Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Drikker kun cola zero. Av og til solo super. Men ikke så ofte da den har en liten mengde sukker i seg. Har ikke rørt cola på 10 uker. Mange skryter sånn av at de raser ned i vekt etter å ha kuttet ut den store synderen. Men det gjør ikke jeg. Ikke et eneste gram har jeg gått ned. Har også minsket drastisk på godter og drit. Spiser til og med frokost. Noe jeg aldri gjorde før. Jeg klarer ikke gjøre alle endringene på en gang. Tar litt og litt. Må venne meg til nye rutiner og smaker. Jeg drakk mye cola før og spiste nesten ingenting. Kun middag. Og sjokolade nesten hver eneste kveld. Men det gjør jeg ikke nå. Så når vil jeg merke bedring. Går også lange turer daglig og prøver å få trent 3 ganger i uken. Eget treningsprogram hos fysio Anonymous poster hash: 2e53d...d34
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Det er sikkert ikke det du bil høre, men kutt ut zero og annen brus også. Meld deg inn i vektklubb.no eller bruk en annen tilsvarende app (finer mange gratis også) Da tipper jeg du vil få noen aha-opplevelser i forhold til hva maten du spiser faktisk inneholder. Bra at du har kuttet cola, for all del. Men i stedet for å gjøre det halvhjertet så bør du gi alt og gå 100% inn for det. Se for deg målet ditt, og kjenn på følelsen du ønsker å ha når du oppnår målet ditt. Lykke til ! Anonymous poster hash: 5504f...8f8
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Drikker kun cola zero. Av og til solo super. Men ikke så ofte da den har en liten mengde sukker i seg. Har ikke rørt cola på 10 uker. Mange skryter sånn av at de raser ned i vekt etter å ha kuttet ut den store synderen. Men det gjør ikke jeg. Ikke et eneste gram har jeg gått ned. Har også minsket drastisk på godter og drit. Spiser til og med frokost. Noe jeg aldri gjorde før. Jeg klarer ikke gjøre alle endringene på en gang. Tar litt og litt. Må venne meg til nye rutiner og smaker. Jeg drakk mye cola før og spiste nesten ingenting. Kun middag. Og sjokolade nesten hver eneste kveld. Men det gjør jeg ikke nå. Så når vil jeg merke bedring. Går også lange turer daglig og prøver å få trent 3 ganger i uken. Eget treningsprogram hos fysio Anonymous poster hash: 2e53d...d34 Når du bytter ut zeroen med vann. Har lest et eller annet sted at disse kunstige søtstoffene på en måte lurer kroppen til å utskille insulin (på samme måte som sukker). Resultatet er lavt blodsukker og sultfølelse. Har desverre ingen kilder til dere som krever slikt da Anonymous poster hash: 40095...802
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Ja planen er å kutte ut zero også. Men trenger å ta det i tapper. Jeg var så veldig avhengig. Neste steg er kun zero i helgene. Nå kan det hende jeg drikker det i ukedagene også. Men prøver å holde meg kun til vann eller zeroh saften. Trodde vel trening gen og turene skulle gi fortere resultater samt at jeg kuttet ut brus med sukker. Er jo egentlig kjempe stolt over det. Men nå føles det ut som om jeg har mislykket. Anonymous poster hash: 2e53d...d34
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Det er kalorier inn som gjør en forskjell. Treningen strammer opp og gir deg etterhvert som du bygger muskler en høyere hvileforbrenning, men du raser ikke ned i vekt. Antagelig får du i deg omtrent det sammd kaloriantallet i mat nå som du fikk i deg i brus før, så vekten står stille. Men kaloriene du får i deg gjennom mat er jo mye sunnere for kroppen og gir riktig type energi, så du har tatt et kjempesteg i riktig retning mot en sunnere kropp. Neste steg er å tilpasse kalorimengden til faktisk forbruk. Registrer alt du spiser en uke, f.eks i den gratis vektklubben til Grete Roede så ser du hvordan det ligger an. Anonymous poster hash: 0f9ec...42e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Ja planen er å kutte ut zero også. Men trenger å ta det i tapper. Jeg var så veldig avhengig. Neste steg er kun zero i helgene. Nå kan det hende jeg drikker det i ukedagene også. Men prøver å holde meg kun til vann eller zeroh saften. Trodde vel trening gen og turene skulle gi fortere resultater samt at jeg kuttet ut brus med sukker. Er jo egentlig kjempe stolt over det. Men nå føles det ut som om jeg har mislykket. Anonymous poster hash: 2e53d...d34 Du sier at du nesten ikke spiste før...men hvor mye cola drakk du egentlig ? Kan det være at det totale antall kalorier ikke er så forskjellig? Det er i utgangspunktet ett fett hvor kaloriene kommer fra... Anonymous poster hash: 52f0f...b9f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Ofte en flaske om dagen. I helgene mer. Nå spiser jeg to knekkebrød med ost uten smør og en gulrot til frokost. Lunsj salat uten dressing. Middag fisk eller magert kjøtt. Masse grønnsaker og hjemmelaget saus. Kvelds et egg eller en Skål med frokost blanding. Kellogs all bran. Mellommåltider frukt. Anonymous poster hash: 2e53d...d34
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 ... Anonymous poster hash: 2e53d...d34
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Ofte en flaske om dagen. I helgene mer. Nå spiser jeg to knekkebrød med ost uten smør og en gulrot til frokost. Lunsj salat uten dressing. Middag fisk eller magert kjøtt. Masse grønnsaker og hjemmelaget saus. Kvelds et egg eller en Skål med frokost blanding. Kellogs all bran. Mellommåltider frukt. Anonymous poster hash: 2e53d...d34 Bytt ut frukten med bær. Mange frukt er det veldig mye fruktsukker i, det er ikke anbefalt å spise mer enn 1-2 frukt pr dag (5 om dagen skal være 3-4 grønnsaker og 1-2 frukt) Bær er det derimot veldig lite kalorier og veldig mye antioksidanter i, sunt og godt. Lag f.eks en smoothie med frosne bær, kjempegodt til kvelds Anonymous poster hash: 0f9ec...42e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #10 Skrevet 20. april 2015 Ja planen er å kutte ut zero også. Men trenger å ta det i tapper. Jeg var så veldig avhengig. Neste steg er kun zero i helgene. Nå kan det hende jeg drikker det i ukedagene også. Men prøver å holde meg kun til vann eller zeroh saften. Trodde vel trening gen og turene skulle gi fortere resultater samt at jeg kuttet ut brus med sukker. Er jo egentlig kjempe stolt over det. Men nå føles det ut som om jeg har mislykket. Anonymous poster hash: 2e53d...d34 I tapper? Mener du etapper? Anonymous poster hash: 8685b...496
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #11 Skrevet 20. april 2015 Du må kutte ut både sukker og søtstoff om du vil ha effekt - Cola zero hjelper altså ikke stort. Kroppen tar søtstoff som sukker, det har bare ikke samme effekt på blodsukkeret. Så du vil legge på deg like mye/ikke gå ned, men være mer kjesken/sulten. Når det gjelder frukt, er bær et bedre alternativ. Eventuelt avokado, det er supert. Det kan du spise i salat, du kan spise det med skje om du så ønsker, på skiva, som tilbehør til ulike matretter (guacamole f.eks eller ha det som en del av et grillspyd nå i sommer). Det er veldig sunt og mettende. Det er godt i smoothie også (mango og avokado smoothie er noe av det beste jeg får, og kan erstatte et lite måltid/mellommåltid. Men det er vel endel fruktsukker i mango, men bedre enn brus er det uansett). Anonymous poster hash: b9464...ed9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #12 Skrevet 20. april 2015 Hvis du har byttet kun sukker (cola og sjokolade) med næringsrik mat så kan det hende VEKTA er stabil, men KROPPEN får seg en skikkelig opptur. Du hadde et kosthold på linje med Nutgatti mannen http://www.side2.no/3744872.html an spiste kun drit, og var 42 år eldre i kroppen enn hans alder tilsa - Han var 29 år gammel, med en helse som en på 71! Stå på - helsa di vil bli UTROLIG mye bedre med skikkelig mat! Anonymous poster hash: a00f0...1d7
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #13 Skrevet 20. april 2015 Ja mener i etapper. Har autocorrect på tlf som retter på helt feil plasser. Ja hadde nok samme kosthold som Nugatti mannen. Takk og pris for Anonym knappen. Kanskje ikke like ille. Da jeg alltid har spist mye grønnsaker og variert til middag. Fisk osv. Har aldri spist lyst brød og Nugatti. Liker kun grovt brød og skikkelig pålegg. Problemet er bare at jeg ikke har spist noe. Spiser et eple og en banan om dagen. Men kan godt bytte ut det. Avokado liker jeg godt. Men har glemt den litt. Skal absolutt kjøpe inn. Det er jammen ikke lett å endre seg når man har hatt så dårlige uvaner. Anonymous poster hash: 2e53d...d34
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #14 Skrevet 20. april 2015 Dytter denne opp. Noen her som virkelig har fått det til til slutt? Anonymous poster hash: 2e53d...d34
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #15 Skrevet 20. april 2015 Jeg kuttet brus og erstattet med vann. Drakk kun vann hver dag i flere uker.. Følte meg så mye bedre, ble slankere, mindre oppblåst og mer energi Anonymous poster hash: 40b8a...026
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #16 Skrevet 20. april 2015 Husker ikke nøyaktig hva jeg gikk ned i kg. Men gikk ned 5cm rundt midjen på 2mnd etter jeg kuttet ut brus. Man blir forferdelig oppblåst av brus. Anonymous poster hash: 11953...05d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #17 Skrevet 20. april 2015 Dumt at jeg ikke tenkte på slike ting. Skulle tatt mål av midje, lår osv. Har bare veid meg jevnlig. Og har ikke mistet et eneste gram. Så cola zero får ryke den også. Anonymous poster hash: 2e53d...d34
februarprins2013 Skrevet 21. april 2015 #18 Skrevet 21. april 2015 jeg har gått ned 9,5kg siden 17 februar da jeg kuttet ned brusen,men har kuttet ut det meste av søtt, kun en sjelden gang. men drikker cola zero i helgene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå