Gå til innhold

Jeg er så sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt opp jobben og det er elleve uker igjen til jeg slutter. Situasjonen på jobb er uholdbar, hvilket er grunnen til at jeg sa opp. Jeg og flere andre blir mobbet og ingen tar dette på alvor. Jeg er så sliten og de siste dagene har jeg fått migrene hver dag bare av å tenke på jobb. Før elsket jeg jobben min. Jeg vurderer å be legen min om sykemelding, men er redd for hvilke konsekvenser det vil få senere at jeg tok den letteste utveien og sykmeldte meg de siste elleve ukene. Samtidig så får keg migrene og gråter en god pga forholdene på jobb. Jeg er så fortvilet. Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 72fc5...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri sagt opp jobben. For hva gjør du nå? Har du en jobb å gå til?

Hadde heller sykemeldt meg og lett etter ny jobb. Og så sagt opp

Anonymous poster hash: 99d08...86d

Skrevet

Jeg hadde stående tilbud om en annen jobb så jeg begynner der så snart oppsigelsestiden er ute. Hi

Skrevet

Jeg hadde stående tilbud om en annen jobb så jeg begynner der så snart oppsigelsestiden er ute. Hi

Så flott. Gratulerer sykemeldt deg med god samvittighet 😊

Skrevet

Du får da legen til å sykmelde deg, og når/hvis NAV vil ha dialog med arbeidsgiver oppgir du at arbeidsplassen er årsaken til sykmelding. Så sier du at du bare har noen få uker igjen til du skal begynne i ny jobb, så lager de ikke noe mer styr om det.

Skrevet

Håper du har fått kontrakt på den nye jobben. Ting endrer seg raskt i arbeidsmarkedet for tiden.

Anonymous poster hash: eeea0...039

Skrevet

Håper du har fått kontrakt på den nye jobben. Ting endrer seg raskt i arbeidsmarkedet for tiden.

Anonymous poster hash: eeea0...039

Kontrakt er skrevet og alt er ordnet. Spørsmålet mitt var rettet mot hva folk synes om sykemelding pga vanskelig situasjon på nåværende jobb de resterende ukene. Jeg sliter med samvittigheten kjenner jeg.

Skrevet

Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å sykemeldt meg om arbeidsforholdene er så dårlig.

Anonymous poster hash: e400a...9cd

Skrevet

Det er ikke lov å "sykmelde seg" grunnet sosiale forhold, eksempelvis problemer på jobben. Det er nemlig ingen sykdom. Høres ikke noe hyggelig ut situasjonen din, men det er altså ikke sykmeldingsgrunn.

Anonymous poster hash: 9f044...089

Skrevet

Det er ikke lov å "sykmelde seg" grunnet sosiale forhold, eksempelvis problemer på jobben. Det er nemlig ingen sykdom. Høres ikke noe hyggelig ut situasjonen din, men det er altså ikke sykmeldingsgrunn.

Man kan faktisk få plager som gjør en syk av sosiale  forhold på jobben jo. Snakke med legen din hi, og forklar situasjonen din. Det er uansett legen som sykemelder deg, dersom h*n sysn det er nødvendig. Ikke ha dårlig samvittighet om det skulle bli utfallet i hvertfall. Lykke til i ny jobb :)

Anonymous poster hash: e6743...206

Skrevet

Det er jeg klar over. Diagnosen ville vel blitt utbrent, deprimert eller noe i den gata. Er også litt bekymret for å få noe slikt i journalen. Pluss at det ville føles som on jeg stakk halen mellom bena og stakk av i stedet for å stå i det.

Takk til dere som har svart hyggelig.

Skrevet

Hadde det som deg en gang jeg også, og jeg sykemeldte meg. Jeg fortalte fastlegen min nøyaktig hvordan det var på jobb, både ift. mobbing av ansatte og kunder, uro, mine følelser og migrene og dårlig i magen osv. 

Ble sykemeldt, og ga fullstendig f!!! i problemene de ble sittende med etter det. Var deilig med litt fri før start i ny jobb :) 

Anonymous poster hash: 7f015...a0b
Skrevet

Og jo, det er sykemeldingsgrunn. 

Noen ganger er det faktisk så ille at man blir dårlig selv. Man tenker på det når man legger seg og man tenker på det når man står opp, det knyter seg i magen og et eller annet sted på veien smiler man ikke like bredt gitt .. 

Anonymous poster hash: 7f015...a0b
Skrevet

Hun blir syk av forholdene på jobben, og da er det definitivt sykemeldingsgrunn!!

Jeg ble sykemeldt frem til permisjon pga forhold på jobb. Hadde ikke dårlig samvittighet ett sekund! Det var faktisk helt nødvendig! Så gå til legen og kvitt deg med den dårlige samvittigheten!

HI burde snakke med fagforening/Arbeidstilsynet. Arbeidsmiljøloven forbyr mobbing og trakasering på arbeidsplassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...