Gå til innhold

Hvordan få folk til å forstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har i hele mitt svangerskap spurt om å få komme på besøk, jeg har sagt at jeg ikke orker pga bekkenløsning, og at jeg er generelt sliten. Det skal sies at hun forventer full oppverting når hun er her, mens hun sitter med nesa i pc'n sin eller i ett blad. Trodde hun skjønte dette nå helt til jeg snakket med henne i helgen, da sa henne at det kunne hende at hun og en kamerat kom på motorsykkel oppover en dag... Eh, hva var det hun ikke forstod?? Jeg er i uke 33 nå, stort sett ligger jeg på sofaen fordi jeg har så vondt at jeg nesten ikke kan gå. Blir sliten bare av tanken på at jeg må være sosial og vert. Hvordan få henne til å forstå? For det hjelper tydeligvis ikke å si i fra.

Anonymous poster hash: b52e7...cb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke truffet moren din i på 7-8 mnd fordi du er gravid? Høres rart ut.

Anonymous poster hash: a14cf...3c9

Skrevet

Oi, det høres litt spesielt ut å ikke kunne ha sin egen mor på besøk fordi man er gravid med bekkenløsning. Men så klart, hvis din mor er så gøre lat som du beskriver, kan jeg forstå deg.

Men kan jo hende at morsinstinktet våkner når hun ser at du trenger hjelp. Du får forklare situasjonen for henne før de dukker opp, og si at her blir det ingen oppvartning, heller det motsatte. Du vil sikkert at hun skal få et ok bestemorforhold til babyen, å nekte henne å besøke deg mens du er gravid er ikke akkurat måten å få til det på.

Skrevet

Det er veldig spesielt av deg, syns nå jeg.

Hvor dårlig kan du være ? Og hvor mye oppvartning forventer hun?

Anonymous poster hash: 3ab5c...752

Skrevet

Uten å gå inn på detaljer, men vi har ikke det beste mor/datter forholdet. Hi

Anonymous poster hash: b52e7...cb5

Skrevet

Uten å gå inn på detaljer, men vi har ikke det beste mor/datter forholdet. HiAnonymous poster hash: b52e7...cb5

Men da er det vel ikke bekkenløsningen som er problemet, da...

Skrevet

Sleng deg på sofaen og ring take-away, peppes ol. Kan mannen din bidra? Sett moren din i sving og be henne servere.

Anonymous poster hash: 8c117...5e2

Skrevet

Problemet er jo at du varter henne opp selv om du ikke vil eller orker, slutt med det!

Sitt i sofaen med tv-kontrollen, bladet og boken din du og si det var koselig at hun ville holde deg med selskap nå som du sitter som en "strandet hval"

Ymter hun om kaffe så si at hun bare må føle seg som hjemme på kjøkkenet for du orker dessverre ikke styre med så mye

Er hun sulten så si: Beklager, men jeg er ikke i stand til å diske opp noe særlig nå. Men kan ikke du stikke på butikken å handle noe du kan lage til oss da? Du kan bare låne bilen min siden dere bare har motorsykkelen...

Er hun så storforlangende som du tror reiser hun fort igjen. Er hun en normal mamma synes hun det er fint å få hjelpe deg litt.

Anonymous poster hash: ad577...0d4

Skrevet

Det er bare å si fra på forhånd at det ikke passer, fordi du er sliten og har smerter. Om de står på døra lar du være å lukke opp. Hold ut, det er ikke mange ukene til nå, selv om det virker helt uoverkommelig. I din situasjon kunne du sikkert orket det hvis det kom noen som så dine behov og ikke krevde, men heller gjorde noe positivt for deg. Men siden du vet at det ikke blir sånn er det bare å la være.

Skrevet

Moren din kan vel besøke deg selv om du er gravid. Tenk så flott å ha en mor som ønsker å komme på besøk.

Det blir vel kanskje likt når barnet er født. Mormor får ikke komme for du er trøtt, sover lite osv.

Ta deg sammen, senk kravene og ta imot besøk.

Anonymous poster hash: 0c207...b93

Skrevet

I den situasjonen tror jeg at jeg hadde sagt "så hyggelig! Jeg er ikke i stand til å bevege meg noe særlig, men du kan sikkert ordne litt kaffe og kaffemat og rydde etterpå. Det er så fint at du har slik omtanke"

Anonymous poster hash: 2e87d...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...