Gå til innhold

Dere som bor 2,5-3 km vekk fra skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det mtp transport for de små barna da? Vi vurderer å flytte til en enebolig som ligger et stykke unna skolen, men med tre små, kan det bli alt for mye logistikk mtp å kjøre og hente. Hvordan gjør dere det? Samkjøring andre foreldre? Går de? Kjører dere selv?

Anonymous poster hash: c976d...eb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan vel gå selv? I hvert fall fra andre klasse?

Anonymous poster hash: 031d2...ead

Skrevet

Her er det gågrupper. Vi foreldrene bytter på å gå sammen med en gruppe på 3-7 unger fra samme nabolag.

Anonymous poster hash: bbe58...fb0
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Greit å gå 2,5 - 3 km om våren og tidlig høst, men om vinteren hvor det er mørkt og evt mye snø ville ikke jeg latt de gå alene.

Skrevet

Her går bussen rett utenfor døren vår. I 1.klasse får de gratis busskort. Men nå i 2.klasse har jeg kjøpt busskort til han i vinter, nå har vi startet å gå. De er flere barn som går sammen.

Skrevet

Jeg kjører de hver eneste dag. Det går en buss forbi, men våre må betale, og det er ganske dyrt, det er 100,- i buss hver dag, om de skal ta bussen. Det er faktisk ikke verdt det. Det tar meg ikke lange tida, og det koster oss mindre penger. Det irriterer meg at vi må betale, da veien absolut ikke er egnet som skolevei. 

Det er for oss helt uaktuelt å ha samkjøring, orker ingen heftelser i hverdagen. Det er stressende nok å få egne barn avgårde til skolen, om jeg ikke må forholde meg til nabo ungene også. Ikke har jeg ønske om å utsette naboene for mine unger før skolestart heller. 

Anonymous poster hash: 27ee3...0e9
Skrevet

Når det er mulig med tanke på været så sykler hun. På vinteren kjører hun med meg.

Går i 1.klasse.

Anonymous poster hash: 7a977...ada
Skrevet

Jeg kjører de hver eneste dag. Det går en buss forbi, men våre må betale, og det er ganske dyrt, det er 100,- i buss hver dag, om de skal ta bussen. Det er faktisk ikke verdt det. Det tar meg ikke lange tida, og det koster oss mindre penger. Det irriterer meg at vi må betale, da veien absolut ikke er egnet som skolevei.  Det er for oss helt uaktuelt å ha samkjøring, orker ingen heftelser i hverdagen. Det er stressende nok å få egne barn avgårde til skolen, om jeg ikke må forholde meg til nabo ungene også. Ikke har jeg ønske om å utsette naboene for mine unger før skolestart heller.  Anonymous poster hash: 27ee3...0e9

Koster en bussbilett for barn 50 kr for 2,5-3 km? Her koster det 15, mindre med månedskort. Enig at det var svinedyrt hos der.

Anonymous poster hash: bbe58...fb0

Skrevet

Når det er mulig med tanke på været så sykler hun. På vinteren kjører hun med meg.

Går i 1.klasse.

Anonymous poster hash: 7a977...ada

1 klassing....sykler alene til skolen?

Anonymous poster hash: 8ab02...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...