Førstemann Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Noen med barn med atopisk eksem her? Kan dere fortelle meg hvilken kremer som fungerer bra og hvilke som fungerer dårlig? Jeg skal ta jenta til legen nå, men vil gjerne sondere terrenget litt først så jeg vet litt når jeg kommer dit.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Dere må prøve dere frem, de med atopisk eksem er ikke like. Vi har blitt anbefalt flere kremer som har gjort sønnen vår sin eksem verre, mens andre har god erfaring med de, er jo derfor de anbefalte kremene. Husker ikke alle kremene, men blant annet så er A-krem nei nei nei for sønnen vår sin eksem. Og Den utrulige salven (som mange sverger til) er NEI NEI NEI! Eksemen hans ble så ille av den at jeg fikk dårlig samvittighet. Hadde smurt den på et område hos han uten eksem og ventet 48 timer, ingen reaksjon der. Smurte en kveld med salven på eksemen og neste dag så han ikke ut Han er 1,5 år og har hatt atopisk eksem i over 1 år. Han har kun eksem i ansiktet, men for det så smører vi hele kroppen forebyggende. Kan jo fortelle om våre gode erfaringer. Når jeg tok han til legen fordi han fikk eksemen så var det så ille at han klorte seg til blods, mest på natta, så han sov med sokker på hendene. Legen sa at han har atopsik eksem før jeg rakk å spørre, han hadde også klort seg til blods i panna i bilen på vei til legen. Da smurte vi med hydrokortison fordi legen sa det, den reseptfrie som er mildest, og den hjalp. Han har ikke hatt eksem i panna siden faktisk. Men legen sa at man må være nøye med å trappe ned når man skal slutte, og ikke bruke den i mer enn 14 dager. Og ikke ofte, fordi den gjør huden tynnere. Vi prøvde di kremer og med dårlig erfaring, men apoteket anbefalte A-Derma exomega, og den er super på vår sønn. Har blitt fortalt av andre at den gjorde barnet deres sin eksem verre. Så derfor må dere prøve dere frem. Men i vinter når det ble minusgrader så ble eksemen ille, vi prøvde hydrokortison igjen men uten hell. Ble tipset om Locobase Repair og etter et par dager med den var eksemen mye bedre. Vi smører ennå med Locobase i ansiktet og A-Derma ellers. Men eksemen har blitt verre i det siste, vi tror det er fordi han sikler mer fordi han får hjørnetennene. Eksemen er verst rundt munnen og spesielt på haka. Han reagerer tydeligvis på fukt og kulde. En annen tig som hjalp i vinter var kuldekremen Ceridal. Vi prøvde andre kuldekremer med dårlig resultat. Noen sier at kuldekrem er tull men vi så veldig forskjell når vi glemte å bruke den. Ceridal er helt uten vann så man kan smøre og gå rett ut med den. I fjor sommer forsvant eksemen helt, men vi fortsatte å smøre en gang for dag med A-Derma. Visste ikke hvilken solkrem vi skulle kjøpe så kjøpte en tilfeldig for barn og uten parfyme, husker ikke navnet. Og det gikk fint. Jeg vet ikke hvor mye du vet om atopisk eksem men vil si at hva jenta di spiser kan ha noe å si. Sønnen vår får eksem nesten med en gang av bringebær og sitrus, og litt av tomat tror vi. Ei venninne sin sønn får eksem av å spise eple, ikke sitrus. Men sitrus er vanlig å reagere på når man har atopisk eksem. Vi har ingen dyr, men de kan reagere på dyr som hund og katt. De kan få astma. Og andre allergier. Men mange blir helt friske fra eksemen iallefall før de er 4 år, eller noe sånt. Så barn med atopisk eksem er veldig forskjellge. Anonymous poster hash: 54dbf...986
Førstemann Skrevet 20. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2015 Takk for svar. Jeg smørte henne med en fuktighetskrem som jeg fikk anbefalt på apoteket (Apobase) og den førte til heftig eksem over hele kroppen Hun klør seg til blods om natta. Hun er 6 år. Vi følger nøye med på om det er noe utslag på det hun spiser, men har ikke funnet ut noe der. Hun reagerer på melk, derfor er vi veldig obs på det. Sitrus spiser hun ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå