Gå til innhold

Burde man dra til legen for å bekrefte vannkopper hos barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det ikke nødvendig hvis barnet er i fin form? Barnet hadde feber en dag. Masse prikker i bleieområdet, en del på haken og noen få prikker fordelt på rygg, armer og bein.

Anonymous poster hash: 7b064...ee0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og om ikke barnet er veldig syk og trenger legetilsyn pga det slipper de deg ikke inn på venterommet heller.

Det er mange svakelige og folk med innunsvikt som vannkoppsmitte er potensielt dødelig for, og slike mennesker kan sitte på venteværelset hos legen. De vil ikke ha barn med vannkopper inn der om det ikke er helt helt nødvendig...

Anonymous poster hash: 3138a...673
Skrevet

Ikke nødvendig 😷 trodde ikke de ville ha vannkopper på venteværelse, men der tok jeg feil 😖 måtte nemlig til legen når jeg fikk det, hjalp ikke og ringe og si jeg måtte ha sykemelding pga vannkopper. Det måtte jeg ha time til 😷

Anonymous poster hash: c98f8...afe

Skrevet

Vi måtte til lege for å få bekreftelse fordi vi måtte avbestille en reise. Følte det var litt dumt å sitte blant syke mennesker med et barn med vannkopper. Vi satte oss litt for oss selv.

Anonymous poster hash: 4f9f0...759

Skrevet

Hvis du vet at det går vannkopper i nærmiljøet, kan du gå ut fra at det er det barnet har.

Anonymous poster hash: 098d7...e97

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer vel an på hvorfor du trenger å få det Bekreftet. Vi var der med mellomste rett før han skulle begynne på skolen, for å sjekke om han faktisk kunne stille opp første skoledag. Legen sa vi måtte anta at det var vannkopper og opptre deretter. Sommeren etter fikk han vannkopper, og da var det ingen tvil! Så ikke engang legen klarte å se hva det var :P

Skrevet

Ikke nødvendig trodde ikke de ville ha vannkopper på venteværelse, men der tok jeg feil måtte nemlig til legen når jeg fikk det, hjalp ikke og ringe og si jeg måtte ha sykemelding pga vannkopper. Det måtte jeg ha time til

Anonymous poster hash: c98f8...afe

Blir noe annet når en voksen har det å må ha sykemelding kontra ett barn der foreldrene er hjemme med sykt barn dager.

Anonymous poster hash: 8ca03...579

Skrevet

det bør man jo klare og se selv

Skrevet

Nei, ikke med mindre barnet er veldig sykt, eller dere trenger en legeerklæring til et eller annet. Vannkopper er relativt lett å diagnostisere, selv for en som ikke er lege/helsepersonell. 

Anonymous poster hash: 553c9...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...