har hatt barn på den alderen? Anonymous poster hash: 80387...fb9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Du kan enda la han få grøt, bytt ut ett måltid om gangen med brød Om du koker havregrøten litt ekstra så forsvinner mye klumper Anonymous poster hash: 37ba5...5df
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Du kan enda la han få grøt, bytt ut ett måltid om gangen med brød Om du koker havregrøten litt ekstra så forsvinner mye klumper Anonymous poster hash: 37ba5...5df Da skal jeg prøve det :-) Anonymous poster hash: 80387...fb9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Når kan babyer spise vanlig havregrøt? Anonymous poster hash: f9ac0...437
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Har en som strax blir ett år. Han slutta med grøt for hvertfall to mnd siden, kanskje mer. Han vil ikke ha, prøvd flere typer. Så han spiser bare brød og middag. + frukt da. Sær liten fyr😜 Anonymous poster hash: 79323...22d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Man m¨å bare være obs på at om man tar bort en solid porsjon av beriket grøt forsvinner veldig mye vitaminer, mineraler fra kosten. Det viktigste er kalsium og jern. I en god porsjon grøt vil det være rundt 250 mg kalsium og 4 mg jern. Man bør sjekke at barnet får nok selv om man tar dette bort. et barn i den alderen trenger rundt 600 mg kalsium. Det tilsvarer 3 dl melk, en yoghurt og en brødskive med 15 gram hvitost. Anonymous poster hash: 6aea4...89e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Dette var eksempler. Det er selvsagt andre kalsiumkilder, men dette er ofte en del av normalt kosthold for en 1-åring i Norge. Anonymous poster hash: 6aea4...89e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Man m¨å bare være obs på at om man tar bort en solid porsjon av beriket grøt forsvinner veldig mye vitaminer, mineraler fra kosten. Det viktigste er kalsium og jern. I en god porsjon grøt vil det være rundt 250 mg kalsium og 4 mg jern. Man bør sjekke at barnet får nok selv om man tar dette bort. et barn i den alderen trenger rundt 600 mg kalsium. Det tilsvarer 3 dl melk, en yoghurt og en brødskive med 15 gram hvitost. Anonymous poster hash: 6aea4...89e Hmm det er dette jeg er redd for, at om han slutter med grøt så forsvinner mye næringsstoffer. Anonymous poster hash: 80387...fb9
kvirrevittt Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Eg har laga graut på havremel og heil melk. Har hatt i litt hirseflak. Kokt det i mikro ca 3 min. Har også gjerne satt til aprikosmos for å fremme opptak av jern. For god smak har eg gjerne hatt i litt forskjellig frukt og/eller bær. F.eks frosne bringebær for å raskt få ned temp. Dersom grauten har vore tynn har eg blanda i litt babygraut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå