Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Flere som har dette? Har friske og til tider lange perioder frisk mellom. Nå kjenner jeg at det er på vei utfor igjen og blir redd. Har ikke hatt dette siden før barna ble født. Allerede vært hos legen før påske som tok masse prøver og vi ble enige om at hvis det ikke var bedre etter påske måtte jeg ta kontakt på ny. Kvier meg veldig for å bli sykemeldt igjen og havne i den sirkelen på nytt og være "den" personen igjen. Har en del gode stunder fortsatt så er i tvil om jeg egentlig trenger legehjelp men svinger fryktelig og for tiden er alt bare et kjør her hjemme med veldig krevende barn som gjør at jeg har veldig kort lunte. Har veldig mye dårlig samvittighet for dette. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget egentlig... høre om det er flere som har det slik kanskje. Om det er vanlig med tilbakevennende eller om folk flest får depresjon en gang så ferdig med det. Jeg er så lei meg for dette. Ønsker overhodet ikke at det skal bli som før igjen, livredd for å havne dypt i det på nytt, særlig med tanke på ungene og samboer. Ringte faktisk legen min nettopp men hun er borte til fredag. Er hjemme syk fra jobb idag. Føler meg i villrede Anonymous poster hash: 46b95...e54
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Min erfaring er at depresjon kan komme tilbake! Jeg har hatt depresjon to ganger før, og følte at det var på tur tilbake nå etter fødsel (har hatt fødseldepresjon før), men fikk kjapt hjelp så tror faktisk at jeg er i ferd med å løpe fra depresjonen!! Anonymous poster hash: 7630a...7e6
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Kan Jeg spørre hvilken hjelp du fikk? Anonymous poster hash: 46b95...e54
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Tre ting som hjelper mot depresjon: fysisk aktivitet samtaleterapi antidepressiva ofte vil en kombinasjon av to av disse tre være nok Anonymous poster hash: b791a...278
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Takk for råd. Har jo vært gjennom dette før så vet trening er gull for meg. Legen ville sykemelde meg delvis slik at jeg får trent ettersom det har såpass god effekt på meg men jeg kvier meg veldig for å bli sykemeldt, vanskelig hva jeg skal si på jobb (vet jeg ikke er pliktet å si noe men jobber tett med flere så føles rart å ikke si noe også) pluss at det føles så nederlag å sykemeldes igjen. Sitter å lurer på om jeg kan klare dette selv, hvilke tiltak jeg kan ta selv i hverdagen, men er jo nettopp så vanskelig nå når jeg er mye lei meg og tappet for energi, alt føles som et tiltak. Anonymous poster hash: 46b95...e54
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Jeg har (hatt) det. Det som hjalp meg mest var langvarig, psykodynamisk terapi hos psykiater. Dernest antidepressiva. Jeg står fremdeles på antidepressiva og kommer antagelig til å fortsette med det, men jeg fungerer ekstremt mye bedre enn jeg gjorde tidligere. Anonymous poster hash: 5e750...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå