Gå til innhold

Hvis man velger 80% utbetaling (foreldreperm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil mannen da få 3 mnd fri?

Anonymous poster hash: cd4e8...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Fri" altså, mtp at å passe en baby er heltidsjobb ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, men han får også 80% utbetaling av sin lønn

Skrevet

Ja, det vet jeg. Men tenker det må til for å strekke permisjonen lengst mulig, mtp barnehageplass osv også.

Skrevet

Han har rett på 10 uker pappa permisjon

Skrevet

Ja, det vet jeg. Men tenker det må til for å strekke permisjonen lengst mulig, mtp barnehageplass osv også.

Far får ingen direkte ekstra uker. Fellesdelen blir forlenget.

Anonymous poster hash: d8d0a...9fc

Skrevet

Ja, det vet jeg. Men tenker det må til for å strekke permisjonen lengst mulig, mtp barnehageplass osv også. Anonymous poster hash: cd4e8...6c7

Far får ingen direkte ekstra uker. Fellesdelen blir forlenget. Anonymous poster hash: d8d0a...9fc

Jeg sammenlignet med 100%

Skrevet

Han har rett på 10 uker pappa permisjon

Ok :) så det er jeg som får flere uker?

Skrevet

Dere får flere uker. Dere velger selv hvem som tar de ekstra ukene.

Anonymous poster hash: 5ad7a...8a4

Skrevet

Dere får flere uker. Dere velger selv hvem som tar de ekstra ukene. Anonymous poster hash: 5ad7a...8a4

Ok. Da er det jeg.

Skrevet

idioti å velge 80%. hvis du regner over det får du mye mindre utbetalt tilsammen. du taper opp imot 15000 på å velge 80 istede for 100%

Anonymous poster hash: 03441...ba5
Skrevet

idioti å velge 80%. hvis du regner over det får du mye mindre utbetalt tilsammen. du taper opp imot 15000 på å velge 80 istede for 100% Anonymous poster hash: 03441...ba5

Hva mener du er alternativet, å ta 100% og gå ubetalt hjemme med ungen de siste mnd frem til bhgstart? Jeg tjener 10 000kr/mnd, så det er ikke så mye å hente fra min side uansett.

Skrevet

Husk at hvis du får 80%, så får også far det. Med stor forskjell i lønn, vil dere mest sannsynlig tape enda mer på å velge 80%. Det som også et viktig å huske, er at hvis dere velger 100% og så ulønnet for deg, mistet du teten på sykepenger og må jobbe en stund (1mnd?) før du har rett på det igjen.

Anonymous poster hash: 2e473...302

Skrevet

idioti å velge 80%. hvis du regner over det får du mye mindre utbetalt tilsammen. du taper opp imot 15000 på å velge 80 istede for 100%

Idioti å velge ulønnet permisjon, da en mister rettigheter til blant annet sykepenger!!!!

Anonymous poster hash: 82fdb...281

Skrevet

Husk at hvis du får 80%, så får også far det. Med stor forskjell i lønn, vil dere mest sannsynlig tape enda mer på å velge 80%. Det som også et viktig å huske, er at hvis dere velger 100% og så ulønnet for deg, mistet du teten på sykepenger og må jobbe en stund (1mnd?) før du har rett på det igjen. Anonymous poster hash: 2e473...302

Dette skjønte jeg ikke. Hvis jeg velger 80%, får far bare 80% utbetalt i 10 uker, dvs 2,5 utbetalinger. Det er ikke noe problem hvis han tjener 100% de mnd jeg har permisjon. Jeg kan ikke velge ulønnet, jeg går på AAP og vil da falle utenfor alt? Men hvis 80% er 12 mnd, og 100% er 10 mnd (?), så taper man vel uansett hvis mor må gå hjemme 2 mnd uten lønn.

Skrevet

Husk at hvis du får 80%, så får også far det. Med stor forskjell i lønn, vil dere mest sannsynlig tape enda mer på å velge 80%. Det som også et viktig å huske, er at hvis dere velger 100% og så ulønnet for deg, mistet du teten på sykepenger og må jobbe en stund (1mnd?) før du har rett på det igjen. Anonymous poster hash: 2e473...302

Dette skjønte jeg ikke. Hvis jeg velger 80%, får far bare 80% utbetalt i 10 uker, dvs 2,5 utbetalinger. Det er ikke noe problem hvis han tjener 100% de mnd jeg har permisjon. Jeg kan ikke velge ulønnet, jeg går på AAP og vil da falle utenfor alt? Men hvis 80% er 12 mnd, og 100% er 10 mnd (?), så taper man vel uansett hvis mor må gå hjemme 2 mnd uten lønn.

Når du går på aap, blir det noe annet, men utbetalingene blir totalt mer hvis man velger 100% 10mnd enn 80% 12mnd, så når man ser på penger utbetalt, lønner det seg normalt å velge 100%.

Skrevet

Når du går på aap, blir det noe annet, men utbetalingene blir totalt mer hvis man velger 100% 10mnd enn 80% 12mnd, så når man ser på penger utbetalt, lønner det seg normalt å velge 100%.

Men man taper jo fort 40 000kr hvis man går to mnd uten lønn (hvis man tjener 20 000kr/mnd) fordi man må være hjemme med barnet frem til bhgstart..? Det er jo endel mer enn å tape 15 000kr på å velge 80%

Skrevet

Idioti å velge ulønnet permisjon, da en mister rettigheter til blant annet sykepenger!!!!

Anonymous poster hash: 82fdb...281

Ja, det meste med barn er idiotisk fra et økonomisk perspektiv, men så er det altså noen av oss som ikke bare tenker penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...