Gå til innhold

Dere som har vaskehjelp og dere som ikke har det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kvadratmeter er bligen din, og hvor lang tid bruker hun/han/dere på å vaske hele boligen?

(omformulert fra annet innlegg som fikk relativt få svar).

Anonymous poster hash: d215b...830
Videoannonse
Annonse
Skrevet

140 kvm, vasker selvfølgelig selv

Anonymous poster hash: 60f7c...193

Skrevet (endret)

ca 250kvm, vasker selv og da tar jeg badene (dusj, toalett og servant - 2 bad + et gjestetoalett) torsdagen og resten av huset fredagen. Bruker vel et par tre timer på helgevasken hver fredag. (da kommer badevasken om torsdagene på ca 1 time og skifting av sengetøy for fire ikke med der)

Endret av MTF
Skrevet

Hvor mange timer bruker dere på det?

(det er vel ikke en selvfølge at man gjør det selv, når det er et faktum at veldig mange setter arbeidet ut til andre. Slik ikke alle snekere bokhyllene sine selv eller maler huset sitt selv eller skifter bildekk selv.  hi

Skrevet

160 kvm, og jeg har vaskehjelp hver torsdag. Hun vasker da hele huset, skifter sengetøy og vanner og ordner blomstene. I tillegg så vasker hun vinduer ved behov og vasker rundvask til jul.

Hun holder på 4 timer gjennomsnittlig hver uke.

Anonymous poster hash: be774...f94
Skrevet

Annenhver uke, 500 kr, 180 m2. Hun bruker ca 3 timer.

Anonymous poster hash: f797b...6c6

Skrevet

120 m2. Vet ikke hvor lang tid jeg bruker da jeg ikke tar tid og deler det opp. Badet og do, blir tatt fast hver uke, og går ganske raskt. Gulv blir ikke vasket hver uke. Og blir ofte delt opp det og. Stue og kjøkken blir tatt oftere, enn soverom. Yttergang blir tatt nesten daglig da det er sølete. Støvsuging 2 ganger i uken.

Og jeg skulle gjerne hatt vaskehjelp, er enslig mor og har jobb og studier. Men har heller ikke økonomi til vaskehjelp.

Anonymous poster hash: 14f60...7d8
Skrevet

Har vel rundt 150kvm, litt usikker egentlig.

Vasker selv, usikker på tiden, vasking går fort, rydding tar tiid.

(Bryr meg ikke om hva andre gjør, men er uaktuelt for meg at noen andre skal vaske min skit, så lenge jeg er fysisk i stand til det. Tenkerdet er godt for barna å hjelpe til også).

Anonymous poster hash: 41756...e7f

Skrevet

Hvor mange timer bruker dere på det?

(det er vel ikke en selvfølge at man gjør det selv, når det er et faktum at veldig mange setter arbeidet ut til andre. Slik ikke alle snekere bokhyllene sine selv eller maler huset sitt selv eller skifter bildekk selv. hi

Jeg vasker noe hver dag så det ikke hoper seg opp og blir et ork. Vet ikke hvor lang tid det hadde tatt med alt i ett, men et par timer tenker jeg

Skrevet

Har vaskehjelp som kommer hver fredag. Ene uka gjør hun "storvask" hvor hun støvsuger gulv og sofaer, vasker gulv, tørker støv, vasker bad og skifter på fire senger. Da bruker hun 5 timer. Jeg syns det er nok tid. Andre uka støvsuger hun alle gulv og tar to bad. Da bruker hun to timer.

Vi har hatt litt uenigheter om at hun mener hun trenger mer tid, men hun er en sånn som gjør mer enn hun trenger selv om jeg har forklart og sagt at hun ikke skal gjøre det. Jeg betaler henne for å gjøre det jeg vil hun skal gjøre. Hvis hun vil vaske gulv allikevel hver uke må hun ta det på fritida si, samma gjelder pauser. De er ikke betalte, men hun må gjerne ha så mange pauser hun vil for meg. Nå har vi visst kommer til en enighet, men av og til bruker hun lengre tid fordi hun bare må vaske ut av mikroen eller noe. Dette er da hennes valg. Luksusproblem, tror jeg...

Anonymous poster hash: 55f19...f99
Skrevet

130 kvm. Vaskehjelpen bruker ca. 2 1/2 time.

Jeg bruker en hel dag og da har jeg ikke gjort alt en gang. Trenger mange pauser og rydder og styrer innimellom. Skulle jeg gjort og klart det litt på rappen hadde det nok tatt 3 timer inkl. litt rydding og slik som en alltid gjør underveis.

Skrevet

Har 85 kvadratmeter.

Vasker selv.

Grov hverdagsrengjøring (gulvvask i alle rom, vask av bad og kjøkken) tar ca 2 timer - men så orker jeg ikke mentalt å holde på uten å ta pauser da.

Skikkelig seriøs rengjøring tar et par dager - igjen sikkert mye fordi jeg ikke mentalt orker å være så ekstremt effektiv. Jeg må ta meg pauser ellers blir jeg vanvittig.

Anonymous poster hash: d82de...f89
Gjest Maiken og barna
Skrevet

300 kvm og vaskehjelp en bruker 6-8 timer. Hun er et unikum og vasker veldig nøye og overalt hver 14 dag.

Du som mener barna har godt å se eller delta selv. Slapp av, det er plenty å delta i løpet av de 14 dagene hun ikke er her

Skrevet

180 m2. 4 timer, 200 kr timen, hvitt renholderfirma.

Anonymous poster hash: 128b3...e6f
Skrevet

180 m2. 4 timer, 200 kr timen, hvitt renholderfirma.

Anonymous poster hash: 128b3...e6f

Hvor finner man ett hvitt renholderfirma til den prisen?? skulle jeg gerne hatt.

Skrevet (endret)

Vi har en stor enebolig. Vasker selv, men drømmer om vaskehjelp; det er en billig investering i forholdet for å si det slik.. Å rydde/vaske hovedetasjen tar ca 2-3 timer, resten vasker jeg sjeldner.

Endret av Helene Harepus
Skrevet

Har ikke vaskehjelp men drømmer om det!

Hus på 160 kvm. Rydder litt hver dag så det er ingen ting som må ryddes egentlig før jeg kan vaske.

Hovedetasje: vaskes og støvsuges hver mandag. Støvsuger igjen på torsd/fred. Bad vaskes 2-3 ganger i uka.

2.etg: støvsuger 2.hver helg når det skiftes sengetøy. Badet vaskes mens ungene bader.

Tipper jeg hadde brukt 2 timer om jeg skulle tatt hele huset fra topp til tå.

Anonymous poster hash: 40b98...166

Skrevet

Kvm. Bruker mange timer hvis jeg skulle vasket hele leiligheten..... Det er jo snakk om ikke bare gulv, men også benker, maskiner, vegger, bad og dusj/toalett, dører, tak.

Anonymous poster hash: 1bc00...61a

Skrevet

Meg over, 60 kvm

Anonymous poster hash: 1bc00...61a

Skrevet

160 kvm, vasker selv, hver uke. Bruker ca 2 timer på støvtørking og gulvvask (inkluderer støvsuging av sofaen og vask av speil). Jeg bruker vel 30 min til sammen på begge badene (ukentlig), og sengetøy bruker jeg rundt 15 min på (annenhver uke, tre senger).

Såå... 2 timer og tre kvarter, da. 

Skal sies at vask over kjøkkenbenk og spisebord ikke er med her, da det er noe jeg gjør flere ganger daglig. 

Anonymous poster hash: a1a90...95c
Skrevet

56 kvm vask vær 2 uke hu vasker gulv og flater og vinduer når vi ber om det . bruker 1,5 time betaler 225 

Anonymous poster hash: 2ac9a...c1e
Skrevet

90 kvm, 1,5 time kanskje. Jeg hadde tidligere vaskehjelp, da jeg jobbet, gikk på skole og hadde barn med søvnproblemer. Hun brukte 1,5-2 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...