Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Får noen venninner på lunsj til helga. Vil gjerne servere noe litt ekstra godt - et par av dem jobber med mat og har ganske høye forventninger - kan ikke bare servere skiver, wraps eller en traust salat. Noen som har tips til mat som er litt "imponerende"? Gjerne tips til kake eller noe søtt å avslutte med også :-) Anonymous poster hash: 676fd...cd7
overlord Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Smørbrødkake er ganske imponerende. Jeg pleier å lage to varianter. En med reker, laks, rogn og egg, kremostblanding og dill og en med kylling, bacon, kremost og pesto. På begge har jeg også tomater og agurk og litt grønt langs kantene. Så slipper jeg lage salat i tillegg. Ellers elsker jeg pai med fetaost og spinat med en god grønn salat ved siden av. En god fiskesuppe kokt på kraft av rekeskall og blåskjell er fantastisk. Eller en thai-suppe med godt brød. En god foccacia, mozareallasalat og et fat med spekemat og div oster og oppskårne grønnsaker er digg. Marinert kyllingfilèeter surret i bacon og fylt med brie. Servert med brokkolisalat. Vårruller med en deilig salat. Vietnamesiske vårruller med forskjellige dipsauser. Jeg bruker marinert scampi i disse. Ser veldig imponerende ut vil jeg påstå
overlord Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Og så var det noe søtt ja. Hm. Hva med en sitronpai med marengslokk? Eller pavlova om du serverer pai til lunsj.
overlord Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Og så var det noe søtt ja. Hm. Hva med en sitronpai med marengslokk? Eller pavlova om du serverer pai til lunsj. http://trinesmatblogg.no/2012/01/19/sitronpai-med-marengslokk-og-bringebaersalat/
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Tusen takk for svar, Overlord! Her var det mange gode tips - trenger neste ikke flere. Og HVORDAN VISSTE DU at sitronpai med marengslokk er min desiderte yndlingskake i hele universet, og at pavlova er nummer to?? Da blir det lunsj! Tror jeg satser på en god suppe, foccaccia pluss den kaken. :-) hi Anonymous poster hash: 676fd...cd7
overlord Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Tusen takk for svar, Overlord! Her var det mange gode tips - trenger neste ikke flere. Og HVORDAN VISSTE DU at sitronpai med marengslokk er min desiderte yndlingskake i hele universet, og at pavlova er nummer to?? Da blir det lunsj! Tror jeg satser på en god suppe, foccaccia pluss den kaken. :-) hi Anonymous poster hash: 676fd...cd7 Sitronpai er fantastisk Tipper gjestene blir fornøyde. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå