Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Hei. For en stund siden påviste legen diabetes. Eller snev av det om man kan si det, hehe... Jeg måler selv hjemme, ligger som regel på 4-5 fastende på morningen. Etter mat er det 8-9 som regel, en sjelden gang litt høyere... Bruker ingenting for å regulere det, og har heløer ikke føling e.l. Nå er jeg gravid, og på grunn av dette skulle jeg få en time hos GU på sykehuset. Anses dette da som et risikosvangerskap? Er det slik at jeg i tillegg til vanlige kontroller, må jevnlig til sykehuset for oppfølging i tillegg? I såfall, hvor ofte og hva er det snakk om? Anonymous poster hash: ae005...bb9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Ingen som vet? Anonymous poster hash: ae005...bb9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Har du tatt glukosetesten ? Anonymous poster hash: 35888...37f
Bullerulla Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 (endret) Har du diabetes vil svangerskapet ditt betegnes som et risikosvangerskap, ja. Da vil du bli innkalt til vekstekstimering av fosteret med jevne mellomrom for å se om det legger på seg for mye/lite. Jeg hadde svangerskapsdiabetes i mitt første svangerskap og ble i tillegg til noen ekstra ultralyder innkalt til samtale på sykehuset med dietetiker for å få kostholdsveiledning. :-) Jeg var inne på vekstekstimering hver fjerde uke etter OUL. Endret 20. april 2015 av Bullerulla
Gjest Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Synes du har helt greie verdier på blodsukret ditt. Åssen kan legen si at du nesten har diabetes?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Synes du har helt greie verdier på blodsukret ditt. Åssen kan legen si at du nesten har diabetes?Det sa legen min også. 8-9 i blodsukker er høyt. 2 år etter legen sa "jeg nesten har diabetes" måtte jeg begynne på blodsukker regulerende tabletter Anonymous poster hash: b2bc8...5e9
Gjest Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Tok du da en slik test på legekontoret? Eller bare synset legen seg frem til diagnosen? Før jeg begynte på tabletter og nå sprøyte, så hadde bls på 12-18 etter måltid og fastende oppmot 10 om morran. Nå så "klikker" jeg om bls er over 8,5 etter måltid, men da har det vært meget karborikt / sukkerrikt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Dette er ikke noe han har tatt ut fra løse lufta,men han ga diagnosa for snart to år siden. Ligger liksom litt for høyt i forhold til hva jeg burde, med langtids som har vært oppunder 7, har ligget på 6 de siste gangene... Men jeg justerer ikke blodsukkeret med noe, lever vanlig, men måler det hjemme titt og ofte for å ha en oversikt. Det høyeste det har vært på etter måltid (og da no usunt noe) er oppunder 12, dette er ikke ofte Anonymous poster hash: ae005...bb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå