Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Dere som dette gjelder: spørsmål 1: Når sendte dere inn fødebrevet der dere valgte hvilken avdeling dere skulle føde på, og der dere skrev litt om hva dere forventet og ønsket under fødsel osv? Spørsmål 2: jeg sliter med ptsd, relatert til sykehus (faktisk DET sykehuset, men ikke fødeavd). Er i behandling for det hos psykolog, og sliter med endel traumer. Jeg er redd for nåler og sprøyter, smerte, det meste som sier "dette er farlig". Jeg vet ikke om jeg får flashbacks der og da eller om det går greit, men jeg ønsker forståelse og hensyn fra jordmødrene. At de er litt ekstra varsomme med meg... Hvordan kan jeg formulere det i et fødebrev uten å måtte legge ut om hele historien?? Anonymous poster hash: 73098...e5f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Har aldri skrevet noe fødebrev (født 4 ganger). I din situasjon ville jeg snakket med lege eller jordmor på neste svangerskap og fått han/hun til å skrive et lite notat som kunne følge helsekortet. Når du kommer inn på sykehuset for å føde må du levere fra deg helsekortet, og om det da ligger ved et notat om at du har angst for nåler pga tidligere traumatiske opplevelser og de må ta hensyn til det så gjør de selvfølgelig det. Anonymous poster hash: 4bb37...5d5
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Har aldri skrevet noe fødebrev (født 4 ganger). I din situasjon ville jeg snakket med lege eller jordmor på neste svangerskap og fått han/hun til å skrive et lite notat som kunne følge helsekortet. Når du kommer inn på sykehuset for å føde må du levere fra deg helsekortet, og om det da ligger ved et notat om at du har angst for nåler pga tidligere traumatiske opplevelser og de må ta hensyn til det så gjør de selvfølgelig det. Anonymous poster hash: 4bb37...5d5 Det var lurt men håper bare at jordmoren jeg snakker med "fanger essensen". Anonymous poster hash: 73098...e5f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Forresten, hva med psykologen? Kan jeg be psykologen skrive noe om det, eller er det helt feil og ikke på sin plass? Han kjenner jo meg og mine problemer og kan formulere seg godt, men jeg vet ikke om det er feil å be ham om å skrive noe. Han har jo ingenting med fødselen å gjøre.. Blir det for privat? På den andre siden, så kan jo dårlig oppførsel og behandling på sykehuset forverre min psyke, så det er jo forebyggende mtp ptsd...... Anonymous poster hash: 73098...e5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå