Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Mannen vil ikke, men vi trenger hjelp. Hva kan jeg gjøre for å få han med på det? Anonymous poster hash: 9b6eb...79b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Spør ham - har vi greid å rydde opp i problemene våre på egen hånd, synes du? Hvis du ikke vil til terapi, hva mener du vi kan gjøre for å jobbe oss ut av problemene? Hvorfor vil du ikke til fvk? Still ham konkrete spørsmål som han må tenke seg om for å svare på, ikke godta "jeg vil ikke, det er ikke aktuelt" når han sier han ikke vil være med på fvk. Lytt til det han sier uten å avbryte. Har han noe konkret å komme med som dere ikke har prøvd før? Hvis han mener dere bare skal gjøre det selv - spør hvordan, be ham bli helt konkret! Og om han ikke har veldig gode svar, så vær saklig tilbake a la "det har vi prøvd mange ganger før, det har ikke fungert". Om han fortsetter å nekte fvk så hadde jeg stilt ultimatum. Fortalt ham at du ikke orker å leve slik som dere gjør nå uten å greie å kommunisere slik at dere får det bedre, at dere trenger hjelp til å rydde opp i problemene deres. Vil han ikke fremdeles så ville jeg tatt det som et tegn på at han ikke ønsker å prøve, og da hadde jeg nok fortalt ham at enten så drar dere til fvk for å redde forholdet - eller så må han møte til mekling på fvk, hans valg. Anonymous poster hash: ed973...825
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Spør ham - har vi greid å rydde opp i problemene våre på egen hånd, synes du? Hvis du ikke vil til terapi, hva mener du vi kan gjøre for å jobbe oss ut av problemene? Hvorfor vil du ikke til fvk? Still ham konkrete spørsmål som han må tenke seg om for å svare på, ikke godta "jeg vil ikke, det er ikke aktuelt" når han sier han ikke vil være med på fvk. Lytt til det han sier uten å avbryte. Har han noe konkret å komme med som dere ikke har prøvd før? Hvis han mener dere bare skal gjøre det selv - spør hvordan, be ham bli helt konkret! Og om han ikke har veldig gode svar, så vær saklig tilbake a la "det har vi prøvd mange ganger før, det har ikke fungert". Om han fortsetter å nekte fvk så hadde jeg stilt ultimatum. Fortalt ham at du ikke orker å leve slik som dere gjør nå uten å greie å kommunisere slik at dere får det bedre, at dere trenger hjelp til å rydde opp i problemene deres. Vil han ikke fremdeles så ville jeg tatt det som et tegn på at han ikke ønsker å prøve, og da hadde jeg nok fortalt ham at enten så drar dere til fvk for å redde forholdet - eller så må han møte til mekling på fvk, hans valg. Anonymous poster hash: ed973...825 Han vil ikke fordi han mener at ingen kan rydde opp i problemene våre. De går for dypt mener han. Jeg tror egentlig han i sitt hode, er ferdig med forholdet vårt allerede. Men jeg er ikke klar for å akseptere at familien blir splittet. Mest for barnas skyld, men jeg tror også vi kan komme oss gjennom problemene hvis vi jobber med det. Anonymous poster hash: 9b6eb...79b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Hvis han mener det ikke er noen hjelp å få, så kan du be han om å bli med for din skyld. Si det som du sier her; du er ikke klar for å gi opp. Og hvis dere bestemmer dere for å avslutte forholdet, så må dere på fvk uansett, til mekling. Så han kan jo like gjerne bli med først som sist. Anonymous poster hash: 86a9e...eca
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Hvis han mener det ikke er noen hjelp å få, så kan du be han om å bli med for din skyld. Si det som du sier her; du er ikke klar for å gi opp. Og hvis dere bestemmer dere for å avslutte forholdet, så må dere på fvk uansett, til mekling. Så han kan jo like gjerne bli med først som sist. Anonymous poster hash: 86a9e...eca Ja, det må han jo. Når er det man må til mekling? Er det når separasjonspapirene leveres eller? Har ikke noe erfaring her Anonymous poster hash: 9b6eb...79b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Meklingsattesten må sendes med søknad om separasjon. Anonymous poster hash: 5fc0b...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå